Hoofdstuk 10

556 10 0
                                    

We staan nog steeds in de woonkamer en dan gaat de voordeur open.

Er komt een man en een vrouw binnen lopen en ze kijken een beetje geschokt.
"Hoi Noël en ..." vraagt de vrouw vragend. "Emma" zeg ik snel ze geeft me een knuffel en de man ook. "Wie is deze mooie dame?" Vraagt de vrouw aan Noël "dit is mijn beste vriendin mam" zegt hij ik ga er op dit punt van uit dat dit zijn ouders zijn. "Weten jullie van wie die Audi is voor de deur" vraagt zijn vader. "Die is van mij" zeg ik  hij kijkt verbaasd en dan richt hij zocht tot Noël "als je deze dame niet trouwd vraag ik me af wat je aan het doen ben met je leven" zegt hij lachend. Voordat Noël iets kan zeggen onderbreekt zijn zus ons "hebben jullie de Instagram van Noël gezien gister" vraagt Nadine. "Nee" zeggen bij de ouders. Ik kijk Noël aan en hij mij. Nadine laat de foto's zien en zijn ouder krijgen allebei een glimlach op hun gezicht. "Wij gaan" zegt zijn moeder als we wat met zijn alle hebben gedronken. "Wij ook" zegt Noël. "Ik wil wel even kijken naar die auto hoor" zegt zijn vader dan "nou doe niet zo opdringerig" zegt zijn moeder dan. "Geen probleem hoor!" Zeg ik en ze glimlachen alle maal naar mij. Ik trek mijn jas weer aan en geef Noël de sleutels weer. "Geef maar een leuk showtje" zeg ik met een knipoog. "Deze moet je houden" zegt zijn vader. We lopen met z'n alle naar buiten en Noël legt zijn tas in de achterbak. Hij laat de auto zien en horen en dan rijden we weg. "Sorry voor dat" zegt hij na een tijdje. "Voor wat?" Vraag ik verward "voor mijn familie en de vragen" zegt hij met een zucht. Ik leg mijn hand op zijn arm "dat is niet erg, ik vindt het wel grappig eigenlijk" zeg ik met een glimlach. Hij kijkt me aan. En glimlacht. Ik kijk in zijn ogen. Misschien worden we toch meer dan vrienden denk ik.

Noël:
We zitten in de auto en het is stil. "Sorry" zeg ik. "Voor wat?" Vraagt ze ik kijk haar aan en zie verwarring in haar ogen. "Voor mijn familie en de vragen" zeg ik met een zucht. Ik voel dat ze me aankijkt ze legt een hand op mijn arm "dat is niet erg ik vindt het wel grappig eigenlijk" antwoord ze. Ik kijk haar aan en glimlach, ze glimlacht terug. Misschien zijn we toch meer dan vrienden denk ik bij mezelf.

Leuker dan verwacht ft. Noël Dekkers Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu