Pilot

1.8K 40 1
                                    

"Awak tahu tak apa kesalahan awak?"

Eh, apa salah aku? Apa yang aku dah buat ni? Harini hari pertama orientasi, dah kena target dengan senior.

Akif terpinga-pinga apabila dijerkah oleh seorang ketua perempuan tingkatan 5 di hadapan semua tingkatan 4 sewaktu orientasi.

"Berdirilah! Kau terkelip-kelip lagi kenapa?!" seorang lagi perempuan tingkatan 5 menjerkah Akif.

Akif yang masih terkebil-kebil, berdiri perlahan-lahan di hadapan khalayak ramai.

"Tadi, kat belakang pentas, kau buat apa?"

"Saya angkat kerusi, kak," jawab Akif dalam nada perlahan.

"Kau angkat kerusi lepastu kau buat apa?"

"......"

"Kau buat apa kat budak perempuan tadi? Kenapa dia keluar menangis-nangis?!"

Jerkahan ketua perempuan Tingkatan 5 tersebut menggegarkan hati Akif sehingga dia hampir menitiskan air mata ketakutan. Matanya sudah bergenang, dan dia tak mampu keluarkan apa-apa suara.

Rasanya seperti ada batu di tekaknya, yang menghalangnya dari bersuara untuk mempertahankan dirinya. Dengan semua mata sedang memperhatikannya, dia hanya mampu berdiri terpaku.

Macam mana boleh jadi macam ni?



---------------

This story may be a bit slow, but i planned to make it a mature content so, i hope you all can be patient with me.

Eh, Aku dan Dia?Where stories live. Discover now