Münazara

4.9K 435 96
                                    

"Hocam açıklayabiliriz."

Bu çocuk niye sürekli birşeyleri açıklamaya çalışıyor biri bana açıklasın !

"Açıkla ." Müsrif gözlerini hepimizin üzerinde gezdirirken bizim bakışlarımız yeni çocuktaydı .

"Siz öyle aniden şey yapınca aklıma yalan gelmedi ama birkaç dakika verirseniz açıklayacağım . "

Herkes aynı anda gözlerini devirirken tekrar bakışlarımız müsrife döndü .

"Kamyon mu çarptı size ? " Diye sordu bizi incelerken .

Hiç kimse cevap vermediği için bozulmuştu ama umursamadan tekrar konuştu .

"11-C dışarı çıkın ."

"Niye hocam ? " Diye sordu Metin aniden yükselerek .

"Sizinle işim yok . " Dediğinde herkes şok içinde müsrife bakıyordu .

"11-A ile konuşacağım ." Diye devam etti .

"Üzerime kuma gelmiş gibi hissetmem normal mi ? " Diyen Fuat olmuştu .

"Hocam ?"

"Evladım ?"

"Hocam ?"

"Evladım?"

"Hocam ?"

"Oğlum bak sinirlerimi hoplattırma benim . Ne var hocam hocam !"

"Arkadaşlar test ettim . Bu gerçek müsrif ." Diyen Furkan olmuştu .

"Sus ! Yalancı inanmıyomm inanmıyom ." Diye kulaklarını kapattı Tuğçe.

"Bakın evladım size kızmaktan dilim de tüy bitti . Dışarı çıkın da arkadaşlarınızla konuşayım . " Dedi sakince müsrif

Sakince!

"Suphanallah ! İlk defa görenler ?" Dedim şok içinde.

"Hocam ne konuşacaksınız arkadaşlarımızla ?" Diye soran Kerem olmuştu .

"Sana ne evladım? " Müsrif bir anda sinirle bağırınca herkes korkuyla ona bakmıştı .

"Hocam azıcık kızın ya . Böyle içimiz rahat etmiyor ." Dedim tüm sınıf adına .

"Tövbe estağfurullah ya . Kızsak bir dert , kızmasak bir dert ."

"Yok hocam kızın siz . Sizin de bizim de içimiz rahat etsin ."

Müsrif ağlar gibi bize baktıktan sonra derin bir nefes alıp elini saçlarının arasına daldırdı.

"Dayı eğer saçın olsaydı bu yaptığın çok cool olabilirdi . Dediğim gibi eğer saçın olsaydı . " Diyen ciciko olmuştu .

"Kızım senin benim saçımla alıp veremediğin ne ?" Diye sordu müsrif yiğenine.

"Olmayan saçımla demek istedin heralde dayıcım. "

Müsrif kaşlarını çatıp yiğenine bakarken ciciko hiç o taraflı olmamış kavga da dağılan saçını eliyle düzleştirmeye çalışıyordu .

Müsrif son kez yiğenine bakıp tekrar bize döndüğünde hepimiz gülümsüyorduk . O ise sadece bakıyordu . Birkaç saniye bizimle bakıştıktan sonra Pes etmiş olacak ki konuşmaya başladı.

"1 hafta sonra okullar arası münazara yarışmaları başlıyor . Bizde öğretmenlerle konuştuk ve 11 lerin katılmasına karar verdik . "
Dedi açıklama yaparak .

Herkes hâlâ ona bakarken içimizden birtek Ufuk anlamış gibi duruyordu .

"Evladım şunlara anlayabilecekleri bir dilden anlat ."Dedi müsrif Ufuk'a doğru .

"11-A sözel sınıf olduğu için münazaraya onlar katılacaklar . Müsrif onlarla bu yüzden konuşacak . "
Dediğinde müsrif bir anda bağırdı .

"Hay size de müsrifinize de ."

"Hocam neden sadece 11-A katılıyor ? "  Dedi Kerem .

"Niye biz katılamaz mıyız ?" Diye soran Doğan olmuştu .

Doğan ! Annem sen doğru düzgün konuşamıyorsun bile ne münazarası ? Ne tartışması ?

Demek gelse de içimden tabi ki de dememiştim .

"Doğan bunu başka biri söyleseydi çok cool olabilirdi . Ama dediğim gibi başka biri söyleseydi ." Diyen ciciko olmuştu .

Doğan kaşlarını çatıp cicikoya baktığında konuşan Metin oldu .

"Harbi hocam . Biz 11- A dan daha iyi sözelcileriz . "

Bizim niye bundan haberimiz yoktu acaba !

"Edebiyattan 30 aldığını bilmesem inanacağım . " Diyen Fuat olmuştu .

"Bunu diyen de edebiyattan 35 almadı zaten . " Diyerek metini savundu hanım .

" Ya hoca bana taktı yoksa ben en az 40 alırdım . " Dedi Fuat .

Aynen Fuat 35 ve 40 arasında çok fark var zaten !

"Sizde mi katılmak istiyorsunuz münazaraya ?" Diye sorup konudan ayrılmamızı sağladı müsrif .

" Evet hocam çok istiyoruz ." Dedi Kerem .

Külliyen yalan ! Kesin Gizem katılacak diye katılmak istiyordu .

"Tamam anlatıyorum o zaman . "Dediğin de herkes müsrife dönmüştü .

"Münazara yarışmaları yarın başlayacak . 4 grup katılacak . Edebiyat hocalarınız puan verecek ve kazanan okullar arası yarışa götürülecek . "

" Hocam olmaz öyle " diye bağırdı bir anda Metin .

"Niye evladım ?" Müsrif sabrının son noktalarındaydı anlaşılan .

"Hocam edebiyat hocaları bizi hiç sevmez . "

"Adaletli davranacaklarına itimadım sonsuz ."

"Peki hocam konu ne ?" Diyen yeni çocuktu .

"Bir takım 'toplum da saygının önemini' savunurken , diğer takım ' toplum da sevgi ' yi savunacak . İlk önce 2 takım yarışacak , sonra diğer iki takım . Sonra kazanan takımlar birbirleriyle yarışacak . Kazanansa okullar arası yarışmaya gidecek . "

"Hocam diyelim ben çok iyi bir yarıştım ama takımım kötü , takımım yüzünden bende mi yanacağım . " Diye soran Ufuk oldu .

" Valla çocuğum koskoca sınıfta bir tek senden ümidim var ." Diye büyük bir gururla konuştu müsrif .

" Hocalarımızın yaptığı puanlamaya göre , takımlar birbirleriyle yarışacak ama öğrenciler tek tek puanlanacak ."

"Şimdi girmek isteyenler isimlerini yazdırsın . "

Deyip önümüze bir kağıt koydu . Kerem bizim yerimize 4 isim yazarken yeni çocukta kağıdı alıp kendi sınıfı adına 4 isim yazdı .

İsimleri bile göremeden dışarı çıktığımızda herkes merakla Kerem'e dönmüştü .

"Benim , Ufuk'un , Ahsen'in ve hanımın isimlerini yazdırdım . "

Yeni çocukta arkadaşlarıyla konuşup yanımıza gelince bize dönüp sırıttı .

"Sizi çiğ çiğ yiyeceğiz sarışın . "

"Görürüz yeni çocuk . "



11-C / Yarı Texting   *TAMAMLANDI*Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin