᪥᪥᪥
Aku pun berbual lah dengan Eo.Mejiwoo.. Manakala adik dia menhilang setelah mendapat kemenangan yang baju tu milik dia..Aku:Eonnie kenapa eonnie gaduh dengan adik eonnie?
Eo.Mejiwoo:Ouh dia tu senanya baru balik dari New York dia study kat sana.. So dia baru balik ni dia kata nak study kat Seoul pula katanya..
Aku pun angguk kan je lah.. Layan kan eonnie dia.. Aku ni lagi bagus kalau aku rasa rapat sikit aku selesa lah..
Tiba ii ntah mana aku punya soalan boleh terkeluar dari mulut..
Aku:Ouh eonnie ada berapa adik beradik? "menghadap eonnie Mejiwoo"
Eo.Mejiwoo:Ouh ada 3.. Bawah Jung Hoseok satu.. Dia juga study kt New York senanya.. Pastu dia balik awal dari Oppa dia.. So dia sekolah kat situ lah.. Oppa dia pula dah balik.. Apa lagi sekolah tempat yang sama lah jadinya..
Aku pula dah rasa sangsi jangan kata.. Adik dia perempuan.. Tiba ii Eonnie Mejiwoo pula tanya soalan kat aku..
Eo.Mejiwoo:Btw Sape nama? Lupa nak cakap tadi.. Hehe..
Aku:Ouh saya Bae Hoeyoung.. Boleh panggil Hoe atau Hoeyoung.. "nada gembira"
Eo.Mejiwoo:Ouh Hoeyoung jap what Bae Hoeyoung..!? Btw adik si Bae Raena Young dan juga Bae Chen DoYoung..?
Agak suspend ye disitu aku.. Aku pula sudah sape ni.. Asal aku tak ingat apa ii..
Aku pun angguk perlahan disitu..
Tiba ii Eonnie Mejiwoo ni terkial kial kan kaki tu.. Macam ada something je ni..
Eo.Mejiwoo:Senanya kan.. Hehe.. Eonnie..
Aku setia menanti mendengar apa yang bakal keluar dari mulut Eo.Mejiwoo..
Eo.Mejiwoo:Senanya eonnie minat dengan Oppa Hoeyoung.. Hehe.. Boleh tak nak nom phone dia.. Hehe..
Ni kalau tak sah mesti dah bertahun pendam perasaan kan.. Haih memacam lah.. Aku pun cakap lah kat eonnie Mejiwoo ni..
Aku: Eo.Mejiwoo dah berapa lama kenal Oppa Chen?
Eo.Mejiwoo:Ahh.. Dah lama senanya.. Cuma tak mampu nak ungkap kan.. Hmm.. Takut kena reject je..
Aku:Hmm.. "berfikiran sejenak"
Eo.Mejiwoo tahu mana tempat kerja Oppa Chen sekarang..Ayat kbat aku keluarkan.. Kalau dia boleh jawab confirm yang dia gila ii betul suka kan Oppa Chen aku..
Eo.Mejiwoo:Hehe..tahu.. Dia kerja kat company Hans Tranding Company..
Aku pun dah ternganga.. Gila arh memang gila bebenau ni.. Tiba ii pekerja tersebut datang dengan membawa baju bersize panjang..
Waktu tu aku ambil dari perkerja tu dan meminta Eo.Mejiwoo pusing ke belakang aku nak ukur..
And sharp memang sesuai dengan size Eonnie Mejiwoo.. Aku pun tarik eonnie Mejiwoo me kaunter and aku bayar baju tu..
Aku pakai duit aku sendiri.. Dalam akaun aku masih banyak.. Aku pernah menabung sendiri ye anak ii.. Aku berniaga dari aku darjah satu sampai lah aku form 3 dari situ aku stop sekejap..
Tiba ii Eo.Mejiwoo tu rasa serba salah.. Aku pun apa lagi aku geleng kan kepala aku.. Manakala anggap je tu aku belanja..
Dalam selesai semua pembelian dalam kedai tu aku pun nak turun dari untuk menuju ke arah yang diberi location oleh Waena..
YOU ARE READING
[C] Dance in Rain (S1) | JJK
Romance"Setiap yang berlaku mesti ada hikmahnya.." Tekan teruskan untuk baca lebih lanjut.. Kesalahan tata bahasa dan typo... Abaikan.. Yang penting korang faham.. ( ˘ ³˘)♥︎ tak faham gak gi cari kamus.. Start:26/02/2022 End:9/3/2022