Deel 21: Weglopen

5 2 0
                                    

"Tony, ik denk dat ik iets gevonden heb." zegt Clint. Hij zit achter de computer informatie te verzamelen over Soetopola. De zoveelste poging om informatie over de plantte te vinden. Deze keer hebben ze het anders aangepakt. "Wat heb je gevonden?" "Hier staat iets over Soetopola. Het is informatie van Captain Marvel. Zij heeft er al van gehoord. Maar verder weet ze niet hoe of wat en ze gaat er nu naartoe om meer informatie te verzamelen." Tony komt over Clint zijn schouder meelezen. "Oké, dat is goed. Hopelijk vindt ze van alles voor informatie hierover." klopt Tony een paar keer op Clints schouders. Hij is blij. Dit is goed nieuws. "Gaan we al aan Lewis vertellen of wachten we nog eventjes af om te zien hoe het precies in elkaar zit en welke informatie we krijgen." informeert Clint zich. "Misschien eventjes wachten voor de veiligheid. Ik weet niet hoe hij gaat reageren als we nu zeggen dat we informatie gevonden hebben. Maar dat we niet echt veel kunnen doen. Dus misschien best wachten tot we de informatie gevonden hebben." "Oké. Dat is goed." Tony gaat terug naar zijn werkplek. Daar sleutelt hij aan allerlei prullen. Een paar oude apparaten terug in gang zetten. Momenteel heeft hij toch niets te doen. Als hij nu opzoekingen doet, gaat hij zich zenuwachtig maken, omdat hij niets gaat vinden.

"Heeft ze gezegd wanneer dat ze terugkomt?" vraagt Tony. "Nee. Dat heeft ze niet gezegd, want ze moest zelf een beetje zoeken waar het was. Ze heeft er ooit al gehoord en langs geweest, maar zonder dat ze wist dat dat Soetopola is. Maar ze weet niet meer precies waar het ligt. Ze gaat er naartoe om eens te kijken en te verkennen en dat laat ze ons iets weten." antwoordt Clint. "Oké." knikt Tony. "Gelukkig dat we zoveel connecties hebben." "Ja, zij is al langer in de ruimte. En ze is ook al veel verder gegaan dan ons allemaal." zegt Clint. "Dat is niet moeilijk hè. Ik ben nog nooit in de ruimte geweest." lacht Tony. Clint knikt lachend. "Ja, dat is waar. Niemand van ons is in de ruimte geweest. Buiten Thor, maar Thor is ook niet van deze planeet." "Neen, hij komt van Asgard. Buiten dat is hij ook niet echt in de ruimte geweest." bedacht Tony zich. "Ja, dat is ook weer waar." Clint is weer bezig met opzoekingen te doen. "Hoe gaat het met Lewis?" vraagt Clint. "Goed, denk ik. Het is alleszins stil in zijn kamer. Maar hij was niet echt voor het idee." "Hij moet eens inzien dat het voor zijn goed is, dat we hem kamerarrest geven. Als hij niet luistert, dan moet hij maar voelen." "Dat is toch veel te streng voor hem?" "Misschien wel, maar hij luistert niet. Dan moeten we strenger optreden. Elke ouder heeft dat. Hij tast gewoon zijn grenzen af. Dat heeft hij vroeger niet gedaan omdat hij het nog niet vertrouwd is. Wees blij dat hij nu zo opstandig is. Dat wil zeggen dat hij zich hier thuis voelt."

