xii

45 3 0
                                    

Party punya party sampai tak sedar dah pukul 7 malam. Semua orang belum balik lagi. 6 jam lalu kitorang penat menari dan terus terbaring atas lantai. Aku masakkan beberapa bungkus ramen pink untuk anak-anak yang memerlukan terlentang kat ruang tamu ni. Lepas makan beramai-ramai, kitorang tengok movie kat Astro Citra yang aku lupa tajuknya apa.

"guys, jom kita main game!" cadang JJ. Mira menarik muka menyampah.
"game apa? Minecraft?"Mira membuat lawak hambar.
"party game la. like spin the bottle," kata JJ lagi. Semua nampak tertarik.
"truth or dare?" tanya Adaw. JJ mengangguk laju.
"sounds fun!" ujar Dani.

aku mencari botol kicap kaca yang tinggal sedikit isinya lalu aku tuang ke dalam singki dan mencuci botol tersebut. mereka sudah membuat bulatan di tengah-tengah ruang tamu rumah aku. semua tidak sabar untuk bermaim spin the bottle ni. diorang menantikan kedatangan aku dan botol kaca tadi. playlist aku bermain di corong speaker sony aku. aku lupa antara lagu Girls Just Wanna Have Fun daripada Cyndi Lauper atau I Wanna Dance With Somebody dendangan Whitney Houston. lagunya lebih kurang je so aku termixed memory pulak.

"let the games begin" ujarku meniru Jigsaw dalam film franchise SAW. semua bersorak macam ada sheila on 7 je yang perform dalam rumah ni.

botol kaca itu aku pusingkan selaju yang boleh. makin lama botol yang laju tersebut makin lambat dan berhenti tepat ke arah Adaw.

"Adawiyah!" jerit kitorang. Adaw menggeleng kepala sambil ketawa.
"truth or dare?" kata JJ.
"aku taknak truth sebab ada Qamarul!" ujar Adaw.
"ouh paham, then kiss mira!" arah Qamarul.
"mende babi!" mira menampar kepala Qamarul. Semua gelak macam tiada hari esok.
"one time je sis," kata Intan. Mira dan Adaw merenung mata masing-masing dan bibir mereka bersentuhan selama 0.7 saat (aku bedal je).

botol dipusing lagi. kali ini giliran Hisyam.
"truth,"
"awak pernah curang dengan saya?" tanya Intan. Hisyam berat hati untuk menjawab.
"Saya kenal ke perempuan tu?"
Hisyam mengangguk lemah.
"menyesal ke mat pilih truth?" Dani gelakkan Hisyam.
"it was last year. sumpah sekarang dah takde. saya setia dengan awak sorang je Intan," kata Hisyam. I cannot reallu tell you dia jujur ke tak tapi nampak ikhlas la. Intan ni memang. kalau dah sayang, lelaki tu hina dia pun, dia masih sayang. bak kata Intan: you can break my heart in two but when it heals it beats for you. (macam la aku tak tau dia petik dari lagu Selena Gomez)

"yeayyyyy!" semua bersorak (lagi). macam tadi, botol dipusing lagi dan kali ini botol menunjuk ke arah JJ.
"haaa mampus la kau!" ujar Mira.
"okay truth!" laju dia mengelak dari ancaman Mira.
"oh boy, i will ask you bout your crush," aku ugut dia. yeh, aku tahu sometimes aku jahat.
"fuck! i just pick dare. tak nak tukar dah!" katanya.
"main tukar-tukar lak kau ni!" marah Adaw. JJ menjelir lidah.
"pernah dengar tak pasal 7 minutes in heaven tak?" tanya Dani.
"ouh pernah kot," balas JJ.
"haa apa tu?" yang lain semua blank.
"basically, dua orang kena masuk dalam satu ruangan yang gelap selama 7 minit. they can do anything selama 7 minit tu asalkan dua-dua pihak setuju dengan apa yang diorang nak buat. tak kesah la make out ke, meluah perasaan ke, blow job ke or whatever la," how the hell my boyfriend knows all this stuff.
"haa kalau macam tu, dah kau ngan JJ je yang tau pasal game ni, apa kata korang main," cadang aku. Dani dan JJ terkejut gila.
"gila ke?" tanya Dani.
"aku expect perempuan," ujar JJ.
"kau nak sape? Mary? tolong la!" Mira membantah JJ.
"boring la lelaki perempuan je. it's normal. tak fun dah," kata Hisyam.
"aku tumbuk kau syam," kata Dani sambil ketawa.

kitorang menolak Dani dan JJ ke dalam bilik stor. kat dalam tu agak gelap dan panas. phone dan jam tangan diorang semua kitorang pegang. selama 7 minit la diorang awkward dalam tu MUAHAHAHA!

JJ serious takut gila. Muka dia merah dan dia berpeluh. Dani pun tak pandang muka JJ. kitorang tutup pintu bilik stor tu dan tunggu selama 7 minit.

"kau rasa diorang buat apa dalam tu?" tanya Adaw.
"sucking each other's dick!" Qamarul ketawa terbahak-bahak. (semua pandang dia dengan muka geli)

lagu yang menghiasi background tadi 80s vibe menjadi agak sensual apabila lagu Crazy In Love nyanyian Beyonce versi filem Fifty Shades Of Grey bermain. 7 minit sudah berlalu. Mira cepat-cepat membuka pintu bilik stor. Dani dan JJ kelihatan terkejut dan menjauh setapak ke belakang. nothing sus, kot.

"so how's your 7 minutes in heaven?" tanyaku.
"heaven? more like hell," ujar Dani. JJ menatap Dani beberapa saat sebelum dia duduk di sebelah Intan. JJ banyak berdiam diri selepas itu.

tak sedar sudah pukul 9 lebih. semua kena balik rumah masing-masing kecuali Intan. Dia memang diamanahkan maknya suruh jaga aku. selepas melambai semua orang, 

"Intan, Dani. korang nak dinner apa?" tanya aku. rajin pulak nak masak.
"makan maggi je la. ramen ke?" kata Dani.
"kau nak berapa kali makan ramen?" marah Intan.
"mende takkan kau nak makan masakan dia?" kata Dani.
"tak guna punya boyfriend!" marah aku kat Dani.
"dia bukan letak babi pun kat makanan kau!" Intan backup aku.
"bukan la babi. Mary masak serious talk, tak sedap. aku baru je nak offer diri masakkan untuk korang," ujar Dani.
"bodoh la kau ni!" Hisyam menunjal kepala Dani.

he's right. aku memang tak reti masak tapi jangan la straight forward sangat! Aku masih tak dapat biasakan diri dengan sikap jujur Dani. Kalau ada orang lain, dia jenis hati kering dan cool. cakap pun lepas je tapi bila kitorang berdua, dia punya manja tu kalah kucing lapar. phone Hisyam berdering. dia mengangkat.

"ye ibu, on the way dah ni. ye, ye. ibu tidur je la. haah. haah. haah ibu." aku rasa mak dia membebel sebab Hisyam tak balik rumah.

"ibu suruh balik," katanya lembut pada Intan.
"Byee, kirim salam kat ibu. i love you," ujar Intan. Hisyam merapatkan jari telunjuk dan tengah lalu mencium dan diletakkan di bibir Intan. aku main mata dengan Dani. (even still marah).

Hisyam keluar dan terus balik ke rumahnya. Tinggallah kami bertiga di rumah yang sunyi ini. Dani mula memasak untuk kitorang makan malam ini sambil menonton movie yang terpasang di kaca tv. tak silap aku movie Fantastic Four.

STALKERWhere stories live. Discover now