1x10. rész - Bátor szív

74 7 3
                                    


„Nem számít, hogy férfi, vagy nő vagy, ha a szíved egy igazi harcosé."

/Bibi Ayesha/


Traunsteinban és környékén egy szokatlanul forró nap vette kezdetét. Aki csak tehette, a tóparton, vagy a fák árnyékában keresett menedéket, a légimentők bázisán viszont ma sem volt megállás. Három kimerítő bevetést követően az "A" csapat minden tagja fáradtan hagyta el a helikopter kabinját. Margarita, Jens és Peter a konyhába vonult vissza és mind azon voltak, hogy valahogy sikerüljön átvészelni a hőséget. Mialatt az ifjú orvosnő egy nagy pohár jeges teával próbálta szomját csillapítani, addig társai hideg vizes törölközővel tették elviselhetővé a napot. Ebben a nagy melegben mindenki bágyadtan nézett maga elé, noha a szanitéc vidámsága társai figyelmét sem kerülhette el.

-Mióta Stella és te ismét egy párt alkottok, állandóan fülig ér a szád. Ez alkalommal tényleg jól mennek a dolgaitok.-szólalt meg Köster pilóta mosolyogva, közben kedvesen hátba veregette barátját. 

-Stella és én a hétvégét Bigginél és Enricónál töltöttük Nápolyban. Már rég nem éreztük magunkat ennyire jól.-mesélte Berger szanitéc kitörő örömmel, amit a mellette ülők egy széles mosollyal nyugtáztak. A kedélyes társalgásnak az vetett véget, hogy a soron következő bevetés is befutott. A központ egy rövid tájékoztatót adott az esetről, mialatt a háromfős csapat minden tagja a helikopterhez szaladt, hogy elfoglalhassák jól megszokott helyüket. Az oldalsó ajtók záródását követően a rotorok is megkezdték működésüket. Miután a fordulatszám elérte a kellő százalékot, a pilótaszékben ülő a karhoz nyúlt és ezzel együtt a gép is a levegőbe emelkedett. 

-Központ a Medicopter 117-nek. Mondom a bevetés további részleteit. A Starnbergsee mellett egy nyaraló összeesett. Valószínűleg keringési elégtelenség. A landolásra alkalmas feltételeket már előkészítették. Vége.-ismertette a diszpécser az esetet. 

-Értettem központ. A bevetés helyszínén leszünk öt perc múlva. Köszönöm és vége.-zárta le a beszélgetést Jens. Miközben a pilótafülkében lévők folytatták a bázison félbemaradt beszélgetést, addig a hátul ülő magára vette piros napszemüvegét, majd egy álmosolyt magára erőltetve lecsekkolta az orvosi zsákok tartalmát. A nő ugyan nem mondta ki, de lélekben az édesanyjánál járt, akit a nap folyamán még számtalan vizsgálatnak kellett alávetni. Mivel a kóma okára továbbra sem derült fény, a barna hajú doktornőt kezdte felemészteni a kétség, hiszen annak lehetősége, hogy az anyja ismét kómába zuhan, továbbra is fennállt. A fiatal hölgy az életét immáron képtelen lett volna a szőke orvosnő nélkül elképzelni és belehalt volna, ha végig kellett volna néznie, ahogy az apja szenved imádott felesége hiánya miatt. Sokat gondolkozni azonban most sem volt idő, ugyanis a gyors repülésnek hála percekkel később már a szóban forgó tó felett köröztek. Földet érést követően a mentőorvos és az asszisztense a két zsákkal együtt szaladtak az ellátásra váróhoz, majd szinte azonnal hozzá is kezdtek a feladatukhoz. 

-A vérnyomása 70 per 60. Pulzus 210. Oxigénszint 89 százalék.-olvasta le az értékeket Berger szanitéc, miközben felettese alapos vizsgálatnak vetette alá a pácienst. Rövid vizsgálódást követően nyilvánvalóvá vált, hogy az eszméletvesztést a túlzott alkoholfogyasztás váltotta ki. Időközben a többi strandoló is megjelent, elvégre a mentőhelikopter felbukkanása a nyaralóövezetben mindenki figyelmét felkeltette. A nézelődők sokagása zavarta az ellátást végzőket, de azért próbálták higgadtan kezelni a helyzetet. 

Medicopter 117-Holiday történetek gyűjteménye /Befejezett/Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora