الأرض دي سال عليها دم ياما"ج2

51 9 0
                                    

"الأرض دي سال عليها دم ياما" ج٢

انك تعاند وتنتهك حرمة العالم الاخر ده ممكن حرفيا يحول حياتك لآتون من الجحيم، مش بالساهل انك تعبث مع العالم الآخر، مش بالسهل تنكش الأموات، أو تستفز الجن، وخاصة جن المقابر..
................
روحت البيت، ايوة روحت البيت، البيت اللي بنيته بإيدي على أرض ملعونة الكل حذرني منها، بس انا عاندت، وبنيته، وكان الجزاء إن بيت حمايا اتحرق، وحمايا وحماتي ماتوا، وشقتي اتحرقت، ولقيت نفسي معايا مفتاح البيت ورايح أعيش فيه..

كنت حاسس اني داخل غرفة الاعدام، بس حرفيا كانت كل الظروف بتدفعني اني أروح هناك، بعد ما اتحرقت كل فلوسي، وصلنا يومها بالليل، الجو كان كئيب، والمقابر جمب البيت شكلها مُرعب، ابني الصغير كان بيترعش، ومراتي مكسورة من موت ابوها وامها، وانا لسة خايف..

مشاعر قادرة تدمرنا قبل ما تحصل أي حاجة جديدة، دخلنا اوضة اخو حمايا اللي مات عشان ننام فيها انا ومراتي، وخليت ابني الصغير مع اخته في الاوضة التانية، طفيت النور وغرقت في بحر من التفكير والظلام، بتخيل ايه اللي ممكن يحصل تاني بعد ما كل حاجة راحت..

في اللحظة دي سمعت صوت خطوات جاية من الممر برة، من الضلمة، خطوات تقيلة، وصوتها منتطم..

طق
طق
طق

قمت من مكاني وانا حاسس ان جسمي متخدر من الخوف والرهبة، طلعت للممر ملقتش أي حاجة، فضلت واقف شوية وبعدها رجعت، ومسافة ما غطيت نفسي بالبطانية..

طق
طق
طق

قمت من مكاني تاني، ادور، مفيش أي حاجة اطلاقا، يارب..

مسافة ما رجعت..

طق
طق
طق

اتكرر الموضوع كتير اوي، مراتي نايمة جمبي مش حاسة بحاجة، لحد ما قررت اني مش هقوم..

طق
طق
طق

ومسافة ما بصيت جمبي صرخت، مراتي اتنفضت من مكانها، كان ابني الصغير واقف قدام السرير بيبصلي بعيون جاحظة، شديته عليا وحضنته بقوة، سألته وانا لسة بتنفض من الخضة:

- واقف كدا ليه يا بدر

لقيته بيهمس بصوت واطي وبيقول:

- فيه راجل عجوز في الاوضة بتاعتي، وفيه ولد صغير بيناديلي عشان أطلع العب معاه على السطح، وقتها حسيت بخوف رهيب على ولادي، روحت صحيت اخته وجبتها، وقررت اننا كلنا ننام في اوضة واحدة..

نيمتهم جمب والدتهم، ونمت انا على الأرض، الغريب ان الصوت اختفى وكل حاجة بقت تمام، والأغرب اني نمت بعمق شديد، وقتها شوفت حلم غريب أوي..

شوفت اني واقف قدام البيت اللي انا فيه ده وحوليا أطفال كتير متعورين، متبهدلين، كل واحد منهم متشوه، اللي عنيه متدمرة، واللي مد-بوح واللي عضو منه مقطوع، كنت واقف وسطهم خايف، وهما كانوا بيحاولوا يمسحوا الدم بتاعهم في جسمي..

 قصص رعب 🔞🚫حيث تعيش القصص. اكتشف الآن