38 Finish Work..

2 0 0
                                    


᪥᪥᪥
Aku berbual dengan tiga orang kat sisi aku.. Tiba ii je macam seram sejuk sebab waktu kita orang nak balik ni macam nak malam ii gituh..

Eyna:Wey kau ada dengar tak bunyi?..

Aku:Kau bunyi apa kau ni.. Tiba ii je..

Aku pun senanya ada dengar bunyi gak.. Tapi aku sengaja selubungi ayat aku dengan berkata tidak..

"KREKK KRUKK"

lagi sekali pertanyaan si Eyna muncul dari mulut dia..

Eyna:Wey kau dengar tak?.. Takkan kau tak dengar... Ish..

Aku:A-Aku Unn.. S-Senanya.. Dengar juga..

Aku pun bergigil lah berpegangan dengan Eyna.. Gila lah aku tak takut... Dah jalan pun redup ii je.. Lampu macam nak taknak je buka.. Yang laki lak hilang..

Aku:Wey mana Jimin dengan Eunwoo? Bukan tadi ada kat belakang kita ke?..

Eyna:Kan aku unn rasa benda yang sama.. Ntah ii dia orang..

Tiba ii sahaja tengah kita orang berjalan ada yang pegang bahu kita orang..

Terhinjut+terkejut tak toleh belakang kami melatah terus lari..

Aku:JANGAN KACAU AKU SETAN PENDEK!?..

Eyna:HUWAAAA OMMAAA ADAAA HANTUUU...

Maka aku terselamat lah lari seperti larian martahon bersama Eyna..

Meanwhile~

Jimin & Eunwoo Pov

Woo:Weyy aku rasa dia orang dah mula takut lah.. Hehe..

Jimin:Kita terjah dia orang perlahan.. Nak?..

Jimin dan Eunwoo pun tersenyum nakal.. Menandakan dia orang bakal melakukan something dekat Eyna dan juga Hoeyoung..

Perlahan lahan mereka berdua mendekat ke arah Eyna dan Hoeyoung..

Dekat..

Dekat lagi..

Dan semakin dekat..

"TAP!"

Maka berhasil lah mereka berdua mengerjakan si yeoja yang sedang ketakutan tadi.. Manakala dia orang dah ketawa terkekek ii setelah berjaya..

Hoeyoung:JANGAN KACAU AKU SETAN PENDEK!?..

Eyna:HUWAAAA OMMAAA ADAAA HANTUUU...

Tiba macam ada kedengaran retakkan disitu sebab Hoeyoung menjerit nama "PENDEK" disitu..

Jimin:Aku sedar aku pendek.. Huwaaa..

Ntah mana cahaya UFO boleh datang dari atas kemudian terpancar ke arah Jimin.. Eunwoo tengah sabar kan si Jimin dari belakang..

Tiba ii lak kedengaran bunyi yang aseng..

"KREKK KRUKK"

tiba ii plus bunyi sekali.. Hah ambil kau meremang terus..

"HIHIHIHI... KENAPA TAK TIDUR LAGI HAH.."

"Aik?.. Sejak bila Korea ada Cik kak Ponti ni.. Bukan ke Malaysia je?.." Kata hati Eunwoo..

"APA KAU INGAT KORANG JE LEH MELAWAT KOREA AKU TAK LEH LAH MACAM TU?.."

Jimin yang tengah merasa down tu terus bangkit semula.. Drastik dia berdiri tegak.. Dan pandang ke arah keliling mana kag suara itu datang..

[C] Dance in Rain (S1) | JJK  Where stories live. Discover now