1x09. rész - Gruberek veszélyben

71 7 0
                                    


 „A farkasoknál minden a család körül forog. A család a bázis, a biztonság, a stabilitás, létük célja és értelme. Érte még az életüket is hajlandóak feláldozni."

/Elli H. Radinger/


A Gruber családban megint nagy volt az aggodalom. Lilinek és a kis Sofiának nyoma veszett. Az emberrabló utasítása pedig világos volt, a rendőröket tilos volt értesíteni, különben a lányoknak baja fog esni. Martin és Hans feszülten várták a híreket és az egyedüli, akiket a túszejtésbe beavattak, az Karin, valamint Rita voltak. A rabló az idősebb Gruber fivérrel tartotta a kapcsolatot, noha az őszes hajú orvos meg mert volna esküdni rá, hogy soha életében nem találkozott még lánya és unokahúga fogva tartójával. Mialatt a kisebbik Gruber fiú a gazdaság körüli munkával igyekezett figyelmét elterelni, addig bátyja Thaler doktornőnél keresett menedéket a klinikán. Ezzel egy időben a Medicopter támaszpontján az "A" csapat vette fel a szolgálatot. Margarita, Jens és Peter épp az elmaradt jelentéseiket gépelték, mikor a nap első bevetése megérkezett. A diszpécser egy rövid tájékoztatót adott az esetről, miközben a háromfős csapat minden tagja a helikopterhez futott, hogy elfoglalja jól megszokott helyét. Az oldalsó ajtók záródását követően a rotorok is megkezdték működésüket. Miután a fordulatszám elérte a kellő százalékot, a pilóta a karhoz nyúlt, a gép pedig a levegőbe emelkedett.

-Medicopter 117 a központnak. Kérem a bevetéssel kapcsolatos további információkat.-vette fel a kapcsolatot Köster pilóta a diszpécserrel.

-Központ a Medicopter 117-nek. Eszméletlen személy fekszik a müncheni strandon. Az ájulás oka nem ismeretes. A landolás feltételeit már előkészítették. Vége.-zárta le a beszélgetést a központ. A kapcsolat végeztével a pilótafülkében ülő bontotta a vonalat, ezt követően magára tette napszemüvegét és azon keresztül csodálta tovább a kilátást. A bevetés helyszínére vezető út nyugalomban zajlott, a társaság két férfi tagja kedélyes beszélgetésbe kezdett egymással, az ifjú doktornő pedig egy műmosolyt erőltetett magára, lélekben viszont elrabolt szeretteinél járt. A fiatal hölgy nagyon féltette a húgát és az unokatestvérét, ugyanakkor édesapjáért is aggódott, elvégre az emberrabló kiléte nem volt tisztázódott. Agyalásra azonban most sem jutott sok idő, hiszen a gyors repülésnek hála percekkel később már a szóban forgó strand felett köröztek. Földet érést követően az orvosnő és az asszisztense a két zsákkal együtt szaladtak az ellátásra váróhoz, akit a többi nyaraló egy emberként állt körbe. A mentőorvos dühösen tört utat maguknak, majd amilyen gyorsan csak lehetett, hozzálátott a feladatához.

-A vérnyomása 100 per 70. Pulzus 200.-olvasta le az értékeket Peter, mire felettese annak jeleként, hogy a hallottakat tudomásul vette, egy aprót biccentett. A göndör hajú orvosnő alapos vizsgálatba kezdett, ám hamar kiderült, hogy az ijedelem nagyobb volt, mint a baj maga.

-Egyszerű kiszáradásról van szó. Adjunk neki 0,5 mg Adrenalint. Mehet a branül és két zacskó Ringer. Pótolnunk kell az elvesztett folyadékot. A gépen majd teszünk rá egy hideg vizes borogatást is. A teste teljesen átmelegedett.-jegyezte meg Rita. Időközben a hordágy is megérkezett, melyet a pilóta közvetlenül a páciens mellé helyezett. A szakszerű orvosi segítségnek köszönhetően az ájult férfi hamar visszanyerte az eszméletét. A doktornő haloványan a betegére mosolygott, ezután folytatta a munkáját. Tíz perces ellátást követően az értékek normalizálódni látszódtak, az ellátást végző pedig úgy találta, hogy betege szállítható állapotba került.

Medicopter 117-Holiday történetek gyűjteménye /Befejezett/Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin