27

24 1 0
                                    

„ tady jste!" Zavolal James.„ hledal jsem vás všude" řekl celý udýchaný.„ už vím co se stalo s Malu. Proč je tak zlá" řekl s nadšením ale poslední větu skoro jako by šeptal.„ proč?" Řekl naléhavě Maxn.„ mluvil jsem s panem profesorem Gutinským. A než budete na mě naštvaní že jsem mu o Malu řekl, nic jsem mu neřekl. Teda neřekl jsem že něco takového dělá Malu nebo někdo jiný. To je jedno. Nic netuší ale řekl mi že se tohle už stalo. Je to dávné ovlivňující kouzlo a Gutinský má přímo knihu kde se o tomhle zaklínadlu píše" vypískla nadšeně James.„ mám se za ním zastavit v osm"řekl James.„ tak to mi půjdeme s tebou. Jestli teda nevadí?" Zeptala jsem se. James zavrtěl hlavou.„ ale osm bylo před deseti minutama" Řekl Maxn s telefonem v ruce.„ tak jdeme" křikl James a roběhl se.

Když jsme došli ke dveřím od kabinetu profesora Gutinského bylo zvláštní ticho. Z pod dveří ani nesvítilo světlo. James zaklepal ale nikdo se neozýval tak jsme uznali že šel asi už spát. My se taky vydali do kolejí.
Cestou jsem si všimla že na hvězdárně někdo je. Byl to kluk s bílými vlasy. Draco.„ kluci já jen..."„ běž si s ním promluvit" skočil mi Maxn do řeči. Věděl přesně co chci říct. Kývla jsem a rozběhla ke schodům.

Když jsem konečně došla nahoru všimla jsem si že Draco sedí na širokém zábradlí  opřený o sloup. Hvězdy dneska byli obzvlášť hezky vidět. Potichu jsem došla k druhému sloupu.„ Eydlin?" Zeptal se překvapeně Draco.„ co tady děláš?" Zeptal se.„ dívám se na hvězdy" pokrčila jsem rameny. Draco mezitím seskočil ze zábradlí a došel ke mně.„ a můžu se koukat s tebou?" Usmál se. Kývla jsem. Díval se ale na mě. Když jsme se ohlídla jen jsem si to potvrdila.„ neříkal si že se budeš koukat na hvězdy semnou?" Zeptala jsem se.„ ale já se na jednu právě dívám a je to ta nejhezčí" začala jsem se červenat. Došel je mě blíž. Díval se mi přímo do očí a usmíval se. Zastrčil mi pramínek vlasů za ucho. To mi nedalo a usmála jsem se na něj.„ úsměv ti sluší Lin" řekl. Pak bylo ticho.
„omlouvám se" řekl.„ za všechno já nevím co se to děje. Promiň Lin"
Otočila jsem se zase na noční nebe.„ dobře" řekla jsem hlasem rozklepaným. Znovu jsem se na nej otočila a zdálo se že byl blíž než předtím.
Minutu jsme tam jen tak stály a zdálo se to jako věčnost.„ asi bych už měla jít" řekla jsem a jako zbabělec odtamtud utekla.

Ráno jsem s Jamesem a Maxnem šla za profesorem. Cestou jsme ale potkali strýce.„ tam by jste teď neměli chodit" řekl mi.„ co se stalo?" Zeptala jsem se ho.„ profesor Gutinský zemřel" celý svět se zachvěl. S Maxnem jsme se na sebe podívali a oba nám bylo jasné co se stalo.

Po třech hodinách odjeli všichni vyšetřovatele a mi se mohli proplížit do jeho kabinetu. Potřebovali jsme tu knihu. Když jsme tam vešli po stěnách byli kapky krve. Stůl s židli byli převrácené a okno rozbité. Tohle nebyla nehoda. A nám se potvrdilo to co jsme si mysleli. Profesora někdo zavraždil. James pod hromadou jeho věci našel knihu kterou jsme hledali. Vzali jsme ji a zmizeli dřív než by si nás někdo všiml.
„ Jamesi nech si ji zatím u sebe a odpoledne u nás na pokoji" řekl Maxn.„ dobře ale teď už rychle na hodiny ať to není podezřelý" řekla jsem. Kluci kývli a odešli si na své hodiny. Maxn na trénink místo tělocviku a James na tělocvik. Já jsem měla matiku. Ethan už byl ve třídě tak jako všichni. Naštěstí nebyl učitel. Sedla jsem si vedle Ethana.„Kde si byla první tři hodiny.?" Zašeptal. Podívala jsem se po třídě a všimla si Malu která se na nás koukala. Podívala jsem se na Ethana a lehce mu naznačila že Malu kouká.„ zaspala jsem" řekla jsem a Ethan pochopil. Utrhl kousek papíru že sešitu.
Pak mi to ale řekneš. Napsal na něj a já souhlasně kývla.
„ kde je ten profesor" řekl nějaký kluk se zrzavými vlasy z mrzimoru.„ vždyť víš že profesor Gutinský jde vždy pozdě" řekla holka vedle něj.„ ale on ani nepřijde" zasmála se Malu.„ je mertvý" řekla jako by jsme byli úplně blbý. Ethan se na mě podíval a znovu něco napsal.
Ty o tom víš?
Vzala jsem mu tužku a napsala jsem odpověď.
Ano ale všechno ti řeknu potom. Teď je tu Malu.
Ethan kývl. Celá třída byla v šoku.„ takže máme volnou hodinu dětska." Řekla Thana a vzala svůj sešit a s Mali se vydali ke dveřím. U dveří se ale Malu otočila a mrkla na mě.

Mocná 2Kde žijí příběhy. Začni objevovat