᪥᪥᪥
"KRINGGGGGG..."Mr.Han:Okey loceng rehat dah berbunyi.. Kita jumpa esok hari okey.. Ingat saya punya kerja jangan lupa siap lusa..
Aik.. Bukan esok ke asal lusa pula.. Waktu esok dia masuk kenapa tak minta esok je erk?.. Arh pergi mampus je lah yang penting dia nak lusa tu lusa lah ann.. Haha..
Tengah ii aku termenung jauh tiba ii ada orang tepuk bahu aku.. Terhinjut aku dibuatnya...
Aku pun dengan 100 percen aku pandang orang sebelah aku..
Waena:Hahaha.. Kau dah sampai mana dah? "perli Waena"
Aku:Hmm.. Aku bukan apa aku tergendala sebentar cikgu Han nak esok ke nak lusa senanya? "kepala yang tak gatal aku garunya"
Waena:Hurm.. Esok ada waktu dia tak? Kalau ada mungkin kau kena siapkan hari ni.. Kekadang cikgu ni macam tamil sikit cakap nak lusa tapi esok.. "kemas peralatan ke dalam beg"
Aku:Haah erk ye tak ye juga hari ni aku siapkan lah... Btw nanti kau.. "belum sempat aku nak cakap habis dia dah mencelah"
Waena:Hehe.. Aku tahu kau akan cakap macam ni pada aku..
"hidung nya dia kempas kempis.. Bangga arh tu apa yang aku nak cakap dia tahu tibe.."
Aku: Hah apa dia.. Kalau kau tepat aku belanja kau jap gi..
Aku pun kemaskan barang peralatan aku ke dalam beg..
Waena:Kau nak cakap yang.. Nanti aku free tak ann ann???.. Btw aku free je kau bagitahu alamat kau and hah nom telefon kau aku nak bak sini telefon kau..
Aku baru je nak keluar kan telefon aku terus dia rampas.. Aku pun like.. "EHH-MINAH-NI-KANG.."
Dalam beberapa minit dia dok belek ii telefon aku.. Apa yang dia tekan pun aku tak tahu.. Pastu dia bagi balik fone aku..
Waena:Hah aku dah set nom kau kat telefon aku dan telefon aku pun dah set nama kau hehe.. "selamba badak dia cakap"
Aku pun tengok balik whatsapp aku dan ye dia ada set nama dia Waena Cun🤪 aku like "Oghey"
Dan dia pun mula membebel sambil tarik tangan aku untuk ke kantin.. Dan aku dengan dia jadi lah kawan offical huahua..
Waena:Ehh tadi kau kata kalau aku teka tepat kau belanja aku ann.. So tepat tak aku cakap tadi?.."dengan mata bersinar penuh yakin dia papar kan padaku"
Aku:Ouh tadi haah tu lah aku nak cakap kat kau tapi kau teka betul okey kau lanje kau hari ni... Btw kau kawan aku first time..
Waena:Ehh first time maksud nya kau sebelum ni..
Aku:Haah aku tak pernah rasa ada kawan macam ni so kau lah first time kawan ngan aku..
Waena:Kenapa dia orang tak nak kawan kau ish.. Kau bukan nye tak cantik comel kau gila cute kau tahu tak.. "tangan dia eratkan lagi di pergelangan aku"
Sambung lagi si Waena..
Waena:Hmm takpe lah kalau dia oranh tak nak kawan kau biar aku kawan kau... Aku jaga kawan aku baik ii.. "senyum manis"
Bebel panjang si Waena buat aku mahu juga aku menangis saat itu.. Aku tak pernah jumpa orang seperti ini.. Aku harap aku dapat jaga persahabatan ini kekal sampai akhir..
᪥᪥᪥
Sesampai sahaja aku di kantin nampak lah monyet ii beruk ii merebut makanan.. Sehingga kan kawan aku ni naik rimas.. Dia suruh aku tutup telinga.. Aku pun tutup lah telinga ann..Waena:WOIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!? BERHENTIIIIIIII BEREBUTTTTTTTT!? "Menjerit 5.0"
Kalah generasi akan datang.. Aku pun walaupun dah tutup telinga aku masih lagi kedengaran suara dia.. Suara dia kalah mic kalah spicker..
Semua orang yang berdiri, bersila, yang duduk semua terhenti makanan dan semua pandang tepat ke arah kami berdua..
Selamba badak Waena ni mengatakan lagi..
