SPECIAL CHAPTER 🔞

16.9K 165 22
                                    

Aku melihat suasana di luar halaman rumahku. Sungguh cantik dihiasi dengan pelbagai aneka bunga iaitu bunga lily, bunga daisy dan macam-macam lagi. Kalau diikutkan hati mahu sahaja aku berlari di sana sambil mengejar kupu-kupu. Apakan daya sekarang ini hanya mata aku sahaja yang bebas memandang tapi bukan pada tubuhku.

Aku sekarang hanya bertahan pada kerusi roda sahaja dengan keadaan tubuh hadapanku diikat pada badan kerusi roda bagi mengelakkan diriku daripada jatuh. Hendak memegang tidak kesampaian apatah lagi berjalan. Tiba-tiba sahaja bahuku dibelai oleh seseorang. Lelaki tersebut segera duduk dihadapanku dan merenung mataku.

"Abang rasa macam nak bawa sayang jalan-jalanlah. Sayang nak tak?" Soal Roy. Aku membalas renungannya sambil membalasnya.

"Luna ok je. Tak kisahlah abang nak bawa pergi mana janji dapat tengok luar sana." Ujar Luna.

"Ok..kalau macamtu kita holiday dekat theme park nak tak? Kita bercuti dekat sana ambil beberapa hari je. Memandangkan abang ada cuti bolehlah kita ambil peluang untuk bercuti." Ujar Roy.

"Bila kita boleh pergi sana?" Soal Luna dengan nada sedikit ceria. Roy tersenyum sambil mencuit hidung isterinya. Dia tahu bahawa theme park adalah tempat kegemaran isterinya.

"Kita pergi esoklah." Ujar Roy.

"Apa?! Esok? Cepatnya!" Ujar Luna dengan teruja.

"Mestilah sebab abang kena awal-awal booking tiket bolehlah kita pergi secepat mungkin. Sekarang ni kita naik kat atas, abang nak mandikan Luna dulu. Esok nanti kita kena siap untuk berkemas." Ujar Roy.

"Ok abang." Balas Luna. Roy segera membuka ikatan tubuh isterinya dan mencempungnya menaiki di tingkat atas. Tubuh isterinya yang sudah tidak memiliki tangan dan kaki meringankan bebannnya untuk mendukung isterinya dengan lebih ringan lagi.
















 Tubuh isterinya yang sudah tidak memiliki tangan dan kaki meringankan bebannnya untuk mendukung isterinya dengan lebih ringan lagi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Abang dah kemas semua baju kita?" Soal Luna.

"Dah. Baju Luna dah settle cuma baju abang je yang belum. Kita cuma bawa pakaian dari rumah jelah nanti barang keperluan lain abang nak beli kat sanalah nanti. Taklah bawa barang banyak sangat." Ujar Roy yang masih ligat menyusun pakaian dalam beg luggage.

"Abang bawa keropok favourite Luna sekali ya he..he..he.." Ujar Luna. Roy memandangnya dengan segera sambil bercekak pinggang.

"Sayang..kan abang dah cakap jangan makan keropok banyak sangat. Benda tu tak baik kesihatan untuk sayang. Baik sayang makan carrot ke sayur ke lebih berkhasiat lagi. Sayang ni nak kena gigit dengan abang ke? Ujar Roy.

"Ok abang...Luna akan dengar nasihat abang..tapi ingat kalau dah sampai nanti janji bagi Luna main kat theme park sana. Janji?" Ujar Luna.

"Ok sweetheart abang janji." Ujar Roy.

Setelah berkemas, mereka segera bergerak menggunakan kereta untuk menuju ke destinasi percutian mereka. Luna sungguh gembira kerana ini adalah kali pertama dia dapat bercuti di tempat yang diidamkan. Luna sekarang sedang berada di riba Roy manakala Roy sedang ralit memandu kereta. Tali pinggang dipakai untuk menggelakkan Luna daripada jatuh ke kawasan break. Boleh dikatakan Luna sekarang bertubuh kecil molek.

HE'S MY HUSBAND🚫 (COMPLETE)Where stories live. Discover now