᪥᪥᪥
Aku pun gerakan laju untuk menuju ke kelas C.. Aku ejek Waena yang kat belakang aku tadi huahuahua..Jimin lagi tadi pandang phone dan hanya mengikut aku dari belakang..
"TOK.. TOK.. TOK.."
Mrs.Jennie:Yes.. Bae Hoeyoung..
Aku:Sorry ganggu cikgu Jennie saya datang sini sebab Seni Visual.. Can i search my mate..?
Mrs.Jennie:Ouh yeah really can.. Dipersilakan.. Btw your mate Jimin.. Wow nice..
Aku pula dah tersengih kat situ aku tak tahu nasib aku kena semate dengan Jimin.. Pasni sape lak.. Btw ni kelas C ada Yoongi nyah..
Mrs.Jennie:Okey senang citer give me your letter saya bacakan meh..
Aku pun apa lagi kasi lah surat lawatan aku ke Mrs.Jennie.. Lagi bagus biar cikgu bacakan ann.. Jelas and tepat..
Mrs.Jennie:Okey this letter said.. His mate are Photographer and this location are Busan.. Who get same her?
Macam biasa aku pandang satu kelas dan semua geleng cuma satu je tak geleng iaitu yeahhhh.. Kawan mamat beruk tu lagi.. Min Yoongi..
Min Yoongi berdiri dan pergi ke hadapan.. Dengan keadaan senyum pada aku.. Jimin kat sebelah dah pelik asal tersenyum senyum mamat putih melepak ni kat aku.. Aku just boleh buat apa balas balik senyuman tersebut..
Mrs.Jennie:Okey your mate already Min Yoongi so enjoy your destination..
Aku pun apa lagi aku bukan gembira tapi tercengang dapat mate semua kaki buli aku.. Aku pun like aku takkan diberi kerjasama sumpah mesti..
Aku pun tunduk hormat pada cikgu Jennie dan berlalu pergi ke kelas terakhir iaitu.. Kelas D... Aku punya bergigil nak masuk kelas tu.. Masyallah..
Min Yoongi pun tak lepas pandang aku dari tadi.. Meremang buduh aku punya bulu roma.. Haiya..
"Lek.. Lek.. Nothing happend trust yourself babe.. You can handle it.."
"TOK... TOK... TOK..."
Mr.Jungwon:Yeah Sweetie? Apa yang cikgu boleh bantu?.."tersenyum manis plus lebar"
Aku pun memasuki ke dalam kelas tanpa gentar.. Dan aku pun bercakap...
Aku:Mr.Jungwon sorry ganggu saya nak cakap pasal lawatan Seni Visual.. Boleh saya tahu mate saya siapa.. "Sambil hulurkan kertas"
Mak aih punya terketar ii aku nak bagi surat tu.. Aku masuk sahaja kelas tu like satu aura sedang pandang aku dengan tajam.. Walaupun perasaan aku sendiri je.. Huwa..
Eomma saeng takut dapat pembuli je huwa..
Mr.Jungwon:Ouh key.. Dari sini surat ini mengatakan untuk ke lawatan Busan dan Photographer.. Sape sini dapat lawatan ke Busan?
Aku cuba nak pandang ke arah anak murid ii nya.. And aku tengok semua geleng kan kepala termasuk dengan Jungkook.. Dari situ aku dah lega dah..
Tiba ii Jungkook bangun dan ke hadapan ye dia berbaris dengan team dia..
Mr.Jumgwon:Ouh kamu yeah Jeon Jungkook baik..
Baru sahaja ingin Mr.Jungwon kata selesai tiba ii seorang lagi berdiri ke barisan Jungkook team.. Dan aku melihat yeah Kim Taehyung pun dapat juga ke lawatan Busan Photographer..
Aku cakap sumpah dah ni bukan lawatan ke Busan malah lawatan ke Neraka.. Haish..
Mr.Jungwon:Okey i see ada dua orang dapat yang sama ke lawatan Busan.. Okey nah surat kamu.. Btw good luck with your mate..
Aku pun apa lagi aku pun keluar lah dari kelas D dan diikuti oleh 4 orang namja.. Dari kelas D tadi aku berdiam kan diri sehinggakan di kelas aku aku berhenti..
"TOK.. TOK.. TOK.."
Mrs.Haena:Okey Bae Hoeyoung kamu dah dapat mate kamu..
Aku masuk je kedalam dia orang pun masuk ke dalam.. Semua classmate aku berkelip tak terkelip pandang aku..
