"Ohm-"
"Malam kita jumpa!Aku pergi dulu!"
Belum sempat lagi Nanon menghabiskan ayatnya lagi-lagi Ohm sudah ingin pergi.
Bila ditanya kemana perginya,dijawab urgent matter.
Urgent matter apa hari-hari?
Hampir seminggu Ohm bersikap sebegini.Malahan dia juga tidak lagi datang ke kondo Nanon dalam minggu ini.
Semua tertanya-tanya tentang keberadaan Ohm.
Tetapi apabila dia kembali dia bersikap seperti tiada apa-apa.
"Dia pergi lagi?"Soal Perth yang baru keluar dari kelas.
"Hmmm"Jawab Nanon ringkas.
"Korang baruje baik-baik.Ni dia buat perangai lagi hilang-hilang"
"Taktahula.Aku malas nak tanya banyak benda sebab nanti end up gaduh.Baik aku diam"Keluhnya duduk di meja cafe.
Sesuatu yang membuatkan dia tidak mahu overthinking tetapi tidak boleh.
Ohm tidak lagi beria-ria ingin mendapatkan perhatian Nanon.Semalam sewaktu Ohm menjemputnya dengan kereta banyak perkara yang sangat asing baginya.
Kedudukan kerusi yang berbeza sedangkan Ohm mengaku yang dia tidak bersama siapa-siapa.Beg-beg kertas dari kedai pakaian sedangkan Ohm bukan seseorang yang jenis gemar bershopping dan satu lagi dia perasan ada kelopak-kelopak bunga yang sedikit bertaburan.
Untuk apa semua itu?Ada sesipa ke yang temankan dia selama ini?
"Haihhh"
Dia juga tidak pernah menyoal tentang unknown.
Malam itu Nanon tidak lalu tidur.Abangnya dan Chimon sudah lama masuk ke dalam bilik.
Dia hairan.Cuma dia seorang ke yang perasan tentang Ohm?Chimon juga bersikap seperti biasa.Dia duduk di kerusi meja makan dan memegang segelas air.
Jauh termenung.
Tiba-tiba kedengaran pintu kunci terbuka.
"Eh.Kau tak tidur lagi?"Soal Ohm yang perasan akan keberadaan Nanon di dapur walaupun sedikit gelap.
Nanon melihat Ohm yang mengenakan pakaian yang cukup kemas.Sepertinya dia baru balik dari temu janji dengan seseorang.
Ohm menghampiri Nanon dan duduk di sebelahnya.
"Kenapa ni sayang?Kau marah aku eh"Soal Ohm yang perasan Nanon langsung tidak memandangnya.
"Kenapa aku nak marah.Kau tak buat salah kan?"Balas Nanon masih tidak memandang Ohm.
"See kau tak pandang aku pon...heyyy"Ohm menarik dagu Nanon sehingga memalingkan wajahnya menghadap Ohm.
Lama Ohm memandang Nanon tetapi lelaki itu hanya diam.
"Haihhh okey..i'm sorry okay?Aku tahu aku kurang dengan kau buat masa ni.Aku ada benda kena buat"
"Benda apa?Kau tak pernah pon bagitahu aku.Kau cakap kau takkan simpan rahsia dengan aku lagi"Nanon menepis tangan Ohm.
"It's nothing.Kau takperlu risaulah"
"Yee memang aku takperlu risau.Yelah kan aku ni siapa je lah.Kawan kau je kan"Lama dia memendam perkara itu akhirnya tanpa sengaja terkeluar juga ayat itu dari mulutnya.
"Siapa cakap kau kawan aku?Siapa cakap kau bukan siapa-siapa aku?"
"Kau takpernah serious talk dengan aku pon pasal ni"Kata Nanon tetapi dalam nada yang perlahan.
YOU ARE READING
"FAN SERVICE"
Short Story'Fanservice'~Nanon Sebuah cerita yang bermula hanya kerana 'Fanservice' □□□□□□□□□□□ ~OhmNanon Story~ ♤About OhmNon,not PatPran😚 ♤Ada termasuk sedikit scene daripada Bad Buddy Series❤💚 ♤Story rekaan⚠️ ♤Tidak 100% benar,hanya imaginasi Author👍🏻 ♤...