BAB 11

5.7K 185 25
                                    

"Kau sini!! Dah pandai kau lari dari suami kau sendiri ya. Nanti kau kalau kita dah sampai kat jet aku nanti. Kau tau-taulah apa yang aku buat kat kau nanti." Ujar Roy sambil mengheret isterinya dengan mencengkam rambutnya dengan kuat.

"Arghh!! Abang lepaskan rambut saya...sakit..." Ujar Luna yang sedang diheret oleh suaminya.

"Kau diam!!! Masuk kereta aku cepat!!!" Roy menengking isterinya lalu menolak isterinya ke dalam keretanya di bahagian depan penumpang dengan kasar. Roy seolah-olah hilang integritinya sebagai suami yang penyayang.

Tiba-tiba dua orang pengawal peribadinya menuju ke arah Roy. Roy meraup dagunya dengan kasar.

"Tuan, pemandu teksi tu dah mati akibat pendarahan yang serius di bahagian kepalanya. Jadi macamana dengan mayatnya sekarang." Ujar salah satu pengawal peribadinya. Roy menayangkan senyuman sinis.

"So nak buat apa lagi? Takkan nak biarkan benda jahanam tu membusuk kat sana? Macamni, aku bagi location tu dekat korang nanti lepastu pandai-pandailah korang nak tanam macamana dengan mayat tu nanti. Lepas dah habis kerja, korang kena inform dekat aku secepat mungkin. Dah pergi sana..buat kerja." Ujar Roy. Dua orang pengawalnya mengangguk dan melaksanakan tugas mereka. Roy memandang tepat ke arah keretanya. Ada kerja yang perlu diselesaikan olehnya.

 Ada kerja yang perlu diselesaikan olehnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Pakk..pakk..

"Abang sakit!! Jangan pukul saya lagi. Sakit!!" Luna menjerit kesakitan akibat dilibas oleh suaminya menggunakan tali pinggang kerasnya.

Roy mendengar suara tangisan isterinya seolah-olah kedengaran sebuah nyanyian merdu baginya. Roy tanpa mempunyai sedikit belas kasihan terus melibas badan isterinya dengan gerakan yang laju.

Sementara di luar bilik mereka, ada beberapa pramugara terdengar suara jeritan dari bilik mereka.

"Wehhh, kau dengar tak apa yang aku dengar. Apahal isterinya dia jerit semacam je kat dalam bilik tu? Apa yang suami dia buat kat isteri dia?" Ujar Felix salah seorang pramugari itu.

"Aku pun tak tau, tadi waktu aku nak jemput mereka dari jet ni. Aku nampak Tuan Roy macam marah semacam jak lepastu heret isteri dia masuk kat sini. Muka isteri dia pun macam sembam semacam jak macam baru lepas menangis." Ujar Harry yang merupakan pramugara lagi satu itu.

"Arghh!! Sakit....

"Weh kau dengar tu, isteri dia jerit sakit weh. Entah-entah mereka tengah buat hubungan suami isteri tu. Mana tau isteri dia jerit sakit sebab Tuan Roy buat kuat sangat." Ujar Felix seolah-olah membuat andaian di luar jangkaannya.

"Bodohlah kau ni, boleh tak otak tu jangan nak travelling sangat. Mana tau dia kena pukul dengan suami dia sebab aku tadi macam ada terdengar bunyi hentakan tali pinggang." Ujar Harry.

"Series ke? Kejamnya Tuan Roy..sanggup buat isteri macamtu. Apa yang kita nak buat sekarang ni?" Soal Felix.

"Kerja kita sekarang baik duduk diam jak. Kalau kita masuk campur nanti mana tau Tuan Roy tetiba humban kita keluar dari jet ni. Last-last mati katak. Kau tau-taulahkan Tuan Roy jenis yang macamana. Boleh dikatakan orang yang panas baran jugak." Ujar Harry. Felix hanya mampu menggelengkan kepalanya.

Luna baring di atas katilnya tanpa sehelai benang di badannya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Luna baring di atas katilnya tanpa sehelai benang di badannya. Banyak kesan biratan merah di permukaan kulitnya. Dia hanya mampu menangis tersedu-sedu kerana kekurangan tenaga. Roy duduk di atas sebuah sofa sambil melayan telefonnya. Matanya tertumpu ke arah isterinya yang sedang lemah itu.

"Sedap? Sedap kena libas?" Ujar Roy dengan sinis. Dia menyimpulkan senyuman mengejek kepada isterinya.

"Itulah...lain kali jangan sesekali ingkar arahan abang. Kan abang dah cakap beberapa kali, kalau sayang ada niat nak lari dari abang. Abang takkan sesekali bagi muka dekat sayang. Hukuman ni sayang anggap jelah hadiah kasih sayang abang kepada isteri abang. Walaupun sakit tapi inilah membawa makna cinta...Luna" Ujar Roy yang kedengaran sedang menyindir isterinya.

Roy segera bangkit dari sofanya lalu melabuhkan punggungnya di sebelah isterinya yang sedang meniarap itu. Dia mengelus perlahan punggung isterinya yang penuh dengan biratan merah menggunakan tangan kasarnya. Lalu melabuhkan ciuman di situ dengan kusyuknya. Luna tersentak dengan tindakan suaminya itu.

"Punggung isteri abang ni terlalu berharga untuk diseksa. Tapi malangnya disebabkan kecuaian sayang dan akhirnya aset milik abang ni cacat disebabkan oleh sayang sendiri." Ujar Roy. Roy mendekatkan wajahnya ke arah telinga isterinya.

"Abang nak sayang terus terang dengan abang. Dalam situasi ni siapa yang salah? Abang ke sayang?" Bisik Roy perlahan di telinga isterinya. Luna menahan air matanya.

"Sayang, sayang kena jujur dalam situasi ni siapa yang salah? Abang ke sayang?" Soal Roy sekali lagi.

"Sa..saya.." Ujar Luna dengan perlahan.

"Bagusnya isteri abang ni. Jujur juga ya dengan abang. Biratan penuh kat badan sayang ni pula siapa yang salah? Antara abang ke sayang?" Soal Roy sekali lagi.

"Sa..saya.." Ujar Luna sambil menahan tangisannya.

"Bagus. Memang betul pun salah sayang. Jadi untuk kes sekarang ini, sayang kena anggap yang semua ni adalah salah sayang dan bukannya salah abang. Ye kan sayang?" Ujar Roy sambil mengusap rambut isterinya.

"Ya.." Ujar Luna sambil menahan perasaan marah yang sedang membara di dalam hati. Dia sudah tidak tahan dengan sikap egois milik suaminya.

"Sayang nak abang sapu ubat dekat badan sayang? Nak ke taknak?" Soal Roy.

"Na..nak.." Ujar Luna. Roy mempamerkan senyuman.

"Boleh tapi ada satu syarat, sayang kena buat sesuatu dulu untuk abang." Ujar Roy.

"Ap..apa dia?" Soal Luna.

Roy segera berdiri dan memandang ke arah isterinya yang penuh makna. Dia segera melepaskan butang bajunya satu persatu...

YESS!! AKHIRNYA AUTHOR DAH HABIS SPM DAN BOLEHLAH AUTHOR START UPDATE UNTUK CERITA SETERUSNYA. HARAP SEMUA BERSABAR YA DAN AUTHOR JANJI AKAN UPDATE UNTUK CHAPTER YANG AKAN DATANG. TERIMA KASIH KEPADA READER YANG SETIA MENUNGGU.❤❤

HE'S MY HUSBAND🚫 (COMPLETE)Where stories live. Discover now