Ye lah sape je tak kenal kan Kingka of the HighSchool.. Aku dapat mate dengan dia.. Huwa...
Aku pun tunjuk kan lah dia orang like "Ni-Lah-Mate-Saya-.."
Cikgu pun angguk kan kepalanya.. Dan berharap aku tidak apa ii terjadi..
Mrs.Haena:Okey now kita bersurai.. Esok lusa kita jumpa okey.. Jangan lupa cakap dengan your family you will go that place.. Now see you again..
Selepas panjang lebar Cikgu Haena bebel aku pun apa lagi nak berehat lah.. But kawan aku Waena tu cakap dia ada hal.. Dia tak dapat rehat sesama.. So redha je lah..
Aku keluar jejaka 4 orang tu still ikut aku.. Dengan nafas yang mendalam aku lontarkan..
Aku:Yes Jungkook, Yoongi, Taehyung and Jimin.. Wae ikut aku..
Jungkook:Sape je nak ikut kau ni aku nak kita orang nak beli makan kat kantin okey.. Perasan..
Aku like really lah anjir.. Aku pun angkat bahu aku dan aku terus putar balik ke koperasi sekolah..
Dalam aku nak dekat ke koperasi sekolah tu.. Awat awat mesti aku rasa ada orang ikut aku..
Aku toleh ke belakang ye 4 orang tu still ikut aku.. Aku ni macam nak je hilang kan diri aku.. Tiba ii aku dapat idea.. Aku pergi ke dalam koperasi yang ramai orang tu.. Dan apa lagi.. Aku pun keluar balik dari koperasi tu..
Dari situ aku nampak yang empat namja tu memang ikut aku dari belakang.. Cuma tak nk mengaku..
Aku pun apa lagi baru sahaja ingin beredar.. Aku terdengar suara namja tersebut meminta tolong.. Aku pun tak sampai hati..
Aku terus ke dalam koperasi tu semula dan yeah.. Aku selamatkan satu persatu namja tu..
Tercungap cungap Jimin,Taehyung, Jungkook dan Yoongi tarik nafas.. Aku yang like "Hah-Tu-Lah-Ikut-Orang-Lagi-.."
4Nam:Mian Hoeyoung kita orang memang ikut kau tadi.. Haih..
Aku:Kan senang tu jujur bukan susah kan.. So korang ni tak makan dengan team korang?
4Nam:Senanya kita orang nak cuba lepak dengan kau.. Takut kau tak selesa dengan kita orang..
Jungkook:Ye lah kan aku ni kan selalu je buli kau tak selesa lah kan..
Aku:Tu mungkin bagi orang lain.. Tapi tak dengan aku.. Aku boleh lagi lepak dengan korang macam biasa.. "senyum lebar"
4Nam:K kalau macam tu kau selalu lepak mana?..
Aku:Tak kantin kelas tu je lah mana ada tempat lain lagi selain dua tempat tu je aku pergi..
4Namja tersebut pun angguk kan kepalanya.. Manakala aku hanya bagi reaksi "Lama-Lagi-Ke-Nyah-"..
4Nam:Hmm takpe lah kita lepak sesama pergi makan dengan team aku.. Waktu kita pergi Busan tu kita lepak sesama.. "Senyum lebar"
Aku pun tunjuk jari "OK" pada dia orang dan aku terus menuju ke kelas sendiri..
᪥᪥᪥
Aku seorang diri yang berada dalam kelas.. Aku melihat cuaca.. Ye cuaca memain kan peranan seperti mana hati aku sekarang..Tiba ii aku melihat ke arah cermin dan Hujan turun dengan gerimis.. Aku tahu hujan sedang memain kan perasaan aku..
Aku sedang merindui eomma aku yang berada di hospital sekarang ni..
Aku menyanyi lagu Selamanya Cinta by Shila Amzah ft Alif Satar di dalam kelas..
Tanpa aku sedar juga aku diperhatikan lagi sekali oleh orang yang sama..
~TBC~
YOU ARE READING
[C] Dance in Rain (S1) | JJK
Romantizm"Setiap yang berlaku mesti ada hikmahnya.." Tekan teruskan untuk baca lebih lanjut.. Kesalahan tata bahasa dan typo... Abaikan.. Yang penting korang faham.. ( ˘ ³˘)♥︎ tak faham gak gi cari kamus.. Start:26/02/2022 End:9/3/2022