2x03. rész - A szabadságnak ára van

47 7 0
                                    


 „Veszélyt veszély nélkül le nem győzöl soha."

/Pubillius Syrus/


Martin egy pénzes táskával a kezében haladt végig a főutcán, miközben a rendőrség emberei egész végig a sarkában voltak és csak arra vártak, hogy a túszejtő jelentkezzen. Az őszes hajú orvos szíve a torkában dobogott és rettegett attól, hogy mi lesz ennek az ügynek a végkimenetele. Lilit ugyanis munkából hazafelé menet egy maszkos alak túszul ejtette. A fogva tartó, Kai Mertens, aki egy svájci börtönből szökött meg, a Gruber lányt a váltságdíj reményében szemelte ki és rabolta el. Gruber doktor és a rabló telefonon keresztül tartották a kapcsolatot egymással. Egy váratlan pillanatban a megzsarolt fél mobilja megcsörrent. 

- Műsorváltozás. Üljön kocsiba és hajtson Ramsau felé. Ha élve akarja a lányát visszakapni, tíz percen belül legyen a régi malom bejáratánál. - hangzott az újabb parancs, ezt követően a vonal megszakadt. A lányáért aggódó édesapja autóba ült, majd nyomában a rendőrökkel az új helyszín felé vette az irányt és csak egyetlen cél lebegett a szeme előtt, gyermekét épen és egészségesen kiszabadítani. Vezetés közben sajnos egy előtte haladó sofőr elvesztette uralmát a kocsija felett és ezzel máris megtörtént a baj. A sötétzöld Mercedes kitért az ütközés elől, hogy ezzel megmentse a másik sofőrt, ő maga viszont egy oszlopnak hajtott, végül eszméletlenül rogyott a kormányra. A baleset miatt a bevetésben résztvevő rendőrök is lassítani kényszerültek.

- Kettes egység a központnak. A pénzátadás rosszul sült el. A B2-es déli szakaszán baleset történt. Küldjétek a mentőhelikoptert. - szólt bele egy kommandós a rádióba. 

Ezzel egy időben a Medicopter támaszpontján a "B" csapat vette fel a szolgálatot. Mivel az emberrablásról már mindenki értesült, Karin, Clara és Torsten tűkön ülve várták a legújabb fejleményeket. Thaler doktornő csendben szorongatta a bögréjét, miközben fejében megannyi gondolat kavargott. Nem volt elég, hogy a családi panzió elveszett, de most még az egyik lányát is elrabolták. Bergmeister pilótanő és Bergmann szanitéc pedig kénytelenek voltak tehetetlenül végignézni munkatársuk aggodalmát. A várakozással töltött óráknak a diszpécser hangja vetett véget. A központ egy rövid tájékoztatót adott az esetről, mialatt a háromfős csapat minden tagja a helikopterhez futott. Az oldalsó ajtók záródását követően a rotorok is megkezdték a működésüket. Miután a fordulatszám elérte a maximumot, a pilótafülkében ülő a kar segítségével az égbe emelte a gépet.

- Medicopter 117 a központnak. Kérem a bevetéssel kapcsolatos további információkat. - jelentkezett be Clara a rádión keresztül, miközben magára vette napszemüvegét és azon át csodálta tovább a mesés nyári kilátást. 

- Központ a Medicopter 117-nek. Martin Gruber autója balesetet szenvedett a B2-es déli szakaszán. A rendőrség már a helyszínén van és biztosította önöknek a landolás feltételeit. - érkezett a diszpécser válasza. A kapott hírtől a fedélzeten mintha még a levegő is megfagyott volna. A szőke orvosnő eleinte megrökönyödve bámult maga elé, ám vett pár mély lélegzetet, amitől sikerült ismét megnyugodnia. Hála a gyors repülésnek, a legénység percek múltán már a szóban forgó terep felett körözött. Földet érést követően a mentőorvos és az asszisztense a két zsákkal együtt szaladtak az ellátásra váróhoz, akit a tűzoltók épp akkor szabadítottak ki a roncsok közül. A sérült orvos egy hangos csörömpölésre tért magához és mire észbe kapott, addigra már imádott kedvese aggódó tekintete nézett vissza rá. 

- Hogy érzed magad Martin? - tette fel a kérdést Thaler doktornő a lehető leggyengédebb hangszínben, melyből áradt a féltő gondoskodás. 

Medicopter 117-Holiday történetek gyűjteménye /Befejezett/Where stories live. Discover now