BAB 8

6K 183 2
                                    

Aku meneliti gaun ku dihadapan cermin. Kali ni aku berpeluang untuk pergi di majlis perkahwinan adikku. Disebabkan atas rayuanku kepada Roy dan akhirnya Roy mengalah untuk membenarkan aku pergi. Tetapi syarat ketat tetap dijalankan. Aku mencapai beg tangan dan sekotak hadiah untuk diberikan kepada adikku.

Aku terus turun ke bawah dan Roy terkejut melihat penampilanku yang begitu anggun. Keningnya berkerut seribu.

"Boleh tahan..dekat jantan mana kau nak tunjuk penampilan engkau ni? Kau sajakan nak tarik perhatian orang kat sana?" Kata Roy berbaur cemburu.

"Abang..ni kan majlis perkahwinan adik Luna. Luna kenalah pakai cantik-cantik. Takkanlah nak pakai pakaian simple je? Lagipun Luna cantik untuk abang je bukannya orang lain. Nanti mana tau orang puji yang isteri abang ni cantik. Abang juga yang bangga nanti kan?" Kataku untuk mengusik suamiku.

"Selama ni takda pulak kau nak bercantik macamni waktu kita pergi dating. Baru sekarang nak tunjuk cantik depan aku. Kau ni memang ada motif ke?" Ujar suamiku seperti sangsi denganku.

"Abang ni kan suka je fikir buruk pasal isteri sendiri. Nanti saya buat penampilan buruk awak juga yang tak puas hati kan? Dahlah jomlah kita pergi dah lewat dah ni takut tak sempat." Ujarku lalu menarik tangan suamiku untuk menuju ke arah kereta. Roy lantas menuju ke tingkat atas secara tiba-tiba.

"Abang nak pergi mana tu?" Soalku yang agak hairan dengan Roy. Roy segera turun ke bawah dan membawa sehelai cardigan warna hitam milikku. Dia lantas menyarungnya pada tubuhku.

"Aku nak kau tutup dada kau pakai ni. Kau ingat aku suka kalau kau dedah dada dengan bahu kau sana sini? Kau pakai benda ni sampai habis majlis nanti." Ujarnya.

"Apa guna saya pakai cantik macamni lepastu kena pakai benda ni. Macam tak kena je dengan penampilan saya.." Ujarku kerana tidak berpuas hati.

"Aku taknak kau bantah. Kalau kau nak pergi kau pakai benda ni. Kalau kau taknak pakai, kita batalkan sahaja hasrat nak pergi sana." Ujarnya dengan tegas.

"Yelah..yelah.." Ujarku acuh tidak acuh. Nak taknak kena juga akur dengan dia.

Setibanya di halaman kampungku, aku sangat teruja kerana dapat melihat keindahan suasana di kampungku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Setibanya di halaman kampungku, aku sangat teruja kerana dapat melihat keindahan suasana di kampungku. Sudah lama tidak pulang ke sini sudah pasti ada banyak berlaku perubahan di sekitarnya. Aku agak teruja melihat rumah ibuku dipenuhi dengan ramai tetamu bersama kanopi yang dihias indah. Ramai orang sedang berkeliaran di sana bersama pakaian yang cantik.

Disebabkan aku tidak dapat menahan sabar lantas aku membuka pintu. Roy segera menahan tanganku.

"Kau ni tak reti nak sabar ke? Tunggulah dulu." Rungutnya sambil membuka kunci kereta. Roy segera keluar dan membukakan pintu untukku. Dia memimpin erat tanganku seeratnya dan kami sama-sama menuju ke sana.

Ramai orang terkejut melihat kami mungkin disebabkan kami jarang pulang ke sini.

"Luna!! Kau datang juga akhirnya!!" Ujar rakan sekampungku iaitu Claire. Dia sangat teruja melihat kedatanganku. Dia mahu memelukku tetapi disebabkan tanganku dipaut oleh Roy dia membatalkan hasratnya. Roy yang menatap tangannya dengan tajam membuatkan Claire menelan air liur pahit. Dia kenal dengan sikap panas baran Roy.

HE'S MY HUSBAND🚫 (COMPLETE)Where stories live. Discover now