Ada varis

1.7K 155 11
                                    

Tuana olarak son günüm.. Zehra olarak son günüm.... Onlardan kalan tek şey yüzümken onun yüzünden onlardan da oluyordum. Beni ihbar etmesi herşeyimi elimden aldı. Ne tuanadan ne de Zehra'dan hiç bişey kalmayacak artık... ormanın ortasında bir dağ evine gelmiştik, geleli tam 2 saat olmuştu ve ben geldiğimizden beri yukarı bir odaya çıkmış yatağa oturmuş boy aynasından kendime bir daha görmeyeceğim yüzüme bakıyorum... Tam karşımdaki aynada kendimi görüyorum, içimde kocaman bir boşluk, artık başka bir yüze sahip olacağım. Aynaya baktığımda yabancı biriyle karşı karşıya kalacağım. Ben artık kendime yabancı olacağım.... Arkamda kalan oda kapısının açıldığını duydum ama bakışlarımı aynamdaki yansımadan çekmedim. Geldi, yanıma oturdu. Aynadan gördüm. Leyaydı, diğerleri de gelmiş olmalıydı.
" biz geldik." Dedi. Onunda sesi üzgün olduğunu bas bas bağırıyordu.
Aynadan Leyaya baktım. Aynadaki yansımasıyla göz göze geldik. Birbirimize aynadan bakıyorduk.
" haberlere çıktı mı?" Dedim sadece. Ölümümden bahsettiğimi biliyordu. Kafa salladı. Kafamı eğip gözlerimi kapattım. Yaşananlar çok ağır geliyordu. Dayanamıyordum artık.
" bu gerçek bir ölüm değildi." Dedim ne kafamı kaldırdım ne gözlerimi açtım.
" 2. Kere diri diri gömüldüm ama bir önceki bu kadar canımı yakmamıştı. 2. Kere böyle bir şeye onun yüzünden mecbur kaldım. Önce seviyormuş gibi yaptı. İnandırdı." Derin nefes alıp kafamı kaldırdım gözlerimi açtım. Leyaya baktım. Gülümsüyordum ama gözlerim öyle bakmıyordu biliyorum.
" gerçekten inanmıştım biliyor musun? Yağızdan sonra ilk defa biri beni seviyor demiştim." Alayla güldüm.
" öyle değilmiş. O zaten benim, kardeşimin, sizin hayatınızı tehlikeye atarak üstüme toprak atmıştı. Tek fark biz gerçeğini yaptık. Bir keresinde bana
"kim olursan ol umrumda değil." demişti.
" Sen nazsın, sen Efe'nin nazısın" demişti. Aptalmışım..inandım."

Leyanın gözleri dolmuştu.
" çok canın acıdı mı?" Dediğimde yutkundum.
" hangisinde?" Dedim gözlerim dolu dolu olmuştu.
" onun hayatını mahvettiğimi öğrendiğimde mi? Yada tam doğum günümde beni sikik bir kağıt parçasıyla kandırdığını öğrendiğimde mi? Yoksa beni ihbar ettiğinde mi?"
Gözümden yaş düştü. Dokunmadım. En son gözyaşlarımı o silmişti. Dokunmak istemedim.
" hepsinde." Derken sesi çatlak geldi. Nefesi kesildi yutkunduğunu gördüm.
" Cayır cayır yandım Leya ben." Dedim ama öyle bir dedim ki Leya hıçkıra hıçkıra ağlamaya başladı.
" ağlama." Diyip gözyaşını sildim.
" mektuba ne yazmış biliyor musun? Gördün mü?" Dedim merakla, ağlıyordu, alt dudağını ağlamamak için dişleriyle sıkıştırdı. Kafa salladı...
" haklı. Çok aptaldım çünkü çok aşıktım. Bu gece ona aşık geçireceğim son gece olacak. Ada varis öyle birini tanımıyor."
Ayağa kalktım. Leyayı da kaldırdım
" hadi ağlama da aşağı inelim. Diğerlerini de göreyim."
Beraber aşağı indik.
" tuana!!" Yağız yine koşup bana sarıldı.
Herkes ayaklanmıştı. Bende ona sarıldım
Biliyorum ki uzun bir süre beraber olamayacağız. Yağızdan ayrıldım herkesle sarıldım.

En son diyara baktım.
" seninle zaten yarından sonra görüşeceğiz. Yüz değiştirme olayları falan bittiğinde herşey hazır olduğunda anca burdan çıkabilirsin. Kimlikler?" Diyip Orhan abiye döndüm.
" kimlikler hazır, kuzey varisin kimliği diyarda, senin kimliğini de ameliyattan sonra alacaksın."
Kafa salladım.
" ne kadar süre görüşmeyeceğiz?" Dedi Ülkü.
Omuzlarımı kaldırıp indirdim.
" belkide aylarca bilmiyorum ama o zamana kadar asla tuana yada ada ismiyle alakalı birbirinize yazışamazsınız bile. Telefonlarınız benim kontrolüm altında olacak, ne konuşursanız ne yaparsanız göreceğim. Telefonlarınıza da güvenlik ekleyeceğim kimse sızamayacak. Yine de tedbir olsun diye telefonda konuşmak yok."
koltuklara oturduk.
" umarım çok uzun sürmez. Seni özleyeceğiz." Dedi esat. Gülümsedim.
" bende özleyeceğim ve lütfen ben yokken karakolluk olmayın." Dediğimde herkes kahkaha attı.
" okul işini nasıl yapacaksın?" Mete'ye baktım.
" okumayı düşünmüyorum. Daha farklı planlarım var. Orhan abinin yanında zaten işim hazır, 18 yaşına geleyim yeter." Dedim yalandan bir kibirle.
" benim yanımda işin hazır ama okul meselesini kapatamazsın. Ben okula gitmeni istiyorum." Dedi Orhan abi.
" konuşuruz ya sonra boşverin."
Konuyu kapatmazsam uzardı.

HackerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin