Disuatu dimensi portal terlihatlah sebuah kapal angkasa papa zola yang sedang melintasnya.
Semua yang berada dikapal itu sedang berada diruangan utama.
Sedangkan Ballbot sedang berada dipengisiannya.
Tampaknya mereka sedang bosan sampai gopal pun memulai pembicaraan karena tidak suka dengan keheningan ini.
"dey ade nak lakukan sesuatu ke? " tanya gopal.
"eee tak de tapi bosan lah kalau macam ni terus " ucap blaze.
"ha'ah cuman hali, solar, gempa, dan ice je yang suka keheningan ni " ucap taupan seketika para saudara yang disebut tadi menatapnya horor apalagi halilintar.
"ha!!! " ucap papa zola yang tiba-tiba saja muncul dibelakang mereka.
"aaaa!!! " ucap mereka kec hali karena dia tau soalnya dia yang melihat papa zola berjalan ke arah mereka dari belakang.
"tak habis-habis cikgu kejutkan kite orang " ucap halilintar sambil menatap cikgu papa dengan tajam.
"hehe sory eee hah! Kalian bosan kan kan kan kan kan kan!?" ucap papa zola sambil menatap mereka.
"eee iye " ucap mereka semuanya.
"kalau macam tu baik kalian main card sama cikgu!!! " ucap papa zola dengan gaya khasnya.
"tak nak lah " ucap mereka.
"eee kenapa tak nak?!?! " ucap papa zola.
"malas asik kalah je " ucap blaze dengan wajah datar dan diangguki yang lain.
Ballbot keluar dari pengisiannya dan berjalan ke arah ruang utama.
Saat sampai di sana dia mendengar itu ballbot pun tertarik dengan permainan itu.
"hm lawan card ye? Aku boleh cuba? " tanya ballbot.
"dey ballbot kau tak tau ke cikgu papa zola tu pemenang main card berturut-turut tak mungkin kau bise menang " ucap gopal.
"habis tu " ucap ballbot dengan polos.
"haih~ kau pun nanti kalah dengan die lah macam kami asik kalah je " ucap blaze.
"ha'ah kau yakin ke nak lawan? " tanya solar sambil menutup bukunya.
"aku tak tau jadi aku nak cuba lah " ucap ballbot.
"baiklah kalau kau sungguh nak kalahkan cikgu , cikgu akan lawan kau ballbot!!! " ucap papa zola.
"oklah " ucap ballbot.
Semuanya pun melihat pertandingan kartu itu.
Anehnya ballbot tidak bergerak dan hanya menatap kartu yang dikeluarkan papa zola.
"dey ballbot apesal kau diem je? " tanya gopal.
"iye tak jalan pun macam mane lah nak menang " ucap gempa.
"ballbot apa kau yang kan kau belum pernah main kartu " ucap asahi.
"ape?!??!?? " ucap mereka semuanya serentak.
"haih~ macam mane lah nak menang " ucap gempa sambil menepuk jidatnya.
"haiya ballbot macam mane kau nak menang kalau tak tahu cara mainnye " ucap ying.
"kesalahan besar ni " ucap fang.
Ballbot mengubris kata-kata temannya dan lanjut menatap kartu papa zola.
KAMU SEDANG MEMBACA
boboiboy and ultraman
Aventuremenceritakan sekumpulan pahlawan tapops dari bumi akan melakukan misi yang dimana melibatkan jalan menuju dimensi lain. boboiboy dan teman-temannya akan melakukan perjalanan bersama teman baru mereka dimensi lain akankah mereka bisa mengalahkan penj...