/2 Tahun lalu (2019)/
"Daddy dengan Pho Toey dah buat keputusan"
Ohm dan Toey saling berpandangan.
"Sebagai tanda terima kasih kepada keluarga Toey,Daddy nak kamu berdua bertunang dan kahwin"
Toey dan Ohm sudah mengenali satu sama lain sejak tahun 2016 pagi.Toey merupakan salah satu teman lelaki yang dia anggap spesial dan lebih dari sekadar kawan.
Tetapi dia sendiri tidak pasti mengapa pertunangannya dengan Toey membuatnya semakin keliru.
Seiring masa berjalan selama 2 tahun ini dia bahagia berada di sisi Toey tetapi dia dapat rasakan sesuatu yang kurang dalam hubungan mereka.
Kini baru dia sedar yang mereka berdua bukanlah benar-benar saling mencintai.Bahagia semata-mata atas dasar suka.
Toey banyak membantuku.Dialah yang menarikku masuk ke dalam industri lakonan.Segala kemewahan yang ada sekarang ini berawal daripada Toey.
Toey sudah berani menunjukkan diri sebenarnya dan itu sudah cukup jelas mengatakan bahawa cintanya bukanlah Toey dan cinta Toey bukanlah dirinya.
Tiada alasan yang tepat untul Ohm meninggalkan Toey.Jika dia pergi begitu sahaja,sudah tentu dilabel tidak mengenang jasa.
"Takpayah nak termenung sangat.Papa you call I suruh you balik sana.Pegilah mandi cepat,I dah lambat ni"Toey mencampakkan tuala mandi kepadaku.
"Tahulah you menyampah tengok muka I kan.Dah jangan risau I ada kerja dekat luar jadi tak balik untuk minggu ni.This place are all yours"
Ohm mengeluh berbaring di bilik rumah Daddy dan Papanya.Dia bukan ada kerja di luar pun sebenarnya.Hanya alasan untuk tidak pulang ke rumah kerana malas mahu bertengkar hampir setiap hari.
Ohm membelek ig story setiap seorang milik temannya dan berakhir dengan story P'Jo yang memuat naik gambar model Toey.
Sebenarnya P'Jo merupakan bekas teman lelaki Toey sebelum Ohm mengenali Toey.Mereka berpisah kerana orang tua Toey yang beranggapan P'Jo tidak setaraf dengan kehidupan Toey.
Dia yakin yang Toey dan P'Jo masih lagi mempunyai hubungan di belakangnya.Dia tidak mahu membuka mulut kerana tiada sebarang bukti lagi yang dia jumpa.
Membayangkan yang Toey curang dibelakangnya terlalu menyakitkan sebelum dia terimbas kembali malam dia bersama dengan Nanon.
Dia juga curang.
"Haihhh"
°°°
"UHUKKK UHUKK UHUKKK"Nanon tersedak sewaktu makan bersama ahli keluarganya.
"Ehh okey tak tu?Nahh minum"Mae Ning cepat-cepat menghulurkan air minuman yang dituang oleh Nonnie kepada Nanon.Bapanya juga turut menepuk-nepuk lembut belakang badannya.
"Haaa ni mesti ada orang mengumpat pasal Phi kan"Usik Nonnie.
"Banyaklah kau"Nanon menjeling adiknya itu.Malas mahu melayan.
Entah kenapa tiba-tiba dia teringatkan Ohm.
Mengingatkan kejadian malam itu,rasa bersalah kembali menyelubungi diri.Automatik selera makannya tertutup.
"Nanon pergi dulu lah.Terima kasih makanan"Dia mempamitkan diri untuk pergi ke set penggambaran.
PIN!PIN!
Terbuntang mata Nanon melihat Ohm yang memberhentikan kereta di hadapan rumahnya.
"Jom Non,gerak sama-sama!Ohm memanggil daripada tingkap kereta sebelum keluar dan berdiri di hadapanku.
YOU ARE READING
"FAN SERVICE"
Short Story'Fanservice'~Nanon Sebuah cerita yang bermula hanya kerana 'Fanservice' □□□□□□□□□□□ ~OhmNanon Story~ ♤About OhmNon,not PatPran😚 ♤Ada termasuk sedikit scene daripada Bad Buddy Series❤💚 ♤Story rekaan⚠️ ♤Tidak 100% benar,hanya imaginasi Author👍🏻 ♤...