6

8K 453 15
                                    

ساحه التدريبات الخاصه بشعبه ...... منطقه رمليه صحراويه ممهده جيداً لتساعد الجنود علي التدريبات ..... محاطه بغابه كثيفه من الاشجار الضخمه العملاقه ...... تحدها الغابه من ثلاث جهات ...... والجهه الرابعه تطلق علي القصر الملكي  ..... توقفوا جميعاً عن تدريباتهم الشاقه اليوميه .... عند استماعهم لصوت خطوات ملكهم الصارمه ...... تقدمهم ليقف في وسط الساحه مفرود الضهر .... شامخ الرأس .... مفتول العضلات تحيطه هاله من القوه والصرامه تجعل الجميع يقف امامه في خنوع ........ وقفه شامخه تليق بملك الملوك .....

اردف بصوت هادء رزين وهو يوزع نظراته بين الجميع ......

الملك : طبعاً كلكوا بتتسألوا مين اللي جات معايا امبارح وموجوده في القلعه الملكيه حالياً ...... دي اللونا * تعالت الهمهمات من حوله  فاكمل بحزم ليجبر الجميع علي الصمت * وعشان الصوره تبقي واضحه الرابطه الحسيه بتاعتي اتفعلت معاها ..... بعد سنين من انتظار الملكه ظهرت أخيرا..... بس اللي لازم تعرفوه أن الملكه مش من شعبنا ولا مملكتنا اصلا ....... ( اللونا بشريه ) * تعالت الهمهمات الغاضبه والمستنكره تلك المره ليردف بغضب * سكوووووووت ...... سكت الجميع احتراماً وخوفاً بينما اكمل هو .......

الملك : انا كمان مستغرب زيكوا .... اول مره تحصل في تاريخ مملكتنا .... ماسمعناش قبل كده عن ملك سابق كانت رفيقته بشريه.... ولا حتي مستذئب عادي ..... بس اهي حصلت ومعايا ..... يمكن ده اختبار ليا في الدنيا ..... يمكن اختبار لينا كلنا ...... احنا عارفين ان كل شئ بيحصل بقدر ..... وانا رضيت بقدري لحد ما اعرف حكمه ربنا منه ...... ودوركوا كشعبي تساعدوني مش تقفوا ضدي ولا ضدها ..... هي ماتعرفش حاجه لسه عن مملكتنا ......اقفوا جمبها وعرفوها تاريخنا .... اعتقد ده هايبقي احسن بدل ما تحاربوها او حتي تتكلموا عنها ...... ولازم تعرفوا .... مش عشان بشريه هسمح لحد يقلل منها او يستضعفها ...... سواء قبلتوا او لا هي خلاص لونا وملكه واجب احترامها وتقديرها ..... حمايتها دين بسيبه في رقبه كل فرد في المملكه ....... ثم اردف بنبره حازمه (مفهوووووم )

رد عليه اغلبهم بعد ان احسوا بأهميتها لدي ملكهم فهو للمره الاولي في تاريخه يطلب من شعبه طلب .... بل ويأمرهم بحمايتها جميعاً ( مفهوم يا ملك ) ........

               *********************

غادر ساحه التدريبات ليتركهم يكملوا تدريباتهم اليوميه المجبرين عليها ..... فهم شعب قوي البنيان يلزمهم برنامج تدريب يومي لتقويه اجسادهم للشعب اجمع والمحاربين خاصه ........

تبعه صديقيه للخارج ووقفوا امامه بينما اردف عامر باعتراض .......

عامر ؛ ليه اتسرعت وقولتلهم كل حاجه دلوقتي انت عارف ان فيه كتير مش هيقبلوها بالسهولة دي ....علي الاقل كنت اقنعتها الاول بوجود عالمنا واهميتها بالنسبه لينا.........

نظر له ماهر باستنكار اذا هو يعلم .... بينما اردف الملك بحكمه ......

الملك : كده كده كانوا هايعرفوا بوجودها واختلافها اول ما تخرج من الاوضه ....*اكمل ساخراً* ولأنها شخص هادي جدا زي ما انت شوفت ومش بعيد تكون خرجت دلوقتي اساسا..... كان لازم يعرفوا مني كان لازم أوضح لهم اهميتها عندي .... واني مش هقبل باي خطأ او تهاون يخصها ...... بالنسبه لاقنعها هي ده دوري لوحدي ولازم اقنعها باسرع وقت ........

مستذئب من شارع الهرم ( كامله )حيث تعيش القصص. اكتشف الآن