"Tok.. Tok.. Tok.."
Kedengaran pintu bilik ku diketuk banyak kali.. Sehingga membuat ku terjaga dari tidur ku.. Aku meliat sekejap... Dan melihat jam di atas meja lampu tidurku..
Eomma:"Tok.. Tok.. Tok.." Hoeyoung bangun Bae Hoeyoung kamu pergi sekolah tak hari ni?..
Kedengaran suara eomma ku dari luar pintu ku.. Lantas ku menjawab dengan keadaan mamai..
Aku:Arh ye Ma orang dah bangun dah kejap lagi keluar lah.. Eomma turun dulu..
Sambung eomma aku lagi nyah..
Eomma:Hmm ye lah cepat sikit kalau kamu sekolah hari ni cepat siap.. takut kamu terlewat je nanti..
Tibe ii suara eomma ku hilang dari belakang pintu.. Dan aku menatap sekali lagi jam telefon bimbit aku.. Dan ternyata.. Lagi 20 minit bakal pukul 7.30 pagi..
Dengan mata ku terbuntang luas aku merempuh bilik air aku untuk bersiap ii ke sekolah..
᪥᪥᪥
Aku menurun tangga dengan sangat laju.. Hampir sahaja aku nak tersandung.. Semua dah hampir nak capai aku nasib aku boleh break.. Huwa huwa huwa..Okey stob it ok.. Now we want fast go to kul..
Rambut ku yang terburai aku betulkan.. Dan spek mata ku yang terjurai sampai hidung aku betulkan semula..
Aku: Eonnie Oppa antara korang hantat saeng cepat Hoeyoung dah lambat dh ni..
Walaupun dah lambat aku still mengambil makanan di atas meja makan..
"Ingat ye anak ii kalau kita tak makan sarapan pagi kita punya sel-sel otak pun tak berfungsi auu so jangan skip breakfast k.." pesanan khas dari seketul Kiwi.. Hehe..
Eo.Raena:Dah biar aku je hantar kau.. Nanti balik Oppa Chen ambil kau..
Aku pun mengganguk laju dan terus peluk eomma aku dan oppa aku.. Aku terus memakai kasut sekolah dihadapan pintu..
Sebelum pergi sempat ku jerit..
Aku:Orang pergi dulu ehh.. Bye sayang eomma sayang opah cheng.. "sengaja aku mengubah ayat oppa menjadi oppa chen menjadi cheng"
Oppa aku pula dari dalam rumah dah menjerit apa ntah aku tak dengar sebab aku dekat dalam kereta eonnie aku huahuahua..
᪥᪥᪥
Di hadapan pintu gerbang sekolah~Eo.Raena:Ingat kau bawak fone ann kalau ada apa ii berlaku call jangan diam diri.. Lagi ii pula hujan jangan main hujan ingat?
"bebel makjemah 2.0"Aku pula dah like please lah kak aku better jalan kaki dari naik dari kau kak.. Kemudian aku lambai eonnie aku dan eonnie aku menghilang dari pandangan aku..
Sesempat aku menilik jam.. Dan lagi 3 minit sudah ingin 7.30 pagi..
Aku pun lajukan diri aku atau di lebihkan lagi aku lari ke pintu gerbang sekolah aku.. Dan ye setiap hari tak jemu untuk melihat pengawas yang bertugas.. Dan juga orang nya pun dah knal akan perangai aku..
Hwang:Hah nasib sharp kau sampai kat sekolah kalau tak nama kau naik kat sini.. "pandang dari atas hingga bawah"
Aku:Hek eleh.. Sorry erh aku mesti sharp punya lah tak akan sesekali lewat okey.. "Flip rambut makhang terkena muka peloles Hwang In Yeop"
Hwang:Ehh minah Nerd ni kang.. kau baik naik atas cepat sebelum aku letak nama kau dalam ni.. Dengan alasan kau masuk lambat ke sekolah atau dikenali ponteng kelas nak???..
Sebut sahaja macam tu aku terus lari pecut sekolah.. Tapi tak lupa juga akan ku mengejek nya setelah memasuki ke dalam ruang sekolah.. Dan juga terlihat dia disitu menghentak ii kakinya seperti nya dia marah..
