᪥᪥᪥
Aku pun apa lagi aku ke dalam ferry dengan Eyna terus duduk berhampiran 4 jejaka tuh..Mrs.Haena:Saya nak pergi ambil kan air untuk korang.. So Mr.Jake ambil alih.. "Senyum makna"
Mr.Jake:Nae Mrs.Haena..
Asal lak dengan cikgu Haena dengan Jake ni.. Semacam je.. Aku focus ke hadapan..
Aku:Eyna tu Sir Jake tengah cakap tu.. Kang tak memasal kang kena marah lak..
Eyna:Okeyy..
Mr.Jake:Okey kerja Photographer ni sebenarnya tak susah mana.. Cuma ambil gambar yang agak aesthetic sahaja.. Yang ni kira macam permulaan lah.. Kerja senang.. Dalam one week ni saya akan bagi jadual untuk korang ikut..
Tiba ii sahaja Cikgu Haena ni sampai dengan membawa sedulang Jag air dan 8 cawan..
Mrs.Haena:Sebelum tu minum air.. Takut kering tekak tu..
Lah ghisau kat cikgu yang membebel tu rupanya bukan kita orang erhh..
Mr.Jake:Gumawo Mrs.Haena..
Sambung lagi Sir Jake kita..
Mr.Jake:Okey korang.. kita sampai sahaja dekat sana korang boleh rilek ii lah.. Esok hari tu korang dah boleh jalankan teamwork.. Okey.. Kat sana korang juga akan ada tambahan satu orang.. Sebab dia akan tunjuk mana arah korang akan jalankan kerja..
Entah baik hati ku ini rajin untuk mengangkat tangan dan juga rajin menanyakan soalan..
Aku:Sir Jake boleh saya tahu.. Dia akan stay up with us ke?
Mr.Jake:Thanks kerana telah menanyakan soalan.. Yup... Dia akan dengan kita selama kita di Busan..
Jimin:Maksud nya kita tak akan sama dengan kumpulan Lukisan Warna Mudah lah kan?
Mr.Jake:Tepat sekali Park Jimin.. Kita tak akan bersatu dengan pihak Lukisan Warna Mudah.. Kita akan stay up lain tempat.. Dan dia orang lain tempat..
Aku dan yang lain angguk menandakan faham.. Sambung lagi dengan Cikgu Haena..
Mrs.Haena:For the last.. Kita akan berada di satu perkampungan mana kala dia orang yang Lukisan Warna Mudah tu mungkin akan berada di Bandar maybe.. So jauh untuk kita contact.. And tu je lah buat masa ni infomarsi.. So you all can take a breath before tomorrow you will doing this work.. Enjoy in Busan..
Aku pun beri tepukkan yang gemuruh special untuk Sir Jake dan Cikgu Haena kita.. Sebab bukan kaleng ii untuk mengingat skrip infomarsi..
Heheks..
᪥᪥᪥
Aku pun duduk kat belakang ferry sebab cantik je.. Eyna tengah berbual dengan Taehyung Jimin.. Yoongi tengah tidur macam biasa jangan kacau kalau taknak tempah maut..Jungkook pula tengah tengok handfone.. So masa ni aku nak makan..
Aku keluar kan bekal si Eomma Jungkook bagi atau a.k.a Mrs.Julia..
Tengah sedap aku nak makan tibe ii..
Jungkook:Uih.. Makan tak ajak ehh..
Aku:Mak kau tak makan ajak.. Haish Kau ni.. Nasib tak luluh jantung ni..
Jungkook:Hehe.. Miann.. Makan makan.. Meh saya teman awak..
Aku:Gumawo..
Aku pun berganjak ke tepi sikit untuk beri dia ruang duduk..
Aku buka makanan tersebut dan eomma dia buat kimbap dan Nasi Goreng Kimchi..
YOU ARE READING
[C] Dance in Rain (S1) | JJK
Romance"Setiap yang berlaku mesti ada hikmahnya.." Tekan teruskan untuk baca lebih lanjut.. Kesalahan tata bahasa dan typo... Abaikan.. Yang penting korang faham.. ( ˘ ³˘)♥︎ tak faham gak gi cari kamus.. Start:26/02/2022 End:9/3/2022