Waena:Korang ni tak leh ke nak beratur.. Macam beruk kelaparan pun ada macam orang setahun tak makan pun ada.. Tengok makcik kantin tu tercungap cungap nak layan sorang demi sorang.. Korang beratur sekarang!? "bebel panjang and tegas seorang yeoja bernama Jung Waena"
Aku pun tak terkelip tengok kawan aku sorang ni.. Dulu dia askar ke apa tegas bethol..
Semua orang yang tadi berterabur terus beratur dengan pantas.. Semua yang duduk pula dah tepuk tangan pada kawan aku sorang ni..
Aku:Wehh tegas nya ghisau aku.. Semua ikut cakap kau huwaa...
Waena:Kita ni perempuan jangan sangat bagi orang pijak kepala kita.. Lagi ii pula laki jangan bagi laki pandang lemah terhadap perempuan k.. Aku percaya kalau aku boleh tegas kau pun boleh tegas macam aku.. "panjang lebar si Waena"
Aku pun angguk kan kepala aku lalu aku mencari tempat duduk yang kosong.. Tiba ii Waena tarik tangan aku untuk duduk kat satu meja kosong..
Ramai mata memandang aku lain macam kerana mereka tahu meja yang kosong itu adalah tempat khas dimanakah kingka selalu duduk.. Mereka pernah beri amaran pada semua orang yang berada di kantin sebelum ii ni..
Waena:Ni meja kosong duduk lah..
Aku:Ta.. Tap... Tapi..
Waena:Hmm apa yang tapi nya? Makan lah tak nak ke tak nak bagi aku.. Aku lapar ni..
Aku sempat berikan pandangan tajam padanya... Sampai kesitu pula nak makanan free.. Aku dah belanja tu okey lah bakhang..
Dia pula dah tersengih kerang busuk... Dengan tiba ii..
Badan ku disirami air.. Aku pun dengan laju pandang ke arah.. Belakang dan ternyata..
JUNGKOOK!?
Kawan ii nya pula dah tercegat kat belakang tu.. Si Waena pula dah terkejut.. Lantas laju Waena menepis botol air yang dipegang oleh Jungkook..
Waena:Kau pahal Jongang kau takde kerja lain ke nak buli orang.."Nada tinggi Waena"
Jungkook:Kau tak nampak kau duduk sekarang ni meja siapa?
Waena:"lipat legan baju" tak sekarang ni meja ni takde nama korang kan.. So suka hati kita orang lah nak duduk ke tak ke.. Tu ada je meja kosong duduk lah takkan nak juga orang suruh baru nak pergi.. "Rap seorang Waena"
Jungkook:Ehh sape pula minah ni tiba ii je bebel panjang kat aku ni hah!? Kanh ada juga kena tibai..
Tiba ii sorang lagi ntah mana datang dia bisik ke Jungkook.. Dan Jungkook nampak sangat perubahan muka dia..
Waena pula dah bercekak pinggang tunggu sahaja Si Jungkook beredar dari meja tu bersama the geng dia..
Jungkook:Okey aku takkan kacau kau minah tapi ingat aku akan kacau kawan kau yang sebelah ni bukan kau.. So kau takde urusan aku dengan dia..
Waena:"Lawan Waena lagi" urusan dia urusan aku juga kalau kau buat benda yang menyakitkan hati dia. Termasuk juga kau sakitkan hati aku..
Aku hanya lah sebuah kiwi yang tak tahu apa ii.. Dan hanya mampu berdiam diri.. Tiba ii sahaja lagi.. Waena menarik tangan aku.. Dan beredar dari situ.. Tapi sebelum tu.. Waena suruh aku tunggu di depan kantin.. Manakala..
Waena mengambil air botol mineral.. Dan lalu dibuka oleh nya terus sahaja Waena pergi ke arah meja Jungkook dan apa lagi.. Macam mana Jungkook bilas aku macam tu lah Waena bilas dia..
Terperanjat Jungkook terus dia berdiri dan toleh ke belakang..
Waena pula dah tersenyum sinis..
Waena: Macam mana kau buat kat kawan aku macam tu juga aku buat kat kau.. So bye bye..
Waena pun beredar dari meja dia orang manakala Waena terus tarik aku ke kelas semula untuk menukar baju...
~TBC~
YOU ARE READING
[C] Dance in Rain (S1) | JJK
Romance"Setiap yang berlaku mesti ada hikmahnya.." Tekan teruskan untuk baca lebih lanjut.. Kesalahan tata bahasa dan typo... Abaikan.. Yang penting korang faham.. ( ˘ ³˘)♥︎ tak faham gak gi cari kamus.. Start:26/02/2022 End:9/3/2022