Ten

6 2 0
                                    

                         ᪥᪥᪥
Perlahan lahan mata ku buka.. Dan aku bangun dari pembaringan aku.. Terlihat kawan ii aku Waena dan Jungkook dan team ii nya sekali ada..

Aku tengok tangan aku dah berbalut.. Kepala aku sakit..

Aku:Ergh.. Sakit..

Perlahan aku katakan.. Tiba ii semua memandang aku.. Lagi ii 4 orang tu dan Waena terus ke arah aku dengan muka cuak dan risau..

Waena:Hoe kau dah sihat? kau nak makan tak?  Aku ada bawak kau makanan ni? Kau cakap sape buat kau ni!? Meh aku tibai muka orang tu...

Mood kawan aku dah datang dah sudah lah wahai Waena... Aku pun tersenyum melihat gelagat kawan aku..

Tiba ii Jungkook bersuara..

Jungkook:Sape buat kau? Ni mesti Seulgi kan?

Dalam nada sayu je dia kata.. Aku pun tak tahu nak geleng ke nak angguk.. Aku takut Seulgi tu apa ii kan aku lagi..

Taehyung:Tak kita tak leh diam macam ni kita kena warn si Seulgi tu..

Jimin:Aku pun rasa sama.. Jom pergi warn dia..

Si Waena pun nak ikut gak tu tapi.. Dihalang oleh aku.. Aku sempat halang dia orang..

Aku:Korang tak yah lah pergi  aku okey je ni..

Waena:Tak yah pergi dengan torehan dia bagi kat kau tak yah pergi no no no.. Aku tetap akan back up kau..

Bebel panjang si Waena lagi.. Haih.. Makan apa siak waktu dia dilahirkan ni.. Macam mak nenek siak..

Aku:Dah shh.. Shh.. Aku okey je ni.. Dah mana doktor..?

Yoongi:Jap aku gi panggil..

Tiba ii Yoongi ni bersuara.. Aku pun turun lah dari katil.. Aku pun apa lagi.. Kawan tak kawan aku dekat juga dengan dia orang..

Degilkan aku? Hahaha.. That's meh bebeh..

Tiba ii doktor pun datang..

Doctor:Hmm.. Kamu dah okey ke kalau dah okey kamu boleh pergi balik...

Ehh doktor ni menghalau nampak.. Ada gak aku lempang gak ni..

Sabar je lah Bae Hoeyoung dapat doktor macam ni..

Aku pun apa lagi aku keluar dari bilik rawatan tu.. Aku ke kelas semula.. Tapi ditahan oleh Jungkook..

Jungkook:Kau ni gi mana?

Aku:Nak gi masuk kelas balik arh why hal?

Semua orang kat situ dah tergelak.. Aku like why korang ketawa masuk setan ke?

Tiba ii Namjoon datang dari mana ntah dia pegang bahu aku dan dia cakap..

Namjoon:Aku tahu kau baru lepas keluar dari bilik rawatan tapi jangan bengap kau datang..

Ada juga kang aku dari sakit tak sakit langsung.. Kaki aku juga melepas kat muka peloles dia tu kang..

Semua kat belakang tu tahan ketawa je.. Tiba ii Seokjin pula datang tepuk bahu aku..

Seokjin:Hmm macam ni.. Kita semua kan hari ni balik awal.. So masa pelajaran dah habis..

Aku pun meng"oo"kan je.. Ye nampak sangat ada bunyi retakan hati disitu.. Bawak bertabah he eomma Jin..

Waena:Btw aku dah bawak beg kau ni hah.. Dah jom balik..

Aku pun senyum je kat Waena.. Tiba ii aku ditepuk bahu sekali lagi aku toleh lah sape ke geranggan itu.. Ye si Jungkok..

[C] Dance in Rain (S1) | JJK  Where stories live. Discover now