Tu noc toho Štěpán moc nenaspal. Princ měl nějaké jednáni, takže neměl čas přijít. Štěpán neustále přemýšlel, jak dál. Nakonec sám sebe přemluvil, že chce za každou cenu zůstat v zámku. Když se mu podařilo usnout, zdál se mu zlý sen. Stál v lese u nich doma. A pod jedním stromem leželo mrtvé tělo. Štěpán šel blíž. Okamžitě to tělo poznal. Byla to Marta. Měla prostřelené hrdlo a zřejmě byla mrtvá už pár dní. Najednou se Marta začala zvedat. Došla k Štěpánovi. Štěpán chtěl utéct, ale nemohl se ani pohnout. „Proč nechceš přijít? Copak ti na mě nezáleží?" řekla Marta. Pak se usmála. „Záleží ti víc na něm? Ty si jako myslíš, že si tě vybere? Byl jsi osmý, bratříčku. Nemáš skoro žádnou šanci." Při těch slovech přecházel Štěpánovi mráz po zádech. Najednou se v lese objevila i Táňa. „Štěpáne, ty mě nemáš rád? Ty už si na mě zapomněl?" zeptala se Táňa ublíženě. Najednou ze stromu seskočil rebel. Na sobě měl černé kožené oblečení a přes obličej červený šátek. Vytáhl pistol a začal mířit na Táničku. Ta ho ale vůbec neviděla a ani nevnímala. „ Vždycky jsi říkal že mě máš rád. Slíbil jsi mi, že mi budeš psát!" Štěpán ji chtěl varovat, aby rychle utekla, ale nemohl ani mluvit. Pak rebel vystřelil. Táničce proletěla hlavou kulka. Dál se ale pozorně dívala na bratra. „Au! Proč si tomu nezabránil? Proč jsi mě nechal umřít? Proč? Proč? Proč? PROČ?!" Štěpán se probudil. Na kraji postele seděla Elizabeth. „Promiňte, pane, ale strašně jste sebou házel a křičel ze spaní. Bála jsem se, že máte horečku." „To je v pořádku. Já... měl jsem zlý sen." přiznal Štěpán. „O vaší sestře?" zeptala se Elizabeth. Štěpán na ni tázavě a překvapeně podíval. „Křičel jste ze spaní její jméno. Vlastně její jméno, Marta, a ještě jedno jméno, Táňa." Štěpán kývl. „To je moje nejmladší sestra." Elizabeth se na něj upřeně podívala. „Měl byste vědět, že mezi služebnictvem se uzavírají sázky na vítěze a většina sází na vás. Jste favoritem soutěže!" řekla. Štěpán se při těch slovech tetelil blahem, ale bylo vidět že Elizabeth ne. Jakoby si nepřála, aby vyhrál. „Pokud vám tedy nic nechybí, pane, půjdu si zase lehnout. Uvidíme se ráno." Štěpán kývl a když byla jeho komorná ve dveřích, ještě na ni zavolal. „Elizabeth?!" Dívka se překvapeně otočila. „Jsem moc rád, že jste přišla." Elizabeth se usmála a odešla na chodbu. Štěpán už ale neusnul. Bál se, že se mu noční můra vrátí.
ČTEŠ
Selekce aneb Syn magického Dušana
Diversos11 chlapců. 1 princ. Životní šance. Selekce je vždy krutý boj. Boj plný zrádností a intrik. Obstojí v něm Štěpán, který nemá o dění v zámku ani tušení? Získá si princovo srdce, nebo se v paláci ani nerozkouká? Zvládne překvapení spojené s nečekanými...