᪥᪥᪥
Dengan hari yang indah pada waktu pagi.. Aku bangun.. Dan melihat di tepi ku Yejia belum bangun.. Haha..Aku pun meliat macam seekor kucing bangun.. Aku pun membuka langkah aku untuk berdiri.. Baru sahaja aku ingin menapak..
"GEDEBUKK!?"
Aku tersungkur.. Sebab aku tak imbang kan badan aku lagi haha..
Nasib tak ramai kat sini kalau tak malu aku.. Aku pun perbetulkan pendirian aku..
Dan aku menuju ke tandas..
5 minit kemudian~
Aku pun keluar dari bilik air.. Aku masih melihat Yejia tidur terkangkang.. Aku pun panggil dia perlahan ii..
Aku:Yejia.. Bangun Yejia.. Dah pagi..
Yejia:Hmm.. ~
Masih lagi dalam keadaan mamai.. Aku tak tahu macam mana Taehyung kejutkan dia sebab bila aku lambat bangun aku nampak dia paling early bangun..
So satu senjata dia adalah Taehyung..
Aku pun keluar dari bilik aku.. Dan aku melihat.. Dia orang tengah bergotong royong di hadapan rumah..
Tapi aku tak nampak si Taehyung.. Maybe dia ada kat dapur..
Aku pun pergi ke dapur.. Dan ye tepat sekali dia ada di dapur..
Aku:Tae..
Taehyung:Nae Hoe?.. Kau nak apa ii ke? Aku buat kan?..
Aku:Aku just nak kau tolong aku kejutkan si Yejia.. Hehe..
Taehyung:Ouh.. Kejutkan dia hehe.. Senang je.. Nah kau ambil alih buat air ni..
Aku:Naee..
Dia pun pergi dari buat air tersebut.. Manakala aku pula sambung buat air..
Air yang dia buat ni adalah Jus Tembikai merah.. Sedap gak.. Tiba ii aku terfikir nak buat Jus Lobak Merah.. Mesti sedap..
Aku pergi ke arah peti ais dah keluarkan lobak segar.. Mungkin baru dipetik oleh Jungkook maybe tak pun Cikgu?..
Selepas selesai sahaja aku buat Jus Tembikai tu aku letak di atas meja makan.. Manakala aku buat jus lobak merah lak..
Aku pun kupas lah lobak merah tu kemudian aku basuh.. Aku letak dalam blend kemudian aku letak susu lembu segar.. Kemudian aku letak sedikit gula tak pun madu..
Aku blend semua.. Last sekali aku letak ais dalam satu cawan panjang.. Kemudian aku goncang.. Huhu menyegarkan bukan?..
Baru sahaja aku letak di atas meja.. Aku nak buat yang keduanya lak..
4 minit kemudian~
Macam tadi aku buat.. Aku baru sahaja ingin meletakkan nya di atas meja makan.. Lalu air tembikai yang aku buat jus lobak juga telah pun hilang di atas meja tersebut..
Aku pun toleh lah ke arah ruang tamu dan.. Mereka semua duk atas sofa ada yang bersila.. Sedang menikmati air yang aku buat..
Nasib aku tinggal buat jus lobak merah.. Jadi yang tu aku punya lah yang aku tengah pegang tu.. Haha..
Baru sahaja aku ingin meyuakan dalam mulut aku.. Aku rasa ada seorang sedang menantap aku dengan tak berkelip dari tepi..
Aku pun dah agak dah sape dia tapi aku ketap bibir aku menandakan "Sabar je lah Hoeyoung.."
Jungkook:Yeahhhh dapat air Jus dari Hoeyoung yang manis..
Aku buat poker face pada dia.. Aku pun mengambil air ke dalam peti ais.. Aku melihat ada sebuah air kotak air jambu?.. Aku pun ambil lah.. Dan yeahh dapat juga aku minum air buahan..
YOU ARE READING
[C] Dance in Rain (S1) | JJK
Romance"Setiap yang berlaku mesti ada hikmahnya.." Tekan teruskan untuk baca lebih lanjut.. Kesalahan tata bahasa dan typo... Abaikan.. Yang penting korang faham.. ( ˘ ³˘)♥︎ tak faham gak gi cari kamus.. Start:26/02/2022 End:9/3/2022