'Sebuah Syarikat permodelan terkenal di Bangkok telah diberkas atas aduan menggunakan taktik kotor demi menaikkan nama Syarikat......'
Berita daripada televisyen itu telah menular ke merata tempat sejak semalam lagi.
Aku menarik dan menghembuskan nafas berat.
Bukan aku tidak pernah tahu yang mereka yang memang menjual para model kepada VVIP kaya raya demi mendapat bantuan daripada mereka menaikkan nama syarikat permodelan tersebut.
Salah satu model yang terkenal adalah Toey.
Ya.Tunangku sendiri.
Aku tidak tahu apa yang akan berlaku tetapi sejak semalam lagi,keluarga Toey dan Daddy sudah asyik bertanyakan kepadaku soal Toey.
Toey sejak berita ini tular,dia tidak pagi memunculkan diri daripada bilik.Aku memang tak akan memujuknya untuk keluar.
[Mr.Imerbphatom is calling....]
Aku memandang skrin telefon itu lama sebelum menjawabnya.
"Sawadee Khab Khun Pho"
"Wadee jaa.Ohm,Pho nak kamu datang sini malamni bawak Toey.Pho dengan Mae tunggu jam 8:00 malam"
"Err ada apa ya Khun Pho?"
"Just come.Pho dah bagitahu Daddy denga Papa kamu untuk datang sekali malamni"
"Baikk Khun Pho"
.......
"Aduhhhh ada apa nii"Soalku sendiri.
Aku bangun dan mengetuk pintu bilik.
"Toey!Khun Pho call I tadi.Malamni dia suruh kita datang sana.Jangan lambat bersiap,pukul 7:40 kita gerak"Pesanku di hadapan pintu sebelum pergi untuk bersiap.
"So how?"Soal ayahnya kepada Toey.
Toey hanya diam.Tiada pengakuan begitu juga penafian.
Sejak kami berdua tiba,Daddyku dan ayah Toey sudah terlebih dahulu membincangkan sesuatu.Mereka tampak benar-benar serius.
"Semua orang dah mula bertanya pasal para model.Daddy taknak orang pandang rendah pada Toey sebab kes ni dan kami semua percaya yang Toey tidak terlibat sama sekali dengan masalah ni."Jelas Daddy.
Aku hanya mengangguk perlahan menunggu penjelasan mereka lagi.
"Ohm,Khun Pho nak kamu berdua kahwin dalam masa yang terdekat"
"HAA?! KAHWIN?!" Aku dan Toey dua-duanya hampir berteriak akibat terkejut.
°°°"Nanon,tunggu!"Ohm mengkutiku.
Aku juga bingung dengannya hari ini.Kemana sahaja aku pergi,pasti dia tidak mahu tinggal sendirian.
Selesai shooting sebentar tadu,dia masih tidak mahu melepaskan pelukan malah makun erat dia memelukku.
Bila aku tanya,jawabnya tiada apa-apa.
"Nanon,kau nak makan apa?Jom aku belanja harini.Cakapje kau nak apa.Mahal pon takpe"Ohm tersenyum.
"Kau kenapa ni Ai'Ohm?"Soalku sekali lagi.
YOU ARE READING
"FAN SERVICE"
Short Story'Fanservice'~Nanon Sebuah cerita yang bermula hanya kerana 'Fanservice' □□□□□□□□□□□ ~OhmNanon Story~ ♤About OhmNon,not PatPran😚 ♤Ada termasuk sedikit scene daripada Bad Buddy Series❤💚 ♤Story rekaan⚠️ ♤Tidak 100% benar,hanya imaginasi Author👍🏻 ♤...