31 Model?.. (HoeMinJi)

1 0 0
                                    

                         ᪥᪥᪥
Panggilan dari omma Jungkook aku matikan.. Makanan aku yang dah habis licin aku letak dalam singki..

Aku terus ke hadapan dengan laju.. Aku mengambil tempat sebelah My chagiya..

Jungkook:Hye baby.. Good morning..

Jungkook menyapa aku dengan senyuman manis dia di mulutnya tiada putus.. Eceh..

Aku pun senyum semula ke my Jungkook.. Cikgu Haena pula dah tepuk tangan..

(bukan tepok amai ii belalang kupu ii tu ehh)

Ni tepuk untuk semua anak muridnya focus ke arahnya..

"PAK PAK PAK..!?"

Mrs.Haena:Okey guyss kita dah masuk ke tiga hari dah.. So kita tak nak lah berlengah kan masa lagi..

Mr.Jake:Okey sebelum kita mula kan game kita kita nak yang semalam si Hoeyoung dengan Yoongi bagi kamera tu.. Cikgu nak setting untuk kamu..

Cikgu Haena pun angguk menandakan yang mereka berdua nak kan kamera tersebut..

Aku pun tunjuk tangan aku "JAP" Aku pun berlari ke dalam bilik aku.. Dan mengambil kamera tersebut..

3 minit kemudian~

Aku pun keluar dari bilik aku dan memerhati kamera tersebut.. Lalu aku pun bagi kat Sir Jake.. Sir Jake pun mengambil huluran ku..

Lali diperiksa sekejap.. Dan nampaknya semua okey..

Mr.Jake:K..bagus Hoeyoung Yoongi.. Thanks kepada Yejia.. Sebab beri tempat ii yang menarik..

Aku,Yejia&Yoongi:Nae Sir Jake.. Cikgu Haena..

Aku pun menunduk hormat pada Cikgu Haena dan Sir Jake..  Lalu aku berdiri semula..

Mrs.Haena:Kita hari ni kita ada kan game yang pelik sedikit.. So bagi Sir Jake yang terangkan.. Silakan Sir Jake..

Mr.Jake:Thanks Cikgu Haena.. Okey game dia lampu merah lampu hijau.. Sape yang paling awal mati dalam game ni jadi photographer.. Kalau yang awal sampai ke garisan penamat dia lah yang jadi model..

Panjang lebar Sir Jake.. Kita orang pun mengangguk faham.. Lalu kita orang mengambil tempat..

Mrs.Haena:Untuk yang membaca lampu merah dan lampu hijau ni adalah Yejia.. Manakala Eunwoo juga bakal menyertai korang dalam permainan ini..

All's:Nae Cikgu Haena..

Jimin:Jangan tembak macam squid game tu sudah.. Aku nak hidup lagi aku taknak mati..

Eyna:Tu lah pasal.. Dapat duit tak kalau menang ni?..

Taehyung:Woi ni bukan nye game untuk dapatkan duit.. Ni untuk jadi sape photographer dan model.. Erhh..

Maka dua ekor tenuk tu pun tersengih macam seekor beruk.. Kita orang yang lain dah geleng kan kepala..

Mr.Jake:Okey Yejia boleh mulakan..

Yejia:Nae.. Ready guys..

Fuh~ macam squid game real lak..

Yejia:LAMPU HIJAU DAN LAMPU MEEEEEERAHH.. (Btw aku tak hafal bahasa korea yang squid game tu so jangan kecam author hehe.. :)..)

Aku yang berlari pun berhenti dengan drastik.. Yejia toleh ke belakang.. Astaga.. Korang buat gaya apa ni..

Macam ii gaya ada..

Yejia pun toleh semula ke dinding..

Yejia:Lampu Hijauuu.. Dan Lampu MERAHHHHH..

K kali ni macam sedikit mencabar.. Aku terhampir nak tersandung tapi ditahan oleh encik Eunwoo.. Aku pun bersuara untuk mengucap kan terima kasih...

[C] Dance in Rain (S1) | JJK  Where stories live. Discover now