"Apa yang kau fikir sebenarnya ni Ohm?Kau tengok apa kau dah buat dengan anak orang?Masalah Toey taktahu dah habis ke belum dah datang satu masalah lagi"Daddynya sudah tidak tahu lagi apa yang perlu mereka lakukan.Satu persatu masalah datang oleh kerana seorang anak bujang mereka.
Papanya hanya duduk diam melihat sang suami dan anaknya itu.
Ohm pula sedari tadi diam tidak berbunyi tertunduk memandang lantai.
"Kenapa?Kau nangis?Lain kali,nak buat sesuatu tu fikir panjang!Jangan jadi bodoh!Kau jangan ingat nak pentingkan diri sendiri!"
"Ohm minta maaf"Hanya itu yang dibalas oleh Ohm kepada Daddynya.
"MAAF!MAAF!Kau ingat maaf tu boleh fix salah kau ke?!"
"Ohm tahu Ohm tak patut buat semua ni.."
"Dah tahu kenapa buat?Kau tu dah besar panjang Ohm Pawat!Sepatutnya perkara macamni Papa dengan Daddy tak perlu dah nak masuk campur!"Papanya bersuara.
Ohm mati seribu bahasa.Tiada satu jawapan pun di benak otaknya.Yang ada hanyalah wajah Nanon,Nanon dan Nanon.
"Sekarang ni shooting kau pun masih bersisa sikit.Nak taknak,dia maafkan kau ataupun tak,shooting mesti berjalan macam biasa"
Tiba-tiba panggilan masuk dari telefon milik Ohm.
'Chimon is calling..."
Dia mengeluh berat.Tidak lain tidak bukan pasti dia akan 'dibasuh' oleh Chimon.
Pastilah sebabnya Nanon.Tiada sebab lain.
•••
"Explain"Chimon yang sedang memeluk tubuh memandangku tajam duduk di hadapanku.
Aku menghela nafas dalam sebelum cuba menerangkan secara teliti tentang apa yang telah aku buat.
"Eh,Nanon tu kawan kita tau.Kau fikir apa eh sampai kau boleh jadikan dia tempat uji kaji kau?"
"Aku tahu!Aku tahu!Memang aku bodoh sebab tak fikir panjang...Tolong lah Chi,aku tak berniat sikitpun nak sakitkan dia.Aku sayang Nanon,Chi.."Rayuku kepada Chimon.
"Kau tahu tak yang dia sekarang dekat hospital?Sakit kawan kita tu,Ohm!Terlalu sakit sebab kau!"Chimon hampir ingin menangis memandangku.
"Kenapa kau tak bagitahu aku?!"Soalku panik dan langsung bangun.
"Kau nak kemana?"Soal Chimon kepadaku.
"Nak tengok Nanon lah..Aku nak minta maaf dengan dia"
"Duduk"
Bingung.Aku memberikan ekspresi soalan kepada Chimon.
"Kenapa?"
"Kau ingat aku nak bagi kau pergi tengok dia ke dalam keadaan dia macam tu?Dia tu baruje sedar dari pingsan.Nak kau datang sana bagi dia tengok muka kau?Aku risau dia pingsan semula"
Dengan perlahan aku kembali duduk.
"Habistu kau nak expect aku nak buat apa?Takkan aku nak duduk diam je kot.Aku yang salah,Chimon sebab buat dia jadi macamtu.."
"Kau tahu kan seberapa keras kepalanya si Nanon tu?Dia bukan jenis yang suka cakap apa yang dia suka.Kenapa dia sedih.Tak.Tak pernah...Kau tengok dia sampai sakit macamtu.Dia pendam sendiri,Ohm.Dia takmampu nak tahan dah sebabtu dia sakit macamtu sekali"Suara Chimon sedikit serak menahan tangis.
"Aku sayang Nanon.Aku sayang kau.Aku taknak kita bertiga berpecah sebab benda bodoh ni,Ohm"
"Aku sayang Nanon,Chi..Aku tak tipu"Hanya itu yang mampu aku katakan sekarang.
YOU ARE READING
"FAN SERVICE"
Short Story'Fanservice'~Nanon Sebuah cerita yang bermula hanya kerana 'Fanservice' □□□□□□□□□□□ ~OhmNanon Story~ ♤About OhmNon,not PatPran😚 ♤Ada termasuk sedikit scene daripada Bad Buddy Series❤💚 ♤Story rekaan⚠️ ♤Tidak 100% benar,hanya imaginasi Author👍🏻 ♤...