Keenam

541 34 3
                                    

Aku cuba berkali-kali untuk menghubungi Toey tetapi sekali pun dia tidak mengangkat.

"Dia ni cabar aku betul lahhh"

Aku sudah naik berang.Untuk pertama kalinya Toey bertingkah seperti ini.

Daddy dan Papa sudah banyak kali menghubungiku bertanya di mana Toey.Aku tidak dapat menjawab.

Lihat?Sudah jelas dia tidak mengangkat panggilanku.Sudah tentu dia tidak berada di rumah.

Sejujurnya,jika ingin bincangkan tentang Toey tidak pulang ke rumah memang sudah terlalu kerap.

Cumanya selama ini aku tidak pernah mempersoalkannya kerana aku menganggap dia berkerja.

Yalah.Dia kan seorang model terkenal,jadi aku tidak terlalu hairan jika dia mempunyai kekangan masa untuk berada di rumah.

Jika benar dia bekerja,jadi kenapa dia terlalu marah bila aku menanyakan soal kerja?

Sudah dapat di agak ada sesuatu yang dia lakukan di belakangku.

Fikiranku bercelaru.

Masalah Toey.

Masalah Nanon.

Aku tidak pasti mengapa sejak kebelakangan ini fikiranku tertuju kepada Nanon,Nanon,Nanon sahaja.

"Ahhhhhh pelik-pelik je kau ni,Ohm.Nanon tu sekadar pasangan kau dalam series.Takperlu nak ambil serius pon."Aku menampar kecul pipiku sendiri.

Yang penting sekarang ini,aku masih berhutang maaf dengan Nanon.Selagi dia masih bersikap digin terhadapku,hati aku terlalu berat seperti aku ini terlalu jahat di matanya.

Sungguh aku takut untuk berjauhan dengannya.Dia sudah menjadi sebahagian daripada hidupku.

Aku perasan sejak kami mulakan pergambaran Bad Buddy,Nanon semakin lain.Ya,kami memang sangat rapat tetapi dia semakin banyak menyimpan rahsia.

Bukan dia sahaja.Aku sendiri rasa yang aku juga lain.

"Ai'Ohm!"Drake berlari memanggilku dari jauh.

"Ha?Ada apa?"

"Kau dah siap semua barang ke?"Dia cuba mengumpul nafasnya semula.

"Belum..awal lagi kan.Lagipun bukan kita ada shoot pon harini"Aku duduk menunjukkan yang kami masih banyak masa untuk bersantai-santai.

"Pale Hotak Kau!"Drake memukul belakang kepalaku.

"P'Aof dari tadi mencari kau sana,sini tak jumpa..call tak angkat"

"Aduhhh ade ape"Soalku menggosok kepalaku yang sakit.

"Ni lah aku nak bagitahu yang dia nak buat short special scene untuk sponsorship Taokaenoi tu"

"Ha?!Kenapa dia tak bagitahu aku?!"

"Bagitahu apa...kau yang hilang kemana,call pon tak angkat macam mana nak bagitahu!"Sekali lagi dia memukulku.

"Oiiii sakittt..yeye sorry.Salah aku.Bila nak mula tu?"Soalku.

"Kemas-kemas barang kau dulu!Lepastu boleh terus shoot sebelum gerak balik"Kata Drake sebelum meninggalkanku.

"Jangan lambatttt!"Drake sekali laki mengingatiku sebelum dia hilang dari pandanganku.

Aku kembali mencapai phoneku.

Aku kembali mencapai phoneku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
"FAN SERVICE" Where stories live. Discover now