᪥᪥᪥
Tanpa melengah kan masa aku terus ke kelas aku.. Dan macam biasa aku akan duduk di paling hadapan sekali ehh tak second kedudukan aku..Nasib aku sampai cikgu pun masuk.. Huahuahua.. Seketika itu semua orang dalam kelas tu macam biasa memberi salam lalu disurh duduk..
Ye waktu tu adalah mata pelajaran Sains.. Boleh lah aku suka lah juga.. Walaupun aku tak tahu apa itu bahan ii kimia..
Sebelah aku seharusnya ada orang duduk tapi sayang kosong biasalah sape je nak kawan Nerd macam aku ni ann..
Setiap yang diajar oleh Mrs Yekna aku focus.. Sehinggakan ada orang mengetuk pintu kelas ku..
Mrs.Yekna:Hah ye masuk lah..
Terlihat lah dua orang figura.. Yang pertama tu cikgu bertugas bernama Mr.Won dan disebelah nya seorang yeoja tidak dikenali..
Yeoja tersebut tersenyum tidak lekang dari bibirnya.. Aku pun senyum je padanya... Dan dia lambai tangan pada ku.. Aku pun membalas kembali lambaian nya..
Mr.Won:Maafkan saya menggangu Mrs.Yekna saya disini nak menggumumkan ada seorang pelajar baru untuk kelas ini..
Mrs.Yekna:Ehh takpe.. Btw kenalkan dirimu nak,..
Yeoja tersebut pun tunduk hormat dan mula bersuara..
Waena:Hi, saya Jung Waena saya berasal dari Seoul dan selamat berkenalan dengan korang semua.. "senyum manis"
Yeoja yang bernama Waena pun lalu memandang semula ke arah Mrs.Yekna dan Mr.Won..
Mr.Won:Okey kalau dah takde pape lagi saya minta diri dulu lah ye.. "senyum dan berlalu pergi"
Mrs.Yekna:Okey kamu Waena boleh duduk sesuka hati kamu lah.. Dan sekarang korang semua buka buku sains bab 4.... "bebel panjang Mrs.Yekna"
᪥᪥᪥
Pov WaenaHmm... Aku tengok balik semua macam ada pasangan je tempat duduk.. Mata aku tertancap pada seorang yeoja yang lagi tadi senyum pada aku..
Tempat sebelah dia kosong.. Hmm.. Baik aku duduk sebelah dia mana tahu dia takde kawan ann.. Boleh lah aku kawan dengan dia..
Aku pun pergi kearahnya..
Aku:Hai, meja awak sebelah ni ada orang duduk tak? "senyum manis"
Senyuman manis aku lemparkan padanya.. Dan dia pun membuka suara..
Hoe:Hai juga Jung Waena.. Duduk je lah lagi pun meja sebelah saya ni takde sape nak duduk.. Btw saya Bae Hoeyoung boleh panggil Young atau pun Hoe.. "senyum manis dan menhulurkan tangan"
Aku pun mengambil tempat duduk sebelahnya.. Dan aku pun menghulurkan tangan aku untuk bersalaman dengan dia..
Aku baru nak buka suara untuk perkenalan dengan Hoe tibe ii Mrs.Yekna dah batuk ii... Sama ada nak perli untuk focus hadapan atau pun memang batuk.. Dan Hoe pun membuka suara lagi tapi kali ni agak berbisik..
Hoe:Weh waktu Mrs.Yekna jangan bersuara.. Kalau tak kena duk luar sambil bertapa dinding tu kau nak ke? "nada berbisik"
Aku pun angguk ku tanda aku faham mana kala aku gelengkan kepala tak nak aku duk luar.. dan balas balik percakapan nya..
Aku:Ohh.. Takpe lah nanti rehat kita berbual.. Hehe.. "nada bisik plus pandang depan"
Dan dia pun pandang ke hadapan semula aku buat benda yang sama iaitu focus kehadapan..
~TBC~
YOU ARE READING
[C] Dance in Rain (S1) | JJK
Romance"Setiap yang berlaku mesti ada hikmahnya.." Tekan teruskan untuk baca lebih lanjut.. Kesalahan tata bahasa dan typo... Abaikan.. Yang penting korang faham.. ( ˘ ³˘)♥︎ tak faham gak gi cari kamus.. Start:26/02/2022 End:9/3/2022