ندى وهي تحاول كسب وقت : هو مين الي بتتكملي عنه
جاسر بعدما فهم خطتها : هتعرفي بنفسك ( وذهب باتجاها وقبل ان يفعل اي شيء كانت الشرطة مقتحمة المكان، وفي لمح البصر كانت الشرطة محاوطة كل من في المكان )
الشرطي : سلم المسدس الي في ايدك احسنلك ( لينفذ مجدي بدون مقاومة ويضع المسدس في الارض ويسلموا نفسهم جميعا)
...........
( في الخارج ، تم القبض عليهم جميعا ، في وسط من الشتائم منهم، ليصرخ مجدي على ندى)
مجدي بتوعد : متفتكريش انك كده خلصتي مننا دنتي عند الراس الكبيرة الي خلتنا نعمل كده من البداية ،ومش هتقدري تثبتي عليه حاجة وهنخرج وساعتها ياويلك مني ي ندى يبنت زين السويفي
(بعد مرور وقت قصير كانت ندى مع اصدقائها في سيارتهم بعدما استطاعوا بصعوبة الخروج من دائرة الشرطة والتحقيقات ، حتى يوصلوا ندى الى بيت يوسف .......
لؤي : ندى انتي متأكدة من الي بتفكري فيه
ندى : اه ....
احمد : بلاش ي ندى ، ممكن يكون وصلهم اخبار الي حصل
ندى باصرار وهي تضغط على كلماتها : مفيش حاجة هتقدر توقفني دلوقتي ، يا اما اموت ي اما يوسف يموت ، مينفعش احنا الاتنين نبقى على نفس الارض
احمد بقلق من كلامها ليلف جذعه ناحيتها ويضع كلتا يديه على رأسها لتصبح وجهها مقابل وجهه : ندى لاء ي ندى مش ده الي اتفقنا عليه المحكمة هي الي هتكرر عقابه ازاي وانتي الي هتوصليه ليهم ملكيش في حاجة اكتر من كده ( لتدير عينها بعيد عن عينه ، ليضغط على كلماته ) بصيلي ي ندى ايدك مينفعش تتلوث بالدم او القتل او التعذيب ، انا عارف حرقة قلبك وانك عايزاه يدوق من نفس الكاس ، لكن ده عند ربنا متنسيش .....ندى متخلنيش امنعك انك تكملي ....
ندى وهي تزيل يديه بغضب : وانت ايه الي يخيلك تمنعني ....(ليجيب عمر وهو يحاول تهدئة الموقف )
عمر : احنا قلقانين عليكي ومش عايزين نخسرك ي ندى كفاية الي حصل
ندى : ادام قلقانين تبقى تسرع شوية لأن كل ثانية بتعدي مهمة ، واقفلوا الحوار خلاص مينفعش آجي في الاخر وانسحب ولو عايزين انتو تنسحبوا انا معنديش مشكلة من حقككوا .....................
...................................
( كنت اتسلل الى الفيلا وانا اعلم اني لم اجد حراس وبالفعل كان مثل ما توقعت ابتسمت وذهبت الى غرفة يوسف ثم الى المرحاض وفتحته ومثلما كنت اريد ملقى على الارض فاقدا للوعي وجسده محترق من الماء الساخن ، اغلقت صنبور الماء ، فهو عندما دخل المرحاض كان هناك غاز منوم في المرحاض ، أستنشقه حتى فتح صنبور الماء لكنه فوجئ بالماء الساخن ولكن مع الاسف لم يستطع السيطرة عليه لأن فقد الوعي من الغاز وظلت المياه تنهال على جسده تحرقه من شدتها )
أنت تقرأ
توأم الروح
Short Storyشئت ام أبيت ، لا تسير الحياة على وتيرة واحدة، ولن تبقى على نفس حالك طيلة حياتك ، سواء أاعجبتك ام لم تعجبك ، لأن الحزن لا يدوم ولا الفرح أيضا ، يجب أن تتذوق المعاناة حتى تتلذذ بالنعيم . وبما أن دوام الحال من المحال،وكلنا نعرف هذه المقولة ، فسوف نتعرف...