᪥᪥᪥
Aku bangun dari tidur aku berazam nak lupa semuanya.. Eceh berazam ehh.. Aku masuk ke dalam tandas..20 minit kemudian~
Aku keluar dari bilik air.. Dan aku pandang ke hadapan terlihat yang Yejia baru je nak letak makanan aku kat tepi tapi aku cepat ii capai tangan dia dengan wajah ceria aku..
Yejia:Ehh..
Aku:Wey Yejia jom keluar nak.. Kita makan luar lah.. Aku rasa bosan lak duk dalam ni.. Orang nak pujuk tu pun bukan heran.. Dah jom jom.. Aku dah move on dah..
Yejia:REALLY LAH KAU DAH OK..!?..
Kau kang aku lempang muka kau kang.. Aku nak ajak keluar dia lak yang terperanjat.. Erhh..
Tiba ii datang lah si Jimin yang tengah bertungkus lumus untuk memasak something?.. Sebab tepung kat hidung warna tompokan hitam di pipi..
Aku hampir nak ketawa tapi aku tahan.. Rambut dia yang lurus aku serabaikan..
Aku:Korang ni yang nampak aku macam hantu dah pasal.. Ye lah aku nak enjoy dengan korang.. Lek lah aku dah okey.. Takde dah hati aku nak kat sesiapa.. Kecuali hanya untuk kita semua bestie..
Jimin yang terkaku dan Yejia tu pun terus peluk aku dengan erat ingat aku ni selamanya akan terperap dalam bilik sebab broken?..
Broken tu satu hari boleh lagi sampai bila ii tu mana leh nyah.. Tak leh lerh.. Aku pun pergi buka pintu ku seluas ii nyah..
Nampak lah Cikgu Haena dan Sir Jake berdiri untuk mendapatkan aku..
Mrs.Haena:Hoe kamu okey? Kamu dah lama tak keluar.. Risau cikgu..
Mr.Jake:Kenapa kamu macam tu Hoeyoung.. Jangan lah terperap lagi kami risau.. Nnti mesti ada yang baik dari dia bakal ganti..
Aku hanya mampu tersenyum.. Aku tak heran pun apa yang terjadi.. I will change myself not like old but the new soul..
Aku pun meminta diri untuk ke dapur..
Aku:Cikgu.. Sir.. saya minta diri ke dapur sekejap saya nak jumpa yang lain pula..
Mrs.Haena:baik lah Hoeyoung.. Cikgu dengan sir nak bincang dulu..
Aku:Naee..
Aku pun beredar dari hadapan Cikgu.. Aku perlahan ii ke dapur kerana aku tahu kat dapur ada sepasangan kekasih sedang memasak..
Perlahan ii ku menghampiri.. Dan..
Aku:UUUU.. Masak apa tu nampak sedap je..
Eyna:OH NENEK KAU MASAK SEDAP!?..
Terhinjut bahu Yoongi.. Dengan lantas selamat lah senduk yang dia pegang mendarat dia atas kepala aku..
Yoongi:Dah takde kerja ke nak kejutkan orang!?..
Aku:Hehe.. Miann..
Aku pandang makanan yang dia masak manakala dia orang pandang aku dengan sayu.. Tiba ii je dia orang peluk aku..
Aku:Ehh lepaskan aku siak tak bernafas aku douh..
Eyna:Huhu.. Kau tahu tak walaupun kau tak keluar satu hari kami risau sangat dengan keadaan kau..
Yoongi:Aku buat macam ni sebab aku nampak kekasih aku buat so aku pun simpati gak..
Aku pandang Yoongi like "ADA JUGA KAU YANG AKU MASAK JAPGI!?."
Dalam beberapa minit dia orang peluk aku.. Mereka pun leraikan pelukan tersebut..
Aku pandang sekali masakan yang dia orang masak dah jadi..
YOU ARE READING
[C] Dance in Rain (S1) | JJK
Romance"Setiap yang berlaku mesti ada hikmahnya.." Tekan teruskan untuk baca lebih lanjut.. Kesalahan tata bahasa dan typo... Abaikan.. Yang penting korang faham.. ( ˘ ³˘)♥︎ tak faham gak gi cari kamus.. Start:26/02/2022 End:9/3/2022