"Ik ga gewoon eens kijken naar Lewis. Zien hoe het gaat en of hij zich niet verveelt in zijn kamer. Is dat goed?" vraagt Tony. "Doe maar. Ik heb je hier niet meer nodig. Ik ga ook zo afsluiten. Nog een beetje gaan boogschieten. Door Lewis zie ik wat ik mis." zegt Clint. "Dat is een voordeel van Iron Man. Ik moet niet lopen of in vorm zijn." Tony loopt, lachend, naar de kamer van Lewis en opent de deur. De sleutel in zijn hand heeft Tony niet eens nodig. Die gaat meteen open. "Dat is vreemd. Ik weet zeker dat ik de deur had gesloten." Hij gaat de kamer binnen en ziet de lege kamer. Tony kijkt overal. Ook eens in de badkamer. Maar hij is nergens te bespeuren. Hij controleert de deur. "Geforceerd." zegt Tony met een bedenkelijk gezicht. Hij loopt naar de woonkamer en kijkt daar rond. Onderweg hij Steve tegen. "Steve, heb jij soms Lewis gezien? Hij zit niet in zijn kamer. En de deur was open. Er lag een schroevendraaier op zijn bed." vraagt Tony. "Oei, zou hij dan weer ontsnapt zijn?" bedenkt Steve. "Ik vrees ervoor. Als hij niet meer in zijn kamer zit dat hij dan ontsnap is. En dat hij weg is." knikte Tony. "De deur was geforceerd. Dus is de kans wel groot." "Oh nee, dan moeten we hem weer gaan zoeken." zucht Steve. "Oei, oei, oei. Ik hoop dat hij niets doms doet. Waarom kan hij gewoon eens luisteren en binnen blijven als wij dat vragen. Hier speelt hij met zijn vrijheid." "Ja. Dus we moeten hem snel vinden." "Ik was even vergeten dat hij zijn krachten heeft, waarmee hij iets kan tevoorschijn toveren." Zegt Tony. "Slim dat hij dan een schroevendraaier heeft genomen. En niet de sleutel." "Dat zou te hard opvallen. Hij ligt hier in het zicht. En de blauwe gloed die hij achterlaat, valt op. Dus het is wel slimmer om een schroevendraaier te nemen dan de sleutel."

"Meneer Stark, kom een kijken." zegt Friday. "Wat is er?" vraagt Tony. "Ik krijg een bericht van Alix om te zeggen dat Lewis bij haar is." vertelt Friday. Het scherm van de computer staat aan op het gesprek tussen Alix en Friday. "Dankjewel Dat is goed om te weten. Dan is hij veilig." Tony is opgelucht. Dan is hij niet alleen. En binnen waar de politie hem niet zou kunnen pakken. "Wat zouden we doen? Zouden we hem gaan halen of laten we hem zelf terug komen." vraagt Steve. "Misschien gaat hij inzien dat hij moet terug komen. Dat we het zo doen." stelde Tony voor. "Of Alix gaat hem ompraten." "Dat kunnen we doen, maar gaat het niet makkelijker zijn om hem te gaan halen." "Ja, we zullen er over stemmen met de anderen." zegt Tony. "Het zal ook heel aanvallend klinken als we hem nu gaan oppikken." Steve knikt. "Ik zal iedereen gaan halen." Zegt Steve. Tony knikt. Steve staat op en vertrekt. Opzoek naar iedereen in het gebouw. Samen komen ze tot meer ideeën en dat is makkelijker om te beslissen wat ze gaan doen. Tony is echt bezorgd. Er mag niets met hem gebeuren. Hij zou nooit kunnen vergeven als er iets met Lewis zou gebeuren. Hij heeft de taak op zich genomen om voor hem te zorgen en dat doet hij ook.

Iedereen is in de vergaderruimte. Een paar zitten neer en de andere staan erbij. Tony ijsbeert door de ruimte. Steve begint er zenuwachtig van te worden. "Tony." Zegt hij. "Dus Lewis zit bij zijn zus. Hij is weer wegelopen. We moeten iets doen?" begint Tony. "Als we hem nu gaan halen. Gaat hij zich misschien gecontroleerd voelen en opgesloten. Dit moeten we slim aanpakken." Vult Steve verder aan. "Misschien kunnen we vragen aan Alix om hem op te praten en hem terug naar hier te brengen. En moeten we misschien niet zo streng zijn. We kunnen misschien een beetje losser zijn." stelt Vision voor. "Wat als dat niet werkt? Lewis is koppig geworden." Zegt Tony. "Dan laten we hem mee beslissen over zijn toekomst. Zien wat hij wilt. Zo kunnen we misschien echt tot hem doordringen dat hij hier met zijn vrijheid speelt." spreekt Rhodey. "Ja, dan zullen we het zo doen." reageert Tony. "Friday, stuur een bericht naar Alix om te vragen of ze hem niet kan overtuigen om terug te komen en om hem nog eens duidelijk te maken waarmee hij speelt." "Zal ik doen, meneer Stark." Friday stuurt een bericht naar Alix. Hij hoopt zo dat Lewis zijn gezond verstand gebruikt en terug komt en niets meers gevaarlijk doet. "We hebben de daders van de juweliersoverval bijna te pakken. Hij is bijna vrij om te doen en laten wat hij wilt, maar nu moet hij nog eventjes opletten." zegt Clint. 

Avengers - The Mutant ThiefWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu