᪥᪥᪥
Tiba ii oppa aku duduk di kerusi dan cerita apa yang dikatakan oleh doktor..Oppa Chen: Doktor kata eomma kehilangan banyak darah.. Dan jantung mama berlubang.. Kata dok lagi kita terlalu lama untuk menghantar eomma ke hospital..
Aku dah jatuh buat kali kedua.. Aku pun disambut oleh Yoongi yang setia menunggu dari tepi..
Tiba ii nurse yang bertugas meminta kami semua pulang ke rumah kerana waktu begini tidak boleh ada pelawat yang masuk..
Aku meminta Yoongi balik kerana tidak ingin eomma dia bertanya apa ii.. Manakala aku juga meminta eonnie aku dan oppa aku balik tanpa risaukan aku..
Aku nak balik sendiri dan berjalan kaki..
Tiba ii semua pergi dari pandangan aku.. Dan aku keluar dari hospital.. Terlihat hujan sedang menitik ke tanah..
Tiba ii waktu disekeliling aku semua menjadi kosong.. Aku menyanyi dalam hujan..
Tanpa aku sedar ada yang memerhati aku dari jauh..
᪥᪥᪥
Taehyung PovTengah aku baru nak gerak balik dari kedai tiba ii hujan pula turun deras pula tu.. Haih.. Terpaksa aku hutang kedai tu payung..
Waktu ii macam ni kereta tk banyak lalu.. Jap.. selalu hujan banyak je kereta.. Tapi ni kereta tak banyak pula..
Tengah aku nak berjalan ke arah rumah aku.. Tiba ii aku dengar orang bernyanyi.. Sedap je alunan nyanyian tu..
Aku mencari dimanakah suara itu datang.. Bila aku pandang diseberang terlihat seorang yeoja amat aku kenal..
Dan iaitu..
"Bae Hoeyoung"..
Alunan yang dia nyanyi sangat merdu.. Aku terkaku seketika.. Setiap dia jalan aku mengikuti..
Tiba ii Hati aku ter panah melihat dia.. Aku sedar yang dia sedang menangis dalam arus hujan..
Tiba ii aku terikut menangis.. Tiba ii kereta laju pintas dihadapan aku.. Apa bila aku menoleh semula ke Hoeyoung dia dah hilang dari pandangan aku..
Aku pun jadi blur.. Tapi dalam masa yang sama aku rasa serba salah telah menjadi salah satu pembuli dia..
Suara dia yang merdu aku terpanah..
Aku pun berjalan menuju ke arah jalan rumah aku..
"Wait tadi aku bukan ke jalan arah sana kenapa sampai arah sini lak.."
Aku gelengkan kepala ku dengan laju.. Dan berjalan ke arah rumahku..
End Pov Taehyung
᪥᪥᪥
Aku:"TOK.. TOK.. TOK.." Orang dah balik..Macam biasa aku balik dengan keadaan aku basah kuyup.. Eonnie aku dan Oppa aku dah masak sangat dengan perangai aku..
Aku pergi memasuki ke dalam ruangan bilik aku dan mengambil towel untuk aku mandi..
Skip mandi~
Aku pun pergi ke meja solek.. Cermin mata aku yang basah aku lapkan.. Senanya aku boleh je tak pakai cermin mata.. Tapi disebab kan aku malas aku jadi je lah Nerd..
Aku ambil telefon aku dan aku call ma bestieeee..
"Tut.. Tut.. Tut.."
Waena:Hello Bestie maaf aku douh aku tak dapat nak pergi ke 7E tadi douh.. Bateri aku pula habis ni baru aku dapat cas.. Aku ingat aku nak call kau tapi tu lah bateri habis..
YOU ARE READING
[C] Dance in Rain (S1) | JJK
Romance"Setiap yang berlaku mesti ada hikmahnya.." Tekan teruskan untuk baca lebih lanjut.. Kesalahan tata bahasa dan typo... Abaikan.. Yang penting korang faham.. ( ˘ ³˘)♥︎ tak faham gak gi cari kamus.. Start:26/02/2022 End:9/3/2022