الحكايه العشرين

2.7K 44 2
                                    

#وحش_روضته_انثي
#حكايات_mevo
البارت العشرين..
كانت ليان تنام باريحيه وتحس انها في وسط مروج راذعه لياتيها الصوت الحالم لتشع المروج الخضراد سمعته يقول.. ليان.. حبيبك جنبك يا قلبي.. حبيبك اللي هيديكي امان الدنيا كله.. ليان يا قلبي اصحي انت بخير.. انت دلوقتي بخير.خلاص ماعتش حاجه هتاذيكي... لتتنهد وهيا نائمه وتهمس يوسف..
احس بها يوسف واستيقظ وجد حبيبته علي صدره نائمه مبتسمه وملامحه تشع سعاده همس.. قلبه.. قلبه والله...
بدات في التململ بسعاده كل ذلك ويوسف يراقبها ويبتسم علي وجهها الملائكي الذي ينام بهدوء واريحيه.. ظلت تتململ ليغمض عينه فتحت هيا عينها بعد برهه لتجد نفسها نائمه ويوسف يحتضنها بشده وهيا علي صدره رفعت عينيها اليه لتنساب مشاعرها بحب شديد رفعت راسها قليلا تتنهد بشده ويوسف يكتم انفاسه فتنهداتها تلهبه بشده .
احس ان النار شبطت بداخله عندما مدت يدها تتلمس وجهه بحنان تجلد وصبر وهيا تداعب بشرته بلا وعي كان حلمها جعلها حالمه لتستيقظ علي وجه حبيبها الذي ظنت انها فقدت وانه كان مع اخريات وهو لم يكون الا لها.كانت تتلمسه بحب وهو يكتم واحس باضلاعه ستنفجر(😀😀) ..
قلبي يا ناس حبيبي راشق في حضني وهيمان طب ايه اقلبها واهريها بوس.. (يا اخي بقه.. هو انت ما وراكش الا البوس 😁😁) اهدي يا زفت البت هتخاف.. هطرشق صوابعها حرقت جتتي . لتبعد يدها وتتنهد وتنام علي صدره مره اخري وتظل تحرك يدها وتلعب في صدره بهدوء لم تكن تريد ان تبتعد عنه ...تصاعد نار يوسف واحس انه سينفلت من نفسه وينقض عليها ليكتم انفاسه.... كتير عليا كده كتير غلايه بتغلي قومي يا قلبي هقلبك واعمل نصيبه تصرعك.. ابتسم يوسف بحب لفعلتها احس ان حبيبته موجوده ليحس بجسدها يتحرك ولكنها لم تقوم كان ينصت ويركز ولا يقوي علي التحرك ليحس ان انفاسه زهقت وانه انشل مكانه عندما لامست شفتيها خده برقه َهدوء بهدوء وابتعدت وقامت وسمع باب الحجره يغلق...

لينتفض من مكانه.. ويهتف.. قلبي والله.. حبيبي باسني وقاعد يلمس وشي.. ايه بتحبني اه بتحبني والله بتحبني.. قلبي هيقف اروح فين دلوقتي.. تنهد.. اهدي كده لسه قدامك اميال.. شوف هترجعها ازاي.. ابتسم ببلاهه.. حبيبى باسني شفايفه القمر لمست خدي ونامت علي صدري.. حبيبي انا يا ناس والله مش مصدق يا قلبك اللي هينط من مكانه يا يوسف.. حبيبك بيحبك اه والله بتحبني.. امال باستني ليه.. دانا هموت واخد شفايفها واتوه فيهم.. يا رب صبرني.(جاااز هتشوف جاااز 😆😆) .
قام فورا وذهب يلبس ويبحث عنها وجدها تجلس في حجره نور وتداعب ابنتها وتضحك وقف مستندا علي الباب يتاملتها بحب. مر فتره لتراه ابنته لتتجه اليه حملها يقبلها بشده ويهمس بهيام.. وحشتيني يا قلبي.. موت والله.. كان يقصد ليان لترتبك وتطرق وجهها تنهد ويقول بحنان.. صباح الخير..
همست.... صباح النور..
ليقول.. الجماعه جايين كمان شويه تحبي ابقي موجود والا عايزاني امشي..
قطبت جبينها فهو يسالها َيترك لها حريه الاختيار.. لتهمس.. عادي براحتك..
اقترب منها ليقول بحب.. لا ماعتش كده اسمها براحتك انت.. حبيبي يعوز وانا انفذ. انا هنا عشان اقول لقمري حاضر وطيب وقلبي يعمل ما بداله..
لتتجلد وتبتعد اقترب مره اخري.. ايه يا ليان انت هتخاصميتي.. انت لا بتبصيلي ولا بتنطقي.. طب ايه ما تقولي انت عايزاني اعمل ايه والله يا قلبي هعمل..
نظرت اليه وتقول اخيرا.. انا مش عايزه حاجه انا عايزه اربي بنتي وتبقي في حضني وبس.. اي حاجه تانيه خلاص.
اقترب.... تربي بنتك.. هتربيها وتخليها عروسه.بس هو ايه اللي خلاص يا قلبي..
لتنهد.... يوسف من فضلك انت بتقول انك هتسيني اعمل اللي انا عايزاه يبقي خلاص سيبني من فضلك انا خلاص كده حياتي بنتي ماتستناش حاجه تانيه انا مش عايزه خلاص..

وحش روضته انثي. ميفو السلطان حيث تعيش القصص. اكتشف الآن