Marta znuděně seděla na lavičce. Vojenské porady ji nebavily. I když tahle byla zaměřená na včerejší bitvu, takže šlo v podstatě o monolog generálky Skandium všechnyjstebojovalystatečněamocchválímkapitánkuKyslíkprotožezabilajednohosoutěžícíhoateďpojďmevymysletjakzachránímedůstojniciLithium. Myšlenkami byla ale Marta jinde. Viděla tam svého bratra. Upřímně, myslela si, že ho princ vyrazí hned na začátku. Ale kariéra královníka jejího bratra jí byla ukradená. Podívala se vedle na svou nejlepší kamarádku Báru.(U rebelek byla známá jako důstojnice Titan). Zívala. Spolu s Bárou utekly z jejich vesnice. Schválně si vybrali den, kdy soutěžící odjížděli, protože byl všude zmatek. Takže teď tvrdly někde na severu. Ale to za to stálo. Celý feminismus je jen zástěrka. Až zrovnoprávní ženy, udělají konstituční monarchii. A zruší kasty. Ale Marta mířila ještě výš. Chtěla republiku. A je jedno, kolik ji to bude stát. Rozhlédla se po ostatních. Kapitánka Nikl zrovna vypočítávala ztráty, které naštěstí nebyly na životech. Generálka Skandium zatím chovala svoji dceru, asi roční Nicole. Ta se usmívala jako vždy a házela si s klacíkem. Když kapitánka Nikl domluvila, vzala si slovo kapitánka Síra. „Musím jen připomenout, generálko, že k záchraně důstojnice Lithium musí dojít co nejdříve, než z ní Dušan vytáhne všechny informace. Navíc víme, kdo to je a co asi Dušan udělá, až to zjistí." Důstojnice Lithium byla velmi zajímavý člověk. Původně byla Druhá, takže se propadla o deset kast. Navíc v ní z Martě neznámých důvodů všichni viděli tajnou zbraň. „To je pravda!" řekla důstojnice Zinek, podřízená kapitánky Síry. Na poradách by správně měli mluvit jen kapitánky a výš, ale stejně to nikdo nedodržoval. „Tak čistě teoreticky, kdyby ji chtěl Dušan vyslechnout, už to dávno udělal. Tady jde jen o to, aby ji nezabili!" podotkla důstojnice Vanad. Spolu s důstojnicí Zinek a Lithium byly podřízené kapitánky Síry a zřejmě si myslely, že jsou naprosto zodpovědné za záchranu jejich kolegyně. „Nemůžeme se tam vypravit teď hned. Určitě posílili stráže a jen tak se tam nedostaneme." odporovala jí kapitánka Nikl. Vzhledem k tomu, že se dvě zbylé kapitánky momentálně neshodnou, výsledek bude podle toho, co řekne Marta. Podívala se na Báru. Ta jen pokrčila rameny. Marta se ještě chvíli rozmýšlela a pak řekla: „Já myslím že bychom měli počkat. A kontaktovat vrchní velitelku, ta nám dá signál, až bude klid. Teď je to moc nebezpečné." To, že se Dušana posílit stráže ani nenapadlo, samozřejmě nevěděla.(Na severu je holt špatnej signál, no). „Asi máš pravdu." povzdechla si generálka Skandium. Pak se ale Nicole rozbrečela a generálka ji musela honem pochovat. Marta generálku obdivovala. V šestnácti letech vychovávat dítě a ještě vést válku, to je docela výkon. Ale vrchní velitelka s ní prý měla do budoucna jiné záměry. Pak už generálka poradu ukončila. „Kapitánka Nikl se svou jednotkou na střelnici! Kapitánka Síra se svou jednotkou půjde mezitím nasbírat dříví! A kapitánka kyslík se zatím pokusí zjistit nějaké informace o důstojnici Lithium a paláci. Její jednotka jí pomůže. To je vše, můžete jít. Rozchod!" A všichni se poslušně rozešli.(Štěpán a Elizabeth ne, ti jsou spolu pořád). Marta si tedy sedla k počítači a snažila se dostat ke kamerám v paláci. (Těch je tam docela dost, ale přístup k nim má jen Dušan, aby mohl ve volných chvílích stalkovat random lidi v paláci.) Bohužel, jak už jsme říkali, na severu je dost špatnej signál, takže to šlo dost blbě a dostala se jen k jedné kameře. Ta byla... chvíle napětí... ve třídě soutěžících Selekce. „No nic," povzdychla si Marta, „tak se alespoň podíváme, jak to mému ctěnému bratříčkovi jde!" Důstojnice Bor, Mangan a Bára se rozchechtaly a Marta dala zvuk na maximum, aby dobře slyšely. A světe div se, Natka zrovna zkoušela Štěpána u tabule. A protože mu to moc nešlo, vypadalo to jako komediální film. A o Dušanových magických plánech neměli ani ponětí...
ČTEŠ
Selekce aneb Syn magického Dušana
Ngẫu nhiên11 chlapců. 1 princ. Životní šance. Selekce je vždy krutý boj. Boj plný zrádností a intrik. Obstojí v něm Štěpán, který nemá o dění v zámku ani tušení? Získá si princovo srdce, nebo se v paláci ani nerozkouká? Zvládne překvapení spojené s nečekanými...