CHAPTER ONE

45 4 0
                                    

Fail  demi  fail  dilempar  ke  dalam  tong  sampah yang  berada  di  sebelah  mejanya.  Setiap lembaran  kertas  yang  dia  balik  itu membuatkan  dahinya  semakin  berkerut.  Akibat malas  menambah  stressnya,  Noah  menutup kembali  fail  itu  lalu  bergerak  keluar  ke  koridor  di  pejabat  khas  untuk  dia.

Noah  mengurut  pelipisnya.  Sejak  dua  menjak ini,  kerjanya  semakin  banyak.  Client  pula terlalu  banyak  songeh.  Mahukan  pembangunan yang  mewah ,  kukuh  dan  terkenal  dengan setiap  sudut  yang  sempurna  tapi  mahu mengeluarkan  kos  yang  sedikit.  Dasar  kedekut!

Noah  mengeluarkan  sebatang  rokoknya, begitulah  hari - harinya.  Baginya  hanya  rokok yang  dapat  menghilangkan  segala kekusutannya.

Telefonnya  berdering  tanda  minta  diangkat. Noah  menjeling  pemanggil  yang  tertera  di  skrin  telefonnya.

"Yes,  mom?"

" you  know  what  will  happen  next  weeks, right?"

"Yes.  Damien  dah  bagitahu  noah.  So,  for  your information  noah  tak  akan  pergi"

"Come  on,  noah.  You  gonna  be  happy.  I'm sure  you  will  like  him" Noah  mendengus  kuat.

Mahu  saja  dia  menjerkah  dan  memarahi  ibunya  namun  dia  menahan  saja  keinginannya. Kalau  diikutkan  barannya,  pasti  sudah  pecah telefonnya  jika  pemanggil  itu  adalah  ibunya.

"I'm  busy.  Bye"  lantas  noah  menyimpan telefonnya  ke  dalam  poket  seluarnya.  Kunci kereta  mewah  diambil  dan  dia  pantas  bergerak keluar  dari  bangunan  mewah  itu.  Tangannya menguak  rambutnya  ke  belakang.

"Next  week... ugh!  You  should  know  that  i'm still  respect  you  as  my  mother!"

●●●

"Damien,  where's  she?"

"Who?"  soal  damien  kembali

"Mom"

Damien  Qalish  tersengih  sinis.  Mahu  mengusik abang  sulungnya  yang  semakin  anti  dengan  ibu  mereka.

"Atas ,  maybe?  Kau  buat  apa  kat  sini? Tiber  je balik .  Nak  mati  dah  ke?"  Noah  menjeling  adik bongsunya.  Ni  kalau  bagi  siku  ni,  tak pasal - pasal  dia  kena  bebel  dengan  tengku  Xandra, mummynya.

"Entah - entah  nak  nikah  kot?  Sebabtu  tiba - tiba  balik  kan?"  Sekali  lagi  Noah  menjeling kepada  empunya  suara  yang  merupakan  adik keduanya,  Hayyad  Qairil.

"Sebelum  aku  lepuk  korang  berdua,  baik korang  senyap.  Nampak  macam  rindu  aku sangat  je"

Hayyad  dan  Damien  tertawa  besar.  Memang rindu  pun.  Abang  sulung  mereka  itu  sudah  lama  tidak  pulang  ke  rumah,  hampir  6  bulan mungkin.  Mereka  pula  terlalu  sibuk  dengan kehidupan  mereka  sebagai  mahasiswa  sampai tak  sempat  mahu  bertentang  mata  dengan abang   sulung   mereka  yang  turut  sibuk  dengan pekerjaannya.

Keriuhan  suasana  tika  itu  makin  membuat Noah  semakin  muak.  Matanya  liar  melihat orang  yang  berjalan  sambil  bertegur  sapa.

"Bro,  jom  jumpa  mummy.  Mummy  dah  ada tu"  ajak  hayyad.  Noah  masih  berkeras  tidak  mahu bertemu  dengan  ibunya  namun  apakan  daya melawan  dua  adik  kesayangannya  itu.

NOAH ZALISYAWhere stories live. Discover now