العشرون

3.5K 223 37
                                    

الحمد لله نجحت وعدت سنه تالته إعدادي علي خير 💜💜
مبارك للناس اللي جابت النتيجه ونجحت ومحدش يزعل علي النتيجه اكيد فيها خير ليك.....(وعسي أن تكرهوا شيئا وهو خيرا لكم...)فنرضي باللي جابه ربنا لأن فيه خير عظيم وقولوا دائما الحمدلله ♥️
_________________________

في الصباح
إستيقظت إسراء بضيق وهي تتحدث بنعاس...:

"سبيني يا نيره......عايزه انام......إيه في حد بيصحي حد دلوقتي وفي يوم الجمعه......."

قالت نيره بغيظ...:

"مش إنتي قلتيلي إنو إحنا هنروح نتفق علي موضوع خطوبتك ولا نسيتي يا هانم....."

جلست إسراء علي السرير وهي تنظر  لنيره بشر...:

"أيوه قلت.......كده..... بس مقلتش نصحي من الفجر.....إيه هنبيع لبن.....ده لسه الساعه 7 يختي.....وإحنا هنروح علي العصر...... ممكن بقي تخليني انام....."

ثم وضعت الغطاء عليها وهي تقول...:

"إبقي إطفي النور وإنتي خارجه...."

بينما نيره تنظر لها بعدم إستيعاب ولكن خرجت وهي تقفل باب غرفه إسراء.......

يا إلهي لا تصدق هل الحب....أفقدها عقلها هي إستيقظت بنشاط لأجل رؤيه آسر فهي تعلم أن مازن يسكن مع آسر في نفس المنزل......وعندما أخبرتها إسراء أنهما ذاهبان للإتفاق علي أمر زواجها فرحت.....وإستيقظت بسعاده لأجل رؤيته فهي إشتاقت إليه رغم أنها كانت معه بالأمس ولكن حتي إذا كان بجانبها ستشتاق إليه......

يا لها من غبيه.........خرجت من تفكيرها وهي تذهب لغرفتها لتنعم بالقليل من النوم.........
__________________________

كان هادي يرتدي ملابسه بسعاده فاليوم واخيرا سيقرر متي موعد الخطوبه وكتب الكتاب علي رحمه......ففي الأمس إتفقوا هو ومازن علي عمل الخطوبه وكتب الكتاب مع بعض.... وقرروا اليوم أن يتفقوا متي موعد الخطوبه.....يا إلهي يكاد أن يخبر الناس جميعها أنه علي وشك الزواج ......علي من إمتلكت قلبه..........

إنتهي هادي وأنهي لمساته الاخيره بوضع عطره المفضل.....نظر لنفسه في المراه وهو يقول بمرح...:

"إيه العسل ده.....منا أهو قمر......."

ضحك علي نفسه ثم هبط لكي يري هل إنتهت رحمه ووالدتها.....لكي يذهبوا لمنزل آسر حيث أن هناك سيتم إتفاقهم علي الموعد.......

خرج ووجد رحمه ووالدتها في الحديقه يبدوا أنهم إنتهوا..... ذهب إليهم وثغرهه يتسع بإبتسامه.......

قال هادي ببسمه صغيره...:

"خلصتوا....؟؟؟"

هزت صباح رأسها بمعني أنهم إنتهوا...... بينما رحمه تنظر للأرض بخجل شديد لا تستوعب بعد أنهم سوف يحددون موعد زواجها...... وأيضاً سعيده بأن هادي سيصبح زوجها.......نظر لها هادي بحب.........

جميلتي المجنونهحيث تعيش القصص. اكتشف الآن