„A hősök ugyanúgy félnek, mint a gyávák, egészen egyszerűen csak másképp reagálnak az adott helyzetben."
/Dan Millman/
A Dachstein déli fala örömteli nevetéstől volt hangos. Gloria és Martin a szabadnapjukat hegymászással töltötték. Lassan három órája annak, hogy a két testvér elindult, ám meglepő módon egyikük sem érezte magát fáradtnak. Mivel Gruber doktornő profi hegymászó hírében állt, Gruber doktornak jóval nehezebb dolga akadt, ha meg akarta nyerni a versenyt. Feljutni három és fél órájukba került, a testvéri rivalizálásból pedig végül az olasz szőkeség jött ki nyertesen. Az őszes hajú orvos fáradtan terült el az egyik kőtömb tetején.
- Nem sokon múlt, hogy legyőzzelek. De ezzel a kötéllel csak nehezen lehet haladni. Nem lennék meglepve, ha szándékosan kaptam volna én a rosszabb felszerelést. - suttogta Martin maga elé lihegve, de azért a szája sarkába egy apró mosoly szökött.
- Miket gondolsz rólam? Egy régi hegymászó közmondás szerint, a hegyekben csak barátok vannak. Ismerd el kis testvérem, hogy egészen egyszerűen jobb vagyok nálad. -jelentette ki Lia zengő hangon, miközben leguggolt a földön fekvő mellé, majd annak haját összeborzolva elégedett nevetésbe kezdett.
- Jut eszembe. Milyen volt Itáliában? A szüleid, mármint a mostohaszüleid mit szóltak hozzá, hogy Ellmauban telepedtél le? - kezdett bele egy másik témába Gruber doktor, közben nővére segítségével felkelt a földről.
- Az anyámnak mindig is az üzletei voltak a legfontosabbak. Az apám pedig minden idejét a laktanyában tölti. Giorgio Fanti sem az apaság mintaképe. Mondjuk úgy, hogy nem igazán hatotta meg őket a távozásom. De a mamád nagyon aranyos. Lizbethhel az apánk házában futottam össze. Egy kicsit beszélgettünk. Sokat kérdezett rólad, Karinról és a többiekről. - válaszolta Gruber doktornő egy kurta mosollyal az arcán. A rövid társalgásnak az vetett véget, hogy a két fél a közelben egy különös hangra lett figyelmes, mely egy fiatal túrázótól származott. Hogy pontosan mi történhetett, csak azután derült ki, hogy a két Gruber közelebb futott a bajba jutott személyhez. Az orvosokra ezúttal egy kígyómarásos eset várt. Mialatt az idősebb testvér a telefonja után kapott, addig a kisebbik testvér felmérte a földön fekvő általános állapotát.
Ezzel egy időben a Medicopter támaszpontján a "B" csapat vette fel a szolgálatot. Karin, Clara és Torsten ebben a szép nyári napsütésben a hangár előtti pályán múlatta az időt. Bergmeister pilótanő és Thaler doktornő a salakos részen kosaraztak, Bergmann szanitéc pedig a döntőbíró szerepét töltötte be. A nyugodt perceknek akkor szakadt vége, mikor a következő bevetés is megérkezett. Amíg a központ egy rövid tájékoztatót adott az esetről, addig a háromfős csapat minden tagja a helikopterhez futott, hogy elfoglalhassák jól megszokott üléseiket. Az oldalsó ajtók záródását követően a műszerek is felkapcsolódtak. Miután a rotorok fordulatszáma elérte a kellő százalékot, a pilótaszékben ülő a kar segítségével az égbe emelte a gépet.
- Medicopter 117 a központnak. Kérem a bevetéssel kapcsolatos további információkat. - szólt bele a mikrofonba Clara, miközben magára tette napszemüvegét és azon keresztül csodálta tovább az augusztusi tájat.
- Központ a Medicopter 117-nek. Egy férfi kígyómarás áldozata lett a Dachstein déli falán. Az esetet Gloria és Martin Gruber jelentette. A Schladmingi Kórház már tud az érkezésükről. A szükséges ellenszérum a rendelkezésükre áll. GPS koordináták: 41,63 Észak és 22,23 Kelet. - érkezett a válasz. A beszélgetés végeztével a kapcsolat megszakadt, a fedélzeten pedig beállt a jóleső csend, melyet a gyors repülésnek hála sajnos nem élvezhettek sokáig. Néhány perccel később már a szóban forgó hegyvonulat felett köröztek, ám jelen esetben nem maradt vesztegetni való idő, így amilyen gyorsan csak lehetett, landoltak. Földet érést követően a mentőorvos és az asszisztense a zsákokkal együtt szaladtak az ellátásra váróhoz. A Gruber házaspár egy gyengéd mosollyal köszöntötte egymást, majd szinte azonnal hozzá is láttak a feladatukhoz.
YOU ARE READING
Medicopter 117-Holiday történetek gyűjteménye /Befejezett/
FanfictionTájékoztatás! A sztori a Medicopter 117-Farsangi és húsvéti történetek című regényem folytatása, mely egyben crossover is a Hegyi doktor újra rendel című sorozattal. A történet ott folytatódik, ahol az előző kötet véget ért. Karin és Martin boldoga...