"Sudah-sudahlah tu. Sini hospital dan bukannya tempat untuk berperang." Tiba-tiba kedengaran satu suara yang muncul antara mereka berdua.
"Aku tak suka ada orang biadap kat tempat aku. Kalau nak datang sini, jaga-jagalah sikit adab tu. Ni tak, dia buat hospital ni macam bapa dia punya." Ujar Hades sambil menyindir Roy dengan sindiran pedasnya.
"Ok fine..aku boleh cari hospital lain dan bila-bila masa je aku boleh jatuhkan hospital ni. Daripada aku menunggu kat sini macam orang bodoh lagi-lagi menghadap muka doktor ni yang takde fungsi langsung baik aku blah jak dari hospital jahanam ni!" Ujar Roy dengan sinis lalu melangkah ke arah katil isterinya dan mencabut wayar di sekelilingnya. Dia mengangkat isterinya lalu beredar dari situ.
Hades dan Ken saling berpandangan. Hades hanya membuat muka menyampah sahaja selepas lega dengan pemergian individu yang membawa onar di tempat kerjanya.
"Kalau diikutkan hati aku, nak saja aku cucuk virus dekat bini dia sampai mati baru dia sedar sikit yang dia tu jantan tak guna." Ujar Hades menahan sabarnya.
"Sabarlah Hades, aku pun pelik juga tengok tingkah laku lelaki tu tadi. Macam nak cari gaduh je gayanya. Tapi apa-apa pun kau kena juga jadi professional supaya takda orang yang akan cam kau nanti." Ujar Ken.
"Kalau aku jumpa orang tu lagi, dah lama aku tikam dia lepastu organ dia aku kasi cincang sampai lumat." Ujar Hades.
Ken hanya menggelengkan kepalanya sahaja mendengar kata-kata rakannya.
Aku tersedar dari tidur lamaku. Aku melihat sekelilingku dan mendapati bahawa aku sedang berada di bilikku. Kakiku seperti biasa diikat pada gerigi besi. Tiba-tiba sahaja pintu bilikku dibuka dan kelihatan Roy membawakan semangkuk bubur untukku. Dia melabuhkan punggungnya di sebelahku sambil meletakkan telapak tangannya pada dahiku.
"Nasib baik ada aku doktor peribadi perempuan yang boleh tolong tengokkan engkau tadi. Kalau nak mengharapkan hospital tak guna tu memang sampai sekarang kau tak sedar." Ujar Roy sambil mengeluh kasar. Roy hantar aku kat hospital tadi ke?
"Nah kau makan benda ni. Nanti lepas habis makan ni kau terus makan ubat yang aku letak kat atas meja tadi. Mesti kau terlalu bencikan aku kan sampai kau pengsan dan depression bagai semua ni." Ujar Roy sambil berkata sinis.
"Habistu macamana dengan keluarga saya? Mereka risaukan saya tadi ke?" Ujarku malas mahu berbalah dengannya.
"Kau tak perlu nak balik dekat keluarga jahanam engkau lagi. Aku dah putuskan hubungan kau dengan diorang. Mulai harini kau tak dibenarkan berjumpa dengan diorang lagi sebab aku taknak ada kena mengena dengan mereka." Aku terkejut setelah mendengar kata-kata Roy yang sesenang hati memutuskan hubunganku dengan keluargaku.
"Awak tak boleh buat macamtu Roy!! Mereka keluarga saya dan saya ada hak untuk bersama dengan keluarga saya!!" Kataku dengan tidak berpuas hati. Roy segera mencengkam rambutku dengan kuat sehingga aku merintih kesakitan.
YOU ARE READING
HE'S MY HUSBAND🚫 (COMPLETE)
Romance(AMARAN: SESIAPA YANG TOXIC TU. SILA JANGAN BACA SEKIRANYA ANDA TIDAK SUKA DENGAN JALAN CERITA NI❗ JUST FOR ADVICE) Sepasang suami isteri yang sering berada dalam kecelaruan di alam perkahwinan. Suaminya iaitu ROY MENDEZ mempunyai sikap panas baran...