46 : Dangers' Fall

240 17 0
                                    

I can feel my eyes burning. The rain stopped and the moon showed itself. Just like it, our home is as bloody. I am a wolf the mountains fear. The rarest breed of wolves. However, it wasn't just like how the legends said it to be. That like regular werewolves, the ultima has a human-like form and one with their ears and tail exposed. That ultima wolves can turn more wolf-like in appearance, if they transform. I did not.

I only have my child on my hands and my unlucky red eyes.

I growled. I was quick to attack the wolf trying to kill Ignis. I killed it in a snap. How I did it is quite shocking, but I do not have the time to ponder it. I got to Nikolai and got into Niko Fera's back. From there, I only needed a second to end his life. I broke all his ribs, and he growled in pain. The rouge wolves knew that Niko Fera is now dead. That I killed him. They were quick start escaping and run for their lives as soon as they saw me.

The most feral form of an ultima resembles a giant wolf with no signs of human features or even the ability to talk, yet my eyes did the talking. I stared death to all the wolves who tried to kill and harm my pack. Even if they tried to run, I followed all of them and killed them with my child still on my hand. I do not have anything in my mind but to end them. My system craves for their death, and I need to satiate my hunger for it. Not even minutes have passed and all of them who were part of this blood bath paid the price. Hindi sila makapaniwalang nakatingin sa akin matapos kong patayin ang lahat ng rouge wolves. Ngayong nakatayo na ako sa hindi kalayuan at nakatingin sa kanilang lahat at hindi makapaniwala, my focus is only on my child but eventually looked at my pack.

Ultima wolves, as the legends say, are the wolves that are higher than the Alpha and the Luna. They are the strongest in the pack and are very dangerous. Their eyes are also always red. Always...so powerful.

Napaluhod ako mayamaya nang nanumbalik na ako sa katinuan. Hindi ko na maramdaman ang kakaibang udyok ng pagpatay at pagligtas sa aking mga lobo. Nanumbalik din ang panghihina ko at halos mabitawan ko ang anak ko. Mabuti na lamang at nakalapit agad si Anika sa akin. Dali-dali siyang nakapagpalit ng anyo at nasalo ang aking anak.

"Luna," she said. "It's he."

I smiled. Sandali ko ring tiningnan ang anak ko saka lumingon kay Ignis at kay Nikolai.

I'm glad they are alive.

Nakita ko ang marahang paghinga nilang dalawa. Senyales na ligtas ang lahat at maayos na kahit papaano ang Loki homes. Patay na ang mga nagtangkang lumaban pati na rin ang kapatid ni Nikolai. We are safe for now.

"I'm sorry about Niko," nanghihina kong sambit sa direksyon ni Nikoali nang subukan kong tumayo. "I just..."

"Luna," si Aoiri mayamaya na nakalapit na sa amin. Naghihingal pa nga at nag-aalala ang mukha. "Wala nang nagpapalaboy-laboy na mga rouge wolves ngunit may isa pa tayong problema. Alphas from different homes are here. They seem to be mad at what is happening."

Agad na dumagundong ang puso ko at napalingon kay Nikolai na unti-unti nang naglalakad papunta sa aking direksyon. Mabuti na nga lamang ay may kakayahan pa akong tumayo matapos ang nakakawalang enerhiyang nangyari sa akin. Si Ignis naman ay nanatili lamang sa kaniyang kinaroroonan ilang metro ang layo mula sa amin. Malamang ay hindi pa makahuma sa nangyayari at nasaksihan niya. Malamang ay nabibigla at hindi alam ang gagawin.

Your Ring On My SkeletonTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon