Osa 20

478 28 17
                                    

Joonaksen Nk.

Näen Ollin makaamassa lattialla keskellä järkyttävän määrän viina-, viini- ja olutpulloja. Tuo määrä on jo vaarallinen yhdelle juotavaksi.
"Voi helvetin helvetti" kiroan kun kyykistyn Nikon kanssa lattialle. Jos tuosta määrästä ei oo saannu alkoholi myrkytystä niin ei sitten mistään.
Läpsin Ollia poskille ja hoen hänen nimeään, kunnes tajuan kokeilla pulssia. Se tuntuu mutta heikosti.
"Niko soita ambulanssilla varmuudeks" sanon hieman paniikissa.
"Joo" Niko vastaa ja rupeeaa kaivaan puhelinta taskustaan.
"Ne käskee kääntää sen kylki asentoon." Niko sanoo kun puhuu hätäkeskukseen. Käännän Ollin kylki asentoon.
"Et sä voi nyt kuolla." kuiskaan.
"Ambulanssi on kohta täällä ja ne käski koko ajan tarkkailla sen hengitystä."
"Jos Olli kuolee en anna sitä ikinä itelleni anteeks" sanon, samalla tunnen kuinka kyyneliä alkaa valumaan poskelleni.
"Joonas älä ajattele tuollaista, sitä paitsi Olli on vahva." Niko latelee minulle faktoja.
Ikuisuuden päästä ambulanssi tuli, tai ainakin ikusuudelta se tuntui.
"Varoisitteko vähäsen." toinen ensihoitaja sanoo. He laittavat Ollille kaikkia mohdollisia piuhoja kiinni ja nostavat hänet paareille.
"Lähteekö teistä jompi kumpi mukaan?" ensihoitajat kyselee.
Katson Nikoa joka sanoo: "Mee Joonas sää mukaan, mää tuun jätkien kanssa perässä." Niko sanoo
Hyppään ambulanssiin ja lähdemme pillit päällä sairaalaan. Olli ei saa kuolla, itken edelleen, mutta olen myös shokissa.
"Tarvitsetko sää rauhottavia?" toinen ensihoutajista kysyy. Puistelen vain päätäni

Nikon Nk.
Soitin jätkille, että Olli on joutunnut sairaalaan ja lupasin hakea heidät ensin käyn laittamassa oven lukkoon ja sammutan valot Ollin kämpiltä. Lähden studion kautta sairaalalle päin ajamaan poikien kanssa.
Kävelemme todella reippaasti aulaan missä Joonas ilmoitti olevansa.
Hän nojaa käsillään päähänsä. Istumme hänen viereensä ja vakuutamme että Olli selviää.

"Tää on mun syytä! " Joonas huudahta yhtäkkiä.
"Ei oo." Aleksi yrittää vakuutella.
"Mutta jos mä olisin menny sen luo illalla niin nyt se ei olis tuolla jossain vatsahuuhtelussa ja melkein kuolleena!" Joonas huudataa samalla kuin nousee seisoon.
"Rauhotu nyt!" Joel komentaa.
"En varmana!" tuo möykkää.
"Nyt istu alas." Tommi komentaa.
Sitten Joonas istahtaa siihen ja katsoo itse pintaisesti eteen päin.
"Onko kukaan soittannu Ollin porukoille?" Aleksi kysyy.
"Joo, mää soitin Oliverille." Joonas kommentoi edelleen tuijottaen eteen päin. Oliver on siis Ollin 28-vuotias isoveli
"Onko ne tulossa?" Joel kysyy, kun hattarapää ei jatka.
"Joo se tulee Oskarin kanssa kohta, sen mutsi on ulkomailla. Ja sen faija on kai myös jossain reissussa" Joonas jatkaa. Oskari on Ollin isoveli joka on 27-vuotias.
"Okei" kaikki sanovat. Samassa näen kuinka tuon basso taiteilijan isoveli ja toinen isoveli tallustavat kovaa vauhtia meitä kohti.
"Mitä Ollille on käynny?" Oliver alkaa kysellä heti.
"Alkoholimyrkytys kai..." Joonas sanoo.
"Miten yleesähän se juo aika maltillisesti ja sehän sammuu todella nopeaa?" Oskari kysyy kulmia kohottaen.
"Se oli juonnu yksin kotona löydettiin se Joonaksen kanssa sen kämpältä." vastaan tuon kysymykseen.

Joonaksen Nk.

"Voi helvetti sen kanssa" Oliver sanoo. Ja istuu tuolelle. Kuinka helvetin kauan yhessä vatsahuuhtelussa kestää ja kaikessa muussa. Katson kelloa ja huomaan että olemme olleet täällä vasta tunnin.
"Miks se joi itsensä siihe kuntoon." Oskari kysyy. Nytkö pitää ruvata kertoon että me surustelemme ja hän on minulle vihainen jostain mistä en tiedä.
"Se on vihanen mulle." sanon alakuloisesti.
"Mistä, ettehän te tyyliin ikinä oo riidellyt?" Olivet kysyy vuorostaan.
"Paitsi kun Olli heittäytyy lapselliseks."tuo jatkaa.
" Mää en tiiä." sanon.
" Eli se päättää leikkiä taas jotain 14-vuotiasta."Oskari naurahtaa. Se saa meidät kaikki naurahtaan.
Samassa huomaan kuinka lääkäri kävelee meitä kohti. Pomppaamme kaikki ylös.
"Oletteko sukua Olli Matellalle?" tuo noin 50 mies lääkäri kysyy.
"Isoveljiä" Oliver sanoo ja osoittaa Oskaria. Mies lääkäri katsoo meitä kysyvinä.
"Kavereita, soitettiin lanssi." kommentoin tuon kysyvään katseesee. Lääkäri nyökkää.
"Olli voi ihan hyvin olosuhteisiin nähden ja häntä voi mennä katsomaan." lääkäri sanoo ja kertoo huoneen numeron. Lähdemme ryntään huoneelle.
Avaan oven ja nään siellä Ollin makaamassa sairaala sängyllä.
Hän kääntää päänsä meihin ja kuiskaa.
"Anteeks kulta." hän ei tainnut huomata takanamme kahtaa veljeään. Koska hänen ilmeensä muuttuu järkyttyneeksi nähdessään isoveljensä.
"Kulta?" nuo kysyt yhteen ääneen ja katsoo vuorotellen minua ja Ollia. Jätkät seuraavat tilannetta jännittyneenä. Jännittää minuakin.
"Mä oon homo ja seurustelen Joonaksen kanssa." Olli mutisee.
"Kyllä me ollaan aina tietty että sää oot homo, eikä meillä oo mitään sitä vastaan." Oskari sanoo hymyillen, Oliverin nyökyttelee vieressä.
"Yllätyttiin vaan että seurustelet Joonaksen kanssa. Kyllä me teijät hyväksytään" Oliver jatkaa. Olli rentoutuu, samoin minä.
"Mistä te ootte tienny että oon homo?" Olli kysyy kulmia kurtistaen.
"Sen on nähny susta aina, plus et ikinä puhunnu tytöistä, vaan aina pojista. Ja tää sun 'tyttöystävä' ei tainnu kiinostaa sua paljoo." Oskari sanovat nauraen. Kaikki muutkin yhtyvät nauruun, paitsi Olli joka on aivan punainen.
"En oo ees ite tajunnu että oon puhunnu aina pojista, enkä tytöistä." Olli sanoo.
"Mää muistan" Oskari sanoo.
"Oi meijän luokalle tuli uus poika se oli komee." Oliver sanoo kimeellä äänellä matkien Ollin sanomia nuorena. Olli mene aivan punaiseksi. Kaikki vain nauramme.
"Mikä sun olo muuten on?" kysyn kun tajuan ettö kukaan ei ole kysynnyt sitä.
"Ihan hyvä, pahin darra vaan missä oon ollut. Mulle on annettu vaan aika paljon särkylääkettä" Olli sanoo tuijottaen kattoa.
"Miks sää joit niin paljon?" Aleksi kysyy.
"Ei mun pitänny se vaan lähti käsistä." Olli mutisee.
"Anteeks" Olli kuiskaa.
"Ei sulla oo mitään anteeks pyyettävää" Sanon silittäen tuon poskea. Kaikki vain nyökyttelevät sanoilleni

--------------------
Sanoja 838
En tiiä onko Ollilla sisaruksia, jos on jokun viisaampi ja tietää nii voi kertoa.
Ja tiiä vaan alkoholi myrkytyksestä sen mitä googlessa luki.

Kaveruutta vai rakkautta Joonas x Olli Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz