الحكايه الثالثه والعشرون

4.3K 69 9
                                    

#وحش_روضته_انثي
#حكايات_mevo
البارت الثالث والعشرون والاخيييير..
ما ان سمع يوسف همسها بصوت ذلك الحقير حتي انفعل ومسكها من ذراعها  وهتف بتكلمك ليه بيشتكيني البيه الواد دا ه انا لو طلته هقتله انت فاهمه..
لتتلبك وتقفل مع سميه وتهتف خلاص بقه خلصنا ايه ده كل شويه زعيق عشانه.. ظل واقفا ينهج بغضب يسيطر علي نفسه ليقترب منها.. ..
لياتي له مكالمه تليفونيه وتظهر صوره فتاه علي التليفون أخذ تليفونه و خرج لتحس بحرقه بداخلها.. ايه ده مين دي.. هو رجع بقي بتاع ستات تاني. يا نهارك اسود يا يوسف.. رجعت لقديمه وخارج وبتتكلم لوحدك.. اقوم اقتله.. اه مانت بتعضي وسيباه وهو عينه زايغه وقليل الادب شاطر بس يزعقلي عالواد الغلبان وهو بتاع ستات.

مر وقت..... وهيا تاكل في نفسها لتضع ابنتها وتتجه الي الخارج تبحث عنه فلم تجده.. دا خرج.. دا راحلها....
دخلت حجرتها تجهش بالبكاء .. كده يا يوسف خلاص ماعتش عايزني عشان انا عبيطه اه انا عبيطه زي مابتقول وسيبتك تبعد عني.. بس انا كنت عايزه مايتحكمش فيا وعملت كل ده بس مايسيبنيش دانا هموت قلبي هيقف كده يا يوسف.. طب اعمل ايه دانا هموت عليه والله. طب ايه اقوم اشوفه فين واقله اني بحبه.. لتنهر نفسها. اه عشان يركب ويدلدل زي البت سميه.. لتتذكر سميه وتتصل بها وتحكي لها لتقول هموت يا سميه هيسيبني الله يخربيتك مانا كنت اتراضيت من سكات اعمل ايه دلوقتي الواد اللي بحبه هيروح مني..
هتفت سميه.. اعقلي يا بت انت.. بصي تقومي تلبسي حاجه كده فرافيش وتعملي انك بتكلمي كريم تعتذريله ماشي ساعتها هيحس انك هتروحي منه وهيخاف هو كمان ويصالحك.. واول ما يصالحك اتمنعي شويه وصالحيه..(منك لله بقه 😂 😂)
هتفت ليان ....يعني بجد هيصالحني.. والا اروح اصالحه واخلص.. انا خايفه..
لتقول سميه.... خايفه من ايه.. احنا هنشعلله شويه وخلاص هتقومي بقه منزلالك دمعتين يحن ويصالح وخلصنا بس ابقي ادعيلي (لا داحنا هندعي عليكي يا شيخه 😁😁)
لتقوم ليان وتلبس قميصا حريريا مكشوفا وتنتظر زوجها علي احر من الجمر.. لتبتسم.. اه انا هعمل اني بكلم كريم يقوم يغير ويحس اني هروح منه يجي يعتذرلي اقوم راشقه في حضنه واقعد احب فيه براحتي دا وحشني اوي..(اعاقه عابره القارات😂😂)

بعد فتره سمعت يوسف قد دخل الفيلا لتمسك التليفون وتعطي الباب ضهرها وتذكرت عندما غضب انه قال لها عن تعبه فهي لم تفهم مغزي ذلك الحقير.. لتقف وتنظر ان يفتح الباب لتسمعه يفتح الباب لتقول معلش يا كريم والله يوسف طيب بس عصبي شويه.. مرسي لذوقك ده كلام كتير عليا والله .. اه عارفه انك تعبان ربنا يشفيك. طب اوك اشوفك بقه يلا سلام.. ابتسمت واستدارت هوي قلبها..

وجدت امامها بركان من الغضب..... نهار اسود هو عامل كده ليه. مش البت سميه قالت هيجي يصالح فيا ويحبني امال ده عامل كده ليه.ده هياكلني وعنيه بتطلع نار انا خايفه..
تجلدت ..... انت كنت  فين حد يخرج كده وكاله من غير بواب مش معاك ناس..
كان في يده علبه ليرميها جانبا بعنف ويقترب منها يمسكها من شعرها.. لتصرخ ايه فيه ايه..
ليقول بغضب.. كنتي بتكلمي الوسخ ده ليه.. وسيباه يقولك ايه الزباله طالما انت واحده متخلفه بتكلمي راجل وسخ ليه انت اتجننتي مش قولتلك مالكيش دعوه بيه عايزاني اقتله طب يا ليان والله لاروح اقتله واخلص عليه عشان تنبسطي ودفعها واستدار بعنف يخرج..

وحش روضته انثي. ميفو السلطان حيث تعيش القصص. اكتشف الآن