"Bugün niye okula giderken beni beklemedin?" Diye soran Kerem'e döndü bakışlarım.
"Kapının önünde yeni çocuğu gördüm Sinirlenip hızla gittim . Unutmuşum seni , okula gittikten sonra farkettim . " Dedim bir çırpıda .
"Yeni çocuk ne âlâka ? Size mi geldi ?" Dedi şaşkınlıkla bana bakarken .
"Yok ya karşı eve taşınmışlar. " Dedim sakince .
Benim sakinliğimin aksine Kerem kocaman gözlerle bana bakıyordu .
"Lan ! Ne demek karşı eve taşınmışlar ? Karşıda zaten birileri oturmuyor muydu ?" Diye sordu bağırarak .
"Kerem o ev 1 yıldır boş . " Dedim ona bakarken. " Arada bir mahalleyi mi gezsen ? Olan bitenden haberin olur en azından . "
Cidden bu çocuk Mehtap teyzenin geninden olamazdı .
Mehtap teyze , mahallede uçan kuştan bile haberi olan ' mahallenin dedikoduları ' adlı WhatsApp grubunun yöneticisiydi. Öyle bir kadından bu nasıl çıkmıştı !
"Ha, demek ki geçen gün gelen nakliyat kamyonları o yüzdendi. " Dedi şaşkınlıkla .
Ciddi olamazsın Kerem !
" Yok ya Koltuklar İstanbul'u gezip kültür sahibi olsunlar diye mahallemize gelmişlerdi nakliyat kamyonları. Ülkemizin koltuğu bile kültürlü artık Kerem , bir de ekonomi kötü diyorlar . " Dedim ciddi bir tonda .
Galatasaray'ın beyni Arda Turan'sa o takım beyinsizdir diyenler 11-C'nin beyni Kerem'le tanışmamalıydı bence. Bu durum Türk eğitim vakfı tarafından da türk futbolu tarafından da hiç hoş karşılanmazdı çünkü .
"Münazaraya çalıştın mı ?" Diye sordum Kerem'in konuşmasını beklemeden.
"Eh işte , örneklere filan baktım . " Dedi sadece .
" Bu münazarayı kazanmamız lazım biliyorsun değil mi ?" Dedim derin bir iç çekerek .
Biz ne anlardık ki münazaradan ?! elimizin hamuruyla münazara da ne işimiz vardı ?
"Kim açtı bu münazara işini başımıza ?" Diye sordu benim tamda şuan düşündüğüm şeyi dile getirerek .
"Fuat'la Metin . " Dedim sinirle .
"Hatırlat bir ara ikisiyle de dostça bir münazaraya gireceğim. Pek hazırlıklı olmayabilirler . " Dedi sinirle çantasının kulpunu tutarken .
Tam cevap verecektim ki Mehtap teyzenin sesini duyduk .
"Kerem " ikimiz de aynı anda Serap teyzelerin olduğu binanın camından sarkan Mehtap teyzeye döndüğümüzde o tekrar bağırdı .
"Evde değilim oğlum . "
"Görebiliyorum anne . " Dedi Kerem annesine bakarken .
"Ha iyi iyi , eve git şimdi sabahtan beri bunu söylemek için seni bekliyordum . " Dedi .
Elinde ki çekirdekler hiç öyle söylemiyor ama Mehtap teyzeciğim !
"Aynen anne , asla mahallede olup bitenleri izlemek için camda değilsin zaten . " Dedi Kerem gülerek.
"Ne yapayım? Bizim ev çok arkada . Burası ne güzel , işlek işlek . Herkes buradan geçiyor . Hem ana caddeye yakın hem çocuk parkına , hem bakkala . " Dedi bir çırpıda.
"Babama söyleriz , bizde buraya taşırız artık evi . Yeter ki dedikodulardan mahrum kalma " Dedi Kerem imayla .
Mehtap teyze bir anda aşağa terlik fırlatınca ikimiz de aynı anda kaçıştık .
"Terliğimi geri getirin !" Diye bağıran Mehtap teyzeyle daha fazla gülünce o sinirlenip diğer terliğini de aşağı fırlattı.
"Getir onları , Kerem ! " Diye bağırınca Kerem gülerek bir sokağın iki ayrı ucuna giden terlikleri almaya gitti.
Gülerek onları izlerken sokağın başında gördüğüm bedeni izledim bir süre .
Tam yanına gidecekken gözümün önünde ki koca tehlikeyi farkettim.
Mehtap teyze!
Göz ucuyla Mehtap teyzeye baktığımda Kerem'in attığı terlikleri yakalamaya çalıştığını gördüm.
Tahminimce Kerem'in her bir terlik için en az 8 deneme hakkı vardı . Mehtap teyzenin 9. Da dikkati dağılır ve beni farkederdi . Hızlı olmalıydım .
Hızlı ol , çevik ol , hayatta kal...
Bir koşu yanına vardığımda bana bakıp sırıttı .
"Ne oldu sarışın , küslüğe dayanamadın mı ? " Diye sordu .
Ukala!
"Küsmüş müydük ?" Diye sordum şaşırarak.
Aynen Ahsen en iyi oyuncu sensin
" Seninle konuşayım diye sürekli sınıfa girip bahaneler uydurman , kantinde önüme geçip şarkılar söylemen falan tesadüfü yani ?" Diye sordu tek kaşını kaldırarak .
Şerefsiz!
"Evet öyleydi . Farkına bile varmamışım ." Dedim sinirle .
"Belli Ki baya dert etmişsin . Affettim , rahatlayabilirsin ." Dedi birkaç saniye sonra .
"Sağol ya beni şereflendirdiğin için , bu onura nail olmak beni nasıl duygulandırdın anlatamam !" Dedim ve sarı saçlarımı savurarak sinirle onu arkamda bıraktım .
"Görüşüz sarışın ." Diyen neşeli sesini duyduğumda adımlarımı hızlandırdım .
Cevap vermeyecektim!
Birkaç saniye bekledikten sonra büyük bir kahkaha atmasına sebep olacak sözleri söyledim .
"Görüşürüz yeni çocuk "
***"
Birinin yazara her bölümü bu sahneyle bitirmemesi gerektiğini de söylemesi gerekiyor
ŞİMDİ OKUDUĞUN
11-C / Yarı Texting *TAMAMLANDI*
Storie brevi"Öyle mi Sarışın ?" "Öyle Yeni çocuk." "Okula geleli 2 hafta oldu. Yeni değilim artık Sarışın ." "Benimde lakabım Kara ama sen Sarışın diyorsun." "Sarışınsın ..." "Okula en son sen geldin ..." **** Kara , Yeni çocuk , Atletik , Kel , Hanım, Ciciko...