44 Ending S1?..

2 0 0
                                    


                        ᪥᪥᪥
Aku menghembus nafas sebelum aku mulakan percakapan..

Aku:Hmm.. Takpe lah.. Saye beli sendiri..

Jungkook&Yeonjun:NO!?..

Aku pula dah terhinjut kat situ.. Seulgi yang tengok tu pun rasa serba salah.. Dia pun bagi aku ticket dia..

Seulgi:Nah.. Hoe hari ni last awak kat sini.. So kita nak belanja awak.. So.. Kami.. Dah agih semua ticket.. Btw ticket kami tk beli for pasangan sini mana ada jual pasangan nya ticket.. Awak ni Hoseok memandai je..

Bahu Hoseok ditepuknya.. Akhirnya lega juga hati aku bila dia cakap macam tu.. Rupanya ticket takde jual pasangan..

Aku pun apa lagi dengan senang lenang aku tolak tangan dia orang secara lembut..

Aku:Awak berdua sorry erhh.. Sebab tak terima awak berdua.. Saya rasa single its better.. Huhu..

Terkebil kebil dia orang.. Tiba ii bahu dia orang ditepuk oleh Namjoon..

Namjoon:Korang ni.. Apa lah gi lah ikut challange yang dia pernah bagi tu..

Dua ii pandang arah Namjoon dengan muka kening terangkat..

Yeonjun:Challange?..

Jungkook:Masa hari tu?..

Namjoon:Haah masa haritu.. Kan dia pernah buat challange untuk pikat hati dia.. Sape dia rasa dia berkenan tu dia lah orangnya..

Tiba ii sampuk lagi seorang.. Iaitu Taehyung..

Taehyung:Itu pun korang kena tunggu 2 tahun nanti.. Sebab dah takde masa kalau korang nak kejar sekarang..

Jimin:Sape suh orang tu memandai je bawak yeonchin dia.. Kan dah orang tawar hati.. Ish ish ish..

Di dalam panggung wayang~

Aku nye cari tempat duduk.. Dalam beberapa minit tu aku unn duduk lah tengah..

Aku tengok Jimin dengan Waena dah baik.. Huhu.. Ayat aku padu lah tu.. Huahua.. Aku pun makan popcorn dengan selamba benda tak mula lagi dah makan..

Tengah syok makanan  tiba ii ada orang duduk kat sebelah aku.. Aku toleh sebelah Jungkook.. Sebelah lagi Yeonjun.. Aku pun like ¯\_(ツ)_/¯..

Bila semua orang dah dapat tempat duduk.. Cerita pun dah mula terpapar...

Citer ni dipilih oleh Yoongi.. Dia kata nak tengok Horror Movie so tengok kan je lah..

Tak asal dia gi ambil jumpscare banyak.. Kalau aku tengok tu terhinjut je.. Bukan nye aku melatah..

Tapi ada gak yang melatah dalam tu.. Hah sape je.. Kalau bukan Jung Hoseok.. Dengan Jung Waena.. Kalau dah adik beradik memang sekepala lah..

Kita orang nak tengok bukan takut dah lawak habis dah..
Aku tengok lah arah Jungkook dan Yeonjun.. Kemain focus lagi..

(Haih.. Hyung Yoongi asal kau ambil citer ni Hyung.. Ni lah paling aku benci.. Aduhai nak je aku melatah.. Tapi ada dia kat sebelah kena lah acah cool..)"kata hati Jungkook"..

(Haih.. Sape lah kebangangan dia gi pilih citer ni.. Aduhai.. Aku selalu nak tengok citer horror pun kena bawak bantal selimut semua.. Haih..) "Kata hati
Yeonjun"..

"BHAAA!?"

Jungkook:OMMAAA ANAK MU DI BHAAA!?..

Yeonjun:APPAAAA ADA HANTU MUKA GILE KAT SINI..!?

[C] Dance in Rain (S1) | JJK  Where stories live. Discover now