"Bunyi hujan menderas di atas jalan raya.."
Aku yang berjalan di tempat khas untuk perjalan kaki.. Aku melihat besar nya sungai yang berada ditepi aku.. Angin yang sejuk menyapa seluruh badan ku..
Hujan yang mengetahui setiap langkah ku..
Hujan yang memahami perasaan ku..
Setiap deraian air yang menitik menempa bumi membasahi bajuku.. Seluruh tubuhku..
Sambil mataku tutup dan menari dibawah arus air hujan..
᪥᪥᪥
Di rumah~Aku balik ke rumah dengan keadaan basah kuyup..
"Bapak arh macam mana aku nak cakap dengan mak aku ni.. Aduh clumsy nya aku.. Dah tahu hujan tu jangan lah leka.."
Aku ulang alik di hadapan rumah aku yang tak seberapa mewah sederhana² gituh..
"Ehh!?...Jap.. BUKU!?.. BUKU TULIS DIA ORANG!?.. YAHH APA AKU BUAT NI!?.."
Aku mengambil beg aku yang berada di belakang aku.. Ye muka aku terperanjat teruk..
Flashback~
"Derapan kaki dari luar kelas didengari aku.."
BAMMM!!?
Pintu kelas aku dikuak kasar oleh sekumpulan lelaki.. Dan terpampang lah figura figura yang amat menjengkal kan bagi aku..
??: HOE KAU DENGAR TAK AKU PANGGIL NAMA KAU KAT LUAR!? HAH.. KE KAU PEKAK!?
Aku memandang orang yang menjerit nama aku sekilas pandang terus aku melihat ke buku aku kembali..
Tanpa perasaan yang takut aku terus lanjutkan kerja sekolah yang diberi oleh Mrs Byul iaitu cikgu Sej..
Datang sahaja mereka di meja ku.. Meja ku ditendang oleh seseorang namja atau pun ketuanya.. Yang bernama..
Aku: Kau nak apa lagi nyah.. Tak penat ke kau dah jahanam kan pintu tu nak dekat 999 kali dah.. Takkan kau nak genap kan 1K tendangan..
"BAMMM!?"
Buku tulis dia di hentam ke atas meja aku..
??: ARH AKU TAK HERAN SAMA ADA PINTU TU NAK JAHANAM KE APA KE.. SEKARANG NI.. AKU NAK..
Muka dia dekat kan pada diri aku.. Dan kali ni dia senyum creepy mat.. Kali ni dia jauhkan mukannya dari muka aku..
Aku dah tarik nafas lega dah..kemudian.. Dia sambung lagi percakapannya dengan nada dingin dan tegas.. Manakala kawan ii nya di belakang hanya mampu gelak kan aku dan tu lah...
??: ARH AKU TAK HERAN AKU NAK KAU SIAPKAN KERJA SEJARAH AKU.. KEMUDIAN.. TAK DAPAT HARI NI ESOK AKU NAK.. KALAU KAU TAK BUAT ESOK.. TENGOK LAH APA YANG AKU BUAT KAT KAU ESOK.. "Senyum sinis"
Tibe ii dia berlalu pergi dari hadapan aku.. Dan kawan nya dah sudah menjerit dari belakang..
Jimin:JUNGKOOK!? JUNGKOOK!? TAKKAN TU JE KAU MINTA??
TAEHYUNG: TU LAH PASAL DAH KAU ESOK INGAT APA JUNGKOOK KATA..
Maka kawan ii yang lainnya juga turut mengekori Jungkook yang dah berlari jauh hadapan nun disana..
Tiba ii aku perbetulkan cermin mata aku yang dah melorot ke hidung aku.. Aku berdiri dan mengambil buku yang jatuh tadi.. Lalu aku pun duduk balik ke kerusi aku..
Aku mengeluh berat.. Berapa lama lagi aku kena buat kerja macam ni.. Buku tulis Sej dia aku tatap lama..
Waktu pertama kali lagi aku masuk sekolah ni dari masa umur aku 16 tahun akibat arwah ayah aku ada hutang dengan Ahlong mana ntah terpaksa Oppa aku Eonnie aku dan Eomma aku menanggung hutang ii tersebut..
Dan dia 16 tahun sama batch dengan aku.. Dia orang anak orang kaya senang ii je nak buli orang contohnya macam aku..
Apakah daya aku hanya seorang perempuan yang memiliki seorang kawan.. Ramai tidak mahu mendekati aku kerana aku Nerd.. Itu pun aku beryukur mendapat seorang kawan yang tak kira latar belakang aku..
End Flashback~
Aduhhh kepala aku yang tak gatal aku garu.. Aku kehulur- kehilir kerana aku takut apa yang bakal terjadi pada aku jikalau mereka tahu semua buku tulis dia basah..
Haih aku terus mengetuk rumah aku.. Dan..
"TOK.. TOK.. TOK"
Seorang yeoja membuka pintu dan iaitu eonnie aku..
Eonnie aku terkejut melihat aku sudah bergigil kerana kedinginan..
YOU ARE READING
[C] Dance in Rain (S1) | JJK
Romance"Setiap yang berlaku mesti ada hikmahnya.." Tekan teruskan untuk baca lebih lanjut.. Kesalahan tata bahasa dan typo... Abaikan.. Yang penting korang faham.. ( ˘ ³˘)♥︎ tak faham gak gi cari kamus.. Start:26/02/2022 End:9/3/2022