BAB 22 EPILOG

6.9K 135 35
                                    

"Mana sayang nak lari? Sinilah..kenapa nak takut dengan suami sendiri." Ujar Roy dari jarak jauh. Aku segera berlari dan bersembunyi di celah-celah rak yang ada. Nasib baik saiz vila ini adalah besar dan mudah aku untuk berlari berjauhan dengannya.

"Sayang?! Abang cari sayang sekarang ni. Jangan ingat abang tak jumpa!!" Jerit Roy. Aku dengan nafas yang termengah-mengah bersama degupan jantung yang kuat cuba untuk mengawal suara agar tidak diketahui oleh Roy.

Semenjak Roy pulang dari kerja sebentar tadi, aku terkejut kerana tangannya sudah sedia dengan tali pinggang dan seolah-olah ingin memukulku. Roy membawa wajahnya yang bengis bersama mata yang menyeramkan segera mengejarku tidak tentu arah dan aku segera menyelamatkan diri. Aku sendiri tidak mengerti mengapa Roy bertindak sedemikian. Jadi aku mengambil keputusan untuk melarikan diri walaupun hanya mampu berlari dalam kawasan rumah sahaja.

Pakk..pakk...

Pukulan tali pinggang tersebut dapat aku dengar dari jarak jauh. Roy sememangnya tidak bergurau dan menyimpan niat untuk melepaskan kemarahannya kepadaku. Aku dengan tubuh yang menggigil segera bersembunyi di dalam bilik stor dan menguncinya dengan rapat.

Krik..krik..

Hatiku menjadi tidak keruan setelah mendengar derapan kasut Roy yang semakin mendekati ke arah bilik ini. Aku mendekatkan telingaku pada permukaan pintu tersebut untuk memeriksa sama ada dia semakin mendekati ke arah pintu ini.

Dhoom...dhoom..

Aku terkejut apabila pintu tersebut disepak kuat oleh Roy seolah-olah ingin roboh. Aku menahan pintu tersebut agar tidak mudah diroboh oleh Roy.

"Kau keluar sial! Keluar sekarang!!" Jerit Roy seperti orang tidak siuman.

"Kau isteri yang kurang ajar! Kau dah langgar peraturan kat rumah ni! Berapa kali aku nak cakap jangan sesekali pergi kat ruang bawah tanah sana! Tapi kau degil, kau tetap nak pergi sana juga! Siaplah kau nanti aku kerjakan!" Jerit Roy dari luar.

"Awak kejam Roy! Kalau saya tak pergi sana sampai sekarang saya takkan tau yang awak tu dah bunuh ibu saya! Saya tak kisah kalau awak nak bunuh ibu bapa awak tapi bukan ibu saya..tsk..tsk..Awak pentingkan diri sendiri!! Awak paksa saya dengar cakap awak 100%. Walhal saya ni tak pernah hidup bahagia dengan awak sejak awal perkahwinan kita! Saya benci awak Roy!!" Luna membalas kata-katanya dengan penuh amarah.

"Apa? Kau kata kau tak bahagia dengan aku? Terima kasih Luna sebab dah bagitau aku yang kau tak suka dengan perkahwinan kita. Kau kena ingat walaupun kau tak bahagia dengan aku sekalipun, kau tetap isteri aku sampai bila-bila dan aku sesekali takkan lepaskan engkau. Ha..ha..ha.." Roy ketawa seperti orang yang kurang siuman.

"Awak ceraikan saya sekarang!! Saya benci awak!!" Jerit Luna. Roy yang mendengarnya terus menyepak pintu tersebut dengan lebih kuat lagi.

"Ehhh perempuan. Kau pekak ke apa yang aku cakap tadi?! Aku dah kata yang aku sesekali takkan lepaskan engkau!! Sebab kau dah ditakdirkan dicipta untuk aku!!!" Tengking Roy. Roy yang menjadi semakin tidak terkawal itu terus menyepak pintu tersebut tanpa henti sehingga mencapai kekuatan maksima. Luna yang tidak mampu menahannya lagi terus tertolak dari belakang menyebabkan pintu tersebut terbuka luas. Luna hanya mampu melihat mata Roy yang sangat merah pedam sebelum dia tidak menyedarkan diri.

 Luna hanya mampu melihat mata Roy yang sangat merah pedam sebelum dia tidak menyedarkan diri

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
HE'S MY HUSBAND🚫 (COMPLETE)Where stories live. Discover now