كان يسير في طرقات المستشفى وبجانبه مازن الذي جاء ليعتذر لرحمه ويري هادي........
بينما مازن يفكر في إسراء وهل ستسامحه يا إلهي دائماً يحدث هذا.........
وصلوا أمام الغرفه أمسك آسر مقبض الباب وفتحه ثم دخلوا....
وجدوا الجميع هنا......نظر مازن لإسراء وجدها تنظر له بحزن ثم أخفضت نظرها........يا إلهي نظرتها تؤلم قلبه......
نظر مازن لرحمه قائلاً....:
"أنا آسف مكنش ينفع أقول كلام زي إللي قلتهولك......أتمني تسامحيني......"
نظرت له رحمه هو له الحق أن يقول ذلك فبالطبع عندما يجد صديقه حزين سيقول كما قال هي لم تحزن من كلامه بل حزنت لأجل هادي وأنها جرحت قلبه....:
"ولا يهمك..... أنا مش زعلانه علي الكلام إللي قلته....."
إبتسم مازن بينما نظر لهم هادي بتعجب عن أي حديث يتحدثون قال بإستغراب....:
"كلام إيه.....وتسامحك علي إيه....."
كاد مازن أن يحكي له ماذا قال ولكن قاطعه آسر وهو يقول.:
"ولا حاجه.......لما نتقابل تاني هيحكيلك......"
نظر له مازن ببسمه إمتنان بينما آسر نظر له هو قال هكذا حتي توتر علاقتهم وبالليل سيتناقشون في الموضوع لأن مازن لم يقل هذا عن قصد........
خرج الجميع من الغرفه ماعدا هادي الذي ظل بجانب رحمه.....
نظر مازن لإسراء ثم ذهب إليها وهو يقول...:
"ممكن نتكلم شويه....."
نظرت له إسراء بعتاب ولكن لم تجواب عليه بينما مازن أمسك يدها وهو يأخذها لمكان بعيد عن الجميع........
قال مازن وهو يمسك يدها بحب....:
"أنا آسف....مكنش ينفع أسيبك لوحدك وإحنا لسه متجوزين......بس والله من غير قصد...... أنا بس إتضايقت علي إللي حصل........"
نظرت له إسراء بعتاب ثم سحبت يدها من يده بهدوء قائله..:
"تعرف أنا كنت محتاجاك جمبي.....بس إنت خذلتني.....طب كنت طمني حتي إنك فين...إنت مشيت وسايب وراك واحده هتموت من القلق عليك.......إتصلت عليك كتير وإنت مردتش...طب إحنا لسه متجوزين هتعمل إيه في باقي العمر..."
نظر لها مازن بندم لم يقصد كل هذا ولم يظن أنها ستقلق عليه.....:
"مكنتش أعرف هيحصل ده كله...... وأنا آسف مش هكررها تاني....بس سامحيني.....إنتي لو تعرفي إللي جوايا هتشفقي عليا..... "
نظرت له إسراء بإستغراب قائله...:
"إللي جواك......هو إنت مخبي عليا حاجه....."
قال مازن وهو ينظر لها بحزن...:
"مش قادر أقولك دلوقتي.....إللي جوايا كتير اووي....."
أنت تقرأ
جميلتي المجنونه
Mystery / Thrillerروايه فيها حب العيله وكوميديه ورومانسيه هنعيش معاهم كل لحظتهم هنعيش حزنهم وضحكهم ووجعم هما مكانوش عيله ولكن هيبقوا اكتر من عيله... مش ححرق الاحداث اتمني تعجبكم أنا اول مره اكتب ممكن العنوان اول ما تقرأوه تقولوا الروايه ممله لكن إن شاء الله تعجبكم...