Tommin pov.
Time skip koulun päätymiseen.
Tiedän mitä teen. Selvitän Jallun valokuvaajan nimen netistä, kerään jätkät kasaan ja käydään jututtamassa tätä kuvaaja herraa.
"Hei! Tarviin huomioo." Joel valittaa ja kiehnää kylkeeni.
"Eikö sulle tullu läksyjä mitä tehä?" Kysyn ajatuksissani.
"No ei tullu. Ja tarvin huomioo!" Tuo on leikki surullinen.
"No okei. Tuu tänne."
Joel kiipesi lattialta sängylleen viereeni ja painoi päänsä tyynylle. Nyt täytyy vain toivoa, että hän ei näe mitä googletan. Olin selvitänyt kuvaajan nimen. Kuvaajan nimi on Kiiminkinen. Joel olikin jo höyhensaarilla joten aika toteuttaa suunnitelman toinen osio. Luon Whatsapp-ryhmän johon lisään Ollin, Aleksin, Nikon ja Joonaksen. Ryhmän nimeksi laitoin SOS.
SOS
---------------------------------Joonas: Mitä nyt on tapahtunu, ko tälläsen ryhmän loit?
Minä: Selvitin Jallun kuvaajan nimen, niin nyt pitäsi sitä mennä porukalla jututtamaan.
Olli: Aina valmis taistelemaan kaverin puolesta. Mutta minkä takia sitä pitää jututtaa?
Minä: No siis se oli raiskannu Joelin siellä kuvauksissa, kun ei ollu ketään paikalla.
---------------------------------
Aleksin pov.
Kello oli jo jonkin verran perjantai iltana. Istuin toisessa päässä sohvaa ja Olli toisessa. Katsottiin Titanickia. Olli naposteli ostamiamme herkkuja
"Tuus tänne viereen." Olli taputti paikaa hänen vieressään. Kapusin sohvan toisesta päästä Ollin viereen. Hän ottaa kaukosäätimen ja laittaa tv:n kiinni.
"Haluisin jutella" Hän sanoo.
"Eikai mitään oo sattunu?"
"Ei oo. Mutta oon susta niin huolissani, että.." Tuo katsoo minua silmiin ja ottaa hupparinsa pois päältänsä. Näin hänen käsivartensa ja ranteensa täynnä vanhempia ja tuoreempia viiltelyjälkiä.
"Etka-kai sä tehn-ny noita mun ta.. takia?"
"E.. joo. Mut vaan sen takia, että oon ollu huolissani. En sen takia, että olisit tehny jotain väärin." Tuo lohdutti minua. En halunnut ruveta itkemään, mutta tunnen kyynelet silmä kulmissani. Tunnen Ollin kädet ympärilläni. Hän kaappaa minut syliin ja rutistaa lujaa.
———————————————————————————
Amatööri kirjailia tässä moro! Ens luvussa lupaan, että on smuttia. Ja taas tässä on vaan semmoset kolme sataa sanaa, että sori. Nyt menee vaan kaikki aika kokeisiin lukemiseen ja läksyjen tekoon. Nyt saattaa tulla vähän harvemmin lukuja, mutta jos inspiraatio iskee niin saattaa tulla useampia lukuja. <33