71

305 9 2
                                    

Megan p.o.v

Het was vroeg in de morgen en ik maakte en wandeling op het strand. Met mijn voeten liep ik op de vloedlijn. Mijn handen en ogen waren gericht op mijn telefoon. Net toen ik de camera app wou openen botste ik tegen iemand aan.

"Sorry!" zei ik beschaamd terwijl ik keek naar de jongen die op de grond lag.

"Het geeft niks." Hij krabbelde overeind en gaf me een glimlach.

"Ian" zei hij en stak zijn hand uit.

"Ik ben Megan." zei ik.

"Ben je alleen?" vroeg hij verbaasd

"Uhm ja.. Ik was van plan om zo weer terug te gaan." stamelde ik.

"Terug waarheen?"

"Naar huis" zei ik terwijl ik wees naar ons huis boven op de rots.

"Heb je al ontbeten?" vroeg hij ongemakkelijk.

"Uhh. Nee hoezo?"

"We zouden samen.. Kunnen ontbijten? " vroeg hij voorzichtig terwijl zijn voeten ik het zand schoof.

"Is goed." Ik besloot het aanbod te accepteren. Wat kon er fout gaan?

"Dus Megan, hoelang woon je hier al?" vroeg hij. Samen liepen We richting het eettentje verderop.

"Nog niet zo lang eigenlijk! Ik ben sinds kort verhuist naar een plek iets verder op." vertelde ik hem. Ik probeerde te voorkomen dat ons gesprek zou overgaan op Niall om de Awkward situation te verkomen.

We liepen de trap op die ons naar de deur van het eettentje leidde en stapten naar binnen. Ian en ik gingen zitten en bestelden drinken.

"Waarom ben je verhuist?" Vroeg hij.
Ik beet op mijn lip.. Het liefst had ik dit willen voorkomen. Niall aankaarten lijkt me op dit moment niet het verstandigste om te doen.

Ik besloot eerlijk te zijn en het hem uit te leggen.
"Eerst woonde ik samen met 10 vrienden in het huis daarboven. Door de jaren heen vertrokken er mensen en kwamen er nieuwe bij. Voor dat ik.. Uhm een ongeluk kreeg heeft mijn vriend me gevraagd om bij hem te komen wonen ik het huis waar ik op dit moment woon. Dus ja.. Daarom ben ik gaan verhuizen."

Ian keek me vragend aan. "Welk ongeluk?"

"Dat is nogal lastig om uit te leggen.." zuchte ik en nam een slok van mijn water.

"Je hoeft het nu niet uit te leggen Megan." zei hij met een meelevende toon in zijn stem.

"Later oké?" Ik gaf hem een glimlach
Hij knikte en bestelde eten voor ons beide.

...

"Bedankt voor het ontbijt" zei ik en gaf hem een glimlach.

"Geen punt. Zie ik je snel?" Ian keek me hoopvol aan. Ik stelde hem gerust door te knikken.

"Graag"

"Tot snel Megan."

"Tot snel Ian."

We gaven elkaar een knuffel en liepen onze eigen kant op. Ja, ik had een leuke tijd met Ian. Het voelt goed om nieuwe vrienden te maken ergens maak ik me zorgen.

Niall.

Ik had beloofd om snel terug te zijn.
Ik griste mijn telefoon uit mijn zak.

3 gemiste oproepen
12 berichten

Shit. Ik belde Niall.

"Waar ben je?" vroeg hij bezorgd.

"Op het strand." gaf ik toe.

"Nogsteeds? Met wie?"

"Niemand."

"Megan.." zuchte hij door de telefoon.

"Je kan me niks verbieden Niall."

"Dat weet ik maar je weet hoe ik erover denk als je ergens alleen heen gaat.."

"Ja I know.." zei ik zacht.

"Ik spreek je zo wel."

We zeiden gedag en ik hing te telefoon op.

Zou ik hem vertellen over Ian?
Maar wat als hij boos zou worden?

Ik weet dat ik en Ian niet verder dan vriendin zouden en willen komen maar een stemmetje in mijn achterhoofd zegt dat ik het eerst voor mezelf moet houden.

Helemaal na wat er met Luke is gebeurt..

Heel lang niet meer geupdate.. Sorreeeh

Moet Ian blijven of vertrekken?

Hij zal geen relatie krijgen met megan btw :')

Xxxx

Where do broken hearts go? {N.H